Hulp bij Engels

Voor mijn mondeling examen engels moet ik kunnen vertellen over mijn favoriete plek. Nu heb ik een tekstje geschreven, maar het ziet er zo simpel uit, zonder moeilijke woorden etc. Zouden jullie het beter, moeilijker kunnen doen klinken? Weet niet of dit mag, maar he ik kan altijd proberen :stuck_out_tongue:

THE CHICKEN COOP
For our oral exam, we have to film our self in front of our favourite spot. I had a little problem, because I live in Elversele and there’s really nothing to see here. Elversele is actually just one street. We only have a little bank, a pharmacy, a newspaper shop and a bakery that’s never open. So I had do look a little further, but then I realised that my favourite spot is in my garden. My favourite spot is actually the chicken coop and the place where my chicken live. You’re probably thinking that it’s a really weird place to be your favourite one, but for me it is very logical. First I’m going to take you on a little journey.

The reason why this is my favourite spot is because I really like chickens and I like being around with them. When I was little I used to play a lot at my best friend’s house. She had a really big garden with a forest, a pool and an tennis court. And in her forest lived around 20 chickens I think. And her father always let us feed them. I really enjoyed feeding them and I was always interested when there were little chicks. So after that I always wanted to have chickens, but my mom wouldn’t let me have them. After a lot of time begging my father got us twelve chickens: a rooster and 11 hens. I really like to spend time with them. The first week after we got them I couldn’t stop watching them. That’s sound a little weird, but that’s the truth. Every morning I give them corn, water and i grab the eggs. It’s really weird to like chickens because most of the people my age like to spend time with their dog or cat, but I like to spend time with my chickens.
A funny incident happened during the summer, a few weeks after we bought the chickens. After feeding them, I forgot to lock the door so the chickens were able to get out of the chicken coop. They were all running around in our garden. They were eating our raspberries, pooping on a lot of places and destroyed my father’s vegetable garden. Fortunately my parent’s weren’t at home. Only my sister was at home and we tried to get them back before my parent’s came home. After a lot of trying we finally got them back by scarring them with a broom and lure them with food.

So this is my favourite spot.

Ik zou ten eerste proberen wat meer koppelwoorden te gebruiken: however, even though, because of… .etc. zodat het zeg maar een lopend verhaaltje wordt ipv losse zinnen.

‘we’ en ‘our self’ kan eigenlijk niet, als je met meervoud begint dan zou het ourselves moeten zijn

wellicht ook nog even kijken naar de tijden, soms gebruik je present en past door elkaar heen. ik hoop dat dit je een beetje helpt :slightly_smiling_face:

In de eerste zin zou ik niet ‘we have’ gebruiken maar ‘we had’, omdat je daarna ook verder gaat in de verleden tijd. Zoals positive zegt is het na ‘we’ inderdaad ‘ourselves’. (edit: ik zie nu positives volgende post pas en die dingen zijn inderdaad ook goed om naar te kijken) Er zitten nog een paar kleine foutjes in:
‘so I had do look…’ → ‘so I had to look’
‘an tennis court’ → ‘a tennis court’
‘that’s sound a little weird’ → ‘that sounds a little weird’
‘parent’s’ → ‘parents’

Voor de rest vind ik de schrijfstijl/zinsbouw niet altijd even mooi, maar als ik (of iemand anders) dat ga aanpassen is het totaal niet meer ‘jouw’ stuk. Schrijfstijl/zinsbouw is heel persoonlijk en het is ook belangrijk om bij jezelf te blijven daarin. Nog wel een paar tips: probeer het woord ‘really’ niet zo vaak te gebruiken. Je kan googelen op synoniemen. Op gegeven moment heb je een paar zinnen die beginnen met ‘And’, dat wordt over het algemeen ook gezien als niet zo mooi.

het is trouwens “parents” en “scaring” :slightly_smiling_face:

Maar je examen is mondeling hè. Het komt juist onnatuurlijk over om moeilijkere woorden te gaan gebruiken en zinnen uit je hoofd te gaan leren op de goede volgorde. Spreektaal is anders dan schrijftaal, en ook al ziet dit er op papier misschien simpel uit, als je het hardop zegt is dat heel anders. Zeker als je over zoiets informeels praat.