Hulp als je een eigen website / Blog wil beginnen

Hoi,
ik heb zelf een lange tijd een blog gehad en ik heb nu since 3 maanden een echte website RECLAME, MAG NIET ik weet als geen ander hoe moeilijk het is m goede programmas en website te vinden daarom mag je hier je vragen achterlaten en dan zal ik zorgen voor een antwoord / oplossing.
xxx

vraag 1:
ik wil graag een gratis website / blog waar kan ik het beste terecht?
antwoord:
er zijn veel website waar je gratis een website kan maken. ik heb een tijd een website gehad bij pimpblog.nl ook heb je blogger.com , blog.nl en nog veel meer. ik ben zelf erg te spreken over pimpblog en blogger.com.

als je er achter komt dat je er veel mee doet en je wil een proffesionele website wil adviseer is pcextreem hier heb ik zelf ook mijn website. hier heb je voor 10 euro per jaar domein registratie en gratis hosting paket als je niet veel upload hierbij krijg je 1 gratis e-mail adres. als je iets verder wil kan je voor 0.40 cent per maand + 10 euro domijn registratie per jaar dan heb je 5 e-mail adressen.

ik hoop dat je iets aan deze info hebt.

He dat is precies wat ik zocht…
Want bij al die sites is het altijd zo’n gedoe om gewoon een paar normale blogberichtjes achter te laten of om zelfs alleen maar een normaal profiel te maken, weet jij een makkelijke site?

Ja blogger.com is goed.
Livejournal ook.

vraag 2:
programma om een website mee te maken.
antwoord:
toen ik een website wou beginnen was dit een van mijn grootste probleem.
dat is omdat als je op google gaat zoeken krijg je allemaal verschillende dingen die de beste zijn. je moet als eerste kijken of jij een programma hiervoor op je computer hebt staan. dat heb ik ook gedaan. dit kan zijn net als ik ik werk met microsoft publisher, (dit vind ik erg fijn werken) je kan ook met adobe dreamweaver werken natuurlijk zijn er nog veel meer andere programmas maar ik adviseer je om eerst te kijken in je computer of je er geen hebt anders kan je altijd nog een downloaden of aanschaffen. (ps: aanschaffen is erg duur)

Je kunt ook gewoon een code maken in kladblok.

dat is handig:)

ik zelf ben hier geen fan van omdat je niet zo’n hele mooie lay out kan maken maar het is wel mogelijk alleen vind ik het zelf fijner om het gewoon in afbeeldingen te doen. en niet in tekst / codes.
ps: beankt voor al jullie leuke reacties

[quote author=dormant link=topic=142262.msg[quote author=xTiffanyx link=topic=142262.msg[quote author=xTiffanyx link=topic=142262.msg4522138#msg4522138 date=1262111998]#msg[quote author=xTiffanyx link=topic=142262.msg4522138#msg4522138 date=1262111998] date=1262111998]#msg[quote author=xTiffanyx link=topic=142262.msg[quote author=xTiffanyx link=topic=142262.msg4522138#msg4522138 date=1262111998]#msg

Amen. Leer gewoon xhtml en css en dan kan je al heel veel. En hierin is Google je vriend, ik heb het ook gewoon geleerd door te lezen, te proberen en te kijken (NIET kopiëren!) naar hoe het bij andere sites werkt (rechtermuisknop->paginabron bekijken).

En als je een host zoekt (dus iets waar je je pagina’s die je op kladblok gemaakt hebt kan uploaden en op het internet zetten) kun je met webs.com beginnen ofzo. Niet helemaal advertentievrij, maar je kunt wel kiezen waar de banner komt.

[quote author=dormant link=topic=142262.msg[quote author=xTiffanyx link=topic=142262.msg[quote author=xTiffanyx link=topic=142262.msg4522138#msg4522138 date=1262111998]#msg[quote author=xTiffanyx link=topic=142262.msg4522138#msg4522138 date=1262111998] date=1262111998]#msg[quote author=xTiffanyx link=topic=142262.msg[quote author=xTiffanyx link=topic=142262.msg4522138#msg4522138 date=1262111998]#msg

Je kunt de prachtigste lay out met kladblok maken! Veel mooiere dan met standaard programma’s. Alleen moet je even oefenen en is het een stuk moeilijker. Maar je kunt er echt veel en veel meer mee!

w3schools.com

Gebruik ik ook.

Tip:
wil je een betaalde website?
Sluit er een af bij pcextreem.nl ik heb hier ook mijn website en ze hebben een supper goede service. je kan hier al een website beginnen vandaf 10 euro per jaar.

Dankje, ik was de naam kwijt :wink: Die is idd het handigst om dat soort dingen te leren.

Tip:
zoek je een programma om je website mee te uploaden?
ik vind zelf dat File Zilla erg fijn hier werkt pc extreem ook mee ze hebben een helpform waar ze je het helmaal uit leggen.

Ik weet niet of ik deze vraag in dit onderwerp kan posten, maar ik heb een vraag over blogspot:

Als ik een bericht maak en dan opslaat en dan later terug bekijkt, zit er tussen elke regel een witte regel. Dit wil ik niet! Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

waarschijlijk heb je dan op enter gedruk nar een zin te typen

Handig!
Wil misschien zelf een blog bijhouden, lijkt me wel leuk (:

leuk’x
ik zelf vind het erg leuk om te doen.
1 ding je moet er echt voor gaan want het kost ontzettend veel tijd.
ik zelf ben iedere dag ongeveer een uur er mee bezig maar soms ook een hele dag, maar ik vind het niet erg omdat het mijn hobbie is .

kan best, ik ga eens kijken

Ik hoop dat je er uit komt als het nog niet lukt post dan nog een berichtje

het kan ook zijn dat je ergens hebt ingesteld dat er tussen elke regel een stuk wit moet
(of dat was al zo)
dat kan je wrs wel ergens veranderen