hulp gevraagd: emo-cultuur

hej iedereen!
voor school moet ik een opdracht maken over emo’s
ik weet hier helemaal niks over, dus wil ik jullie om raad vragen.
zijn er hier mischien mensen die veel weten over emo’s of zelf een emo zijn?
graag geen vooroordelen of kwetsende opmerkingen
zouden jullie aub willen antwoorden op volgende vraagjes?
waarin onderscheiden emo’s zich van andere jongerenculturen?
vb. in kledij/muziek/hobby’s/levenssijl/interesses?
alvast bedankt!

Ik moet precies hetzelfde doen voor levensbeschouwing.Maar dan in een groepje en een ppt. Ik moet het donderdag voor de klas doen;) Veel tips heb ik niet. Onze ppt is best wel slecht… :wink:

en bedoel je dan de tokio hotel emo? (dus eigenlijk ‘scene’ cultuur ofzoiets)
Of de “echte” die al jaaaaren geleden ontstond? Met bijvoorbeeld pionierbands als New End Original, Far en Gratitude?

ha, ik heb hier een presentatie over moeten maken. even zoeken.

ohnee, dat ging over gothics. ik weet niet of dat ongeveer hetzelfde is (vast niet).

upje voor mezelf

nee dat is inderdaad niet hetzelfde

ja die scene achtige cultuur denkik…
maarja ik weet er zelf niet veel van dus zoek ik mensen met ervaring over dit onderwerp

gothic is wel wat anders dan emo, en scene zegmaar is emo amar dan met meer kleurtjes maar is opzich ongeveer hetzelfde.

Scene is alleen uiterlijk van emo en dan met opvallende kleuren enzo ja.

zouden jullie aub willen antwoorden op volgende vraagjes?
waarin onderscheiden emo’s zich van andere jongerenculturen?
vb. in kledij/muziek/hobby’s/levenssijl/interesses?

ze dragen meestal wat ‘aparte’ kleding, wat meestal naar donker neigt, (dat hoeft neit altijd zo te zijn) kijk maar even rond op deze emo/gothic/scene site : http://www.attitudeholland.nl/
muziek is meestal band die niet zo bekend zijn (denk aan: good charlotte/Linkin park/ bullet for my valentin enz)

ik hoop dat je er wat aan had en anders kan je nog vragen stellen enzo

Emo’s onderscheiden zicht van andere jongerenculturen door juist b.v de kleding, muziek.
Ze kleden zich inderdaad vaak meer naar de ‘donkere’ kant. Over het algemeen Bandshirts, (zwarte) skinnyjeans, vans, studriem.
Ze luisteren vaak naar emocore / screamo / (hard)rock / metal.
En ze hebben vaak ook donkere make-up op, (schuine) pony voor hun ogen hangen.
Maar dit is het standaard type emo’s. Je hebt natuurlijk zooo veel verschillende mensen.
Oja, en als je jezelf een emo noemt, ben je ‘wemo’ (wannabe emo), en als andere mensen jou emo noemen vind je het helemaal niet leuk, en word je agressief. :'D

emo komt eigenlijk van een muziek stijl: emotional core dus jaa emo core. ze dragen vaak skinny jeans, soms met felle kleuren en vaak veel zwart, ze dragen spikes op hun riemen en hebben veel armbandjes. nog wel het meest herkenbaar is hun haar denk ik.
hoop dat je daar iets aan hebt, verder weet ik niet zo heel veel van emo.

heel erg bedankt!!

heel erg dankjjee! hier heb ik veel info voor mijn taak uit kunnen halen!!x

bedankt iedereeen! :slightly_smiling_face:

okej mijn taak is af, topic mag dicht hoor

Je kunt ze bij ons in de stad elke zondag komen observeren.

^ hoezo?