Hulp bij poster ontwerpen!

Hoi iedereen!

Wie oh wie verveelt zich toevallig de komende week en heeft zin om voor mij een poster te ontwerpen? Ik heb een advies geschreven voor school en dit was onder andere een poster ontwerpen en ophangen in Utrecht. Het gaat om het project de Uithoflijn, een tram die van Utrecht Centraal naar de Uithof zal komen te rijden. Met de komst van deze tram, kunnen er ook eventuele risico’s ontstaan en wij moesten zo’n risico uitkiezen en daar een advies voor schrijven aan de gemeente zodat dit risico voorkomen kan worden. Oké hier ons risico : onze doelgroep zijn de studenten van 17-25 jaar, want dit zijn zeg maar de mensen die op de fiets naar de uithof gaan en in aanmerking kunnen komen met die tram. Ons risico is dat de kans op verkeersongelukken stijgt met de komst van de Uithoflijn. Door een campagne aan te gaan met Veilig Verkeer Nederland willen wij het gedrag van jongeren op de fiets veranderen, namelijk dat ze minder met hun smartphone of ipod op de fiets zitten. Want omdat ze niets horen of niet opletten is de kans groter dat ze een ongeluk krijgen. Hieruit volgt ons idee voor de poster : we willen iemand op de fiets met zijn smartphone in zijn hand waarvan te zien is dat hij gevaarlijk bezig is in het verkeer (misschien zelfs bijna een ongeluk krijgt doordat er een tram nadert) en dan de tekst erbij : Een ongeluk heb je zelf in de hand.

WIE OH WIE WIL MIJ HELPEN! We hebben namelijk voor dit advies een 9 gekregen en moeten het nu presenteren voor de gemeente Utrecht en wie weet krijgen we dan wel een Uithoflijnaward. We gaan jou dan natuurlijk noemen als maker van de poster, en wie weet komt je poster wel echt in Utrecht te hangen! Super lang verhaal, sorryyyy maar ik hoop dat iemand mij en mijn groepje aan een award helpt door extra indruk te maken met een ontwerp van de poster!

ik kan helaas niet goed tekenen, maar ik snap je idee, dus een upje voor jou :slightly_smiling_face:

Wanneer moet die poster eigenlijk af zijn?

Lijkt me een stuk handiger als jullie gewoon zelf even een foto maken en daar een poster van maken. Is ook een stuk mooier dan een getekende poster, dat moet namelijk wel echt heel goed getekend zijn wil de boodschap duidelijk overkomen.