Hulp bij deze akkoorden

Hey!
Weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar ik dacht er is vast een reden waarom er een muziekcategorie is op dit forum :wink:
Ik ben de laatste tijd veel liedjes aan het schrijven en ik hou er wel van om “unieke” akkoordprogressies te gebruiken. Nu probeer ik een soort “dramatische” set akkoorden bij elkaar te vinden maar ik kan het laatste akkoord maar niet vinden.
Ik heb nu: Am E C … (ik weet het; standaardakkoorden but here me out) Een logische keuze voor het laatste akkoord zou bijvoorbeeld een D of een F zijn, maar, zoals ik al zei, vind ik het leuker om gekke akkoorden te gebruiken. Het mag dus sus, 4, 2, dim, en nog veel gekker, alles wat je kunt bedenken, want ik kan het juiste akkoord maar niet vinden :’) Hebben jullie leuke ideetjes? Of misschien weten jullie een gavere akkoordprogressie? Aanpassingen aan de akkoorden die ik al heb?

Heyhoi! Misschien heb je iets aan het B7 of het Dsus4 akkoord? Dsus4 vind ik zelf erg mooi klinken als ik het achter de akkoorden die jij al hebt aanplak, maar dat is natuurlijk eigen mening… :grinning: Ik hoop dat je er wat aan hebt!