Hulp bij eten.

ik heb denk ik ook een soort van eetstoornis. niks tussen mijn oren of iets dergelijks.
En ben ook totaal niet bezig met afvallen of overmatig sporten.

Maar ik kan gewoon niet eten… ik neem er de tijd niet voor
Kan er geen patroon in kijken, en mn eetlust wordt steeds minder en minder.
Ontbijt doe ik niet aan, middag eten af en toe. dan kom ik avonds thuis heb ik meestal wel beetje honger. dus eet ik meestal paar snoepjes 2/3 ofzo.
met avond eten voel ik me al vol. en eet ik echt paar happen en dan hoef ik niet meer.
En dan 's avonds af en toe nog niet eens altijd een zak popcorn (zelf gepofte dus gelukkig niet het ongezondst)

Zijn er mensen die hetzelfde hebben.
En hoe krijg je een vast patroon want net zoals in het weekend werk ik. en ik krijg pas pauze als deze mogelijk is dus het verschilt altijd.
hoe krijg ik weer honger. please help me :frowning_face: want het wordt er niet bepaald gezonder op.

Sowieso ontbijten. Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag zeggen ze. Ook al heb je geen honger, toch proberen zoveel mogelijk naar binnen te krijgen. Het lijkt me echt niet gezond zo weinig te eten.

En jezelf dwingen er de tijd voor te nemen.

Door je zelf te “dwingen”
Dwing je zelf om te ontbijten, en te lunchen!

Ook al is het met enorm tegen zin en heb je het idee alsof er niks door je keel kan.
Bouw het op met kleine beetjes tot normale gezonde maaltijden.

Door dat je je zelf dwingt met eten, gaat je verbranding op gang en krijg je honger.

Nu doet je lichaam niks, het staat stil en heeft niets te doen om te verbranden. Is slecht!

Probeer een schema te maken met daarin 6 eetmomenten.
Ontbijt
Tussendoortjr
Lunch
Tussendoortje
Avondeten
Tussendoortje

Zet je wekker op de momenten dat je moet eten en dwing jezelf het ook echt op te eten. Niet kunnen eten is onzin.
Als je met je werk wat later pauze hebt dan normaal, eet je gewoon in die pauze wat.

Maak inderdaad een eetschema! Desnoods op je telefoon, zodat je hem altijd bij je hebt. Dan weet je wat je eet, en dat je ook genoeg eet!

Hmm dat is misschien wel iets.
En idd ik moet me dwingen.

Weet iemand misschien apps ofzo die je kunnen helpen?

Ben ik niet met je eens.