Huiwerk plannen..

Hoi iedereen!

Ik was benieuwd hoe jullie je huiswerk plannen, en of jullie nog een goede (online) planner weten? Ik zit nu in 4VWO en eigenlijk gaat het wel prima, maar het probleem is dat ik echt helemaal niet kan plannen… (nouja wel een planning maken maar het is of niet overzichtelijk of ik kan me er niet aan houden)

Alvast bedankt!

Ik doe het altijd zo: ik kijk wat ik bijvoorbeeld in 1 week moet doen. Dan spreek ik met mezelf per dag een tijd af dat ik eraan zit, en dat neem ik erg ruim, zodat het alleen maar mee kan vallen als je sneller klaar bent.

Schrijf gewoon per dag een doelstelling op, met tijd erbij dat je ermee bezig bent. Dat werkt voor mij erg goed.

je kan of een planning maken op word of gewoon in je agenda. Als je het dan af hebt streep je het af en zo zie je precies wat je nog wel/niet moet doen (:.
Ik vind het zelf altijd heel fijn als alles is afgetekend dus dan ga ik het vanzelf doen.

maar ik weet geen online planner ofzo :'D

Ik maak niet echt een planning ofzo (zit ook in 4vwo), maar bij toetsweken wel. Ik ga dan altijd bij word een tabel maken, met alle vakken en dagen, en wat ik dus op een dag voor een vak doe.
Daardoor kan ik precies zien wat ik per dag ga doen.
Als je een smartphone hebt kun je ook een app daarvoor downloaden, de naam weet ik niet meer precies… (Al moet je daar echt alles invullen, dus dat is wel wat werk…)

heb ik huiswerk dan maak ik het gelijk als ik thuis kom.en daarna ga ik leuke dingen doen.

ik ga elke zondagavond eventjes een half uurtje zitten voor een planning v/d hele week, dit gaat dan over plannen qua huiswerk, eetschema en sportschema (afvallen) en belangrijke punten die ik op bepaalde dagen niet mag vergeten.

ben een organiseertype vanjewelste dus dit is ideaal.
ik schrijf dat gewoon de tijden op, dus als ik bijvoorbeeld om 14:45 thuis ben begin ik zo:

14:45 - eten.
15:15 - huiswerk frans.
15:30 - huiswerk engels.
15:45 - eventjes niks.
16:00 - leren voor geschiedenis.
17:00 - eventjes niks.
17:15 - huiswerk wiskunde.
17:45 - klaar.

zo schrijf ik dat dan op, wel heel handig als je dat gewoon op je bureau legt dan weet je altijd hoe of wat.

Ik kan perfect plannen, ik kan me er alleen niet aan houden.

up (ik hou me er ook nooit aan XD)

je er aan houden, daar is geen online planner programma voor, dat is toch een vorm van discipline.

ik heb hetzelfde probleem, heb echt moeite om me nog te concentreren en mijn punten zijn al bagger -.-

dit probleem heb ik nou ook altijd :’)

Hahaha ja dit!

Dankje wel voor alle reacties! Volgens mij zijn er echt heel veel mensen die wel kunnen plannen maar zich er niet aan kunnen houden… Zoals aviation al zei, toch wel een vorm van discipline denk ik… Maar bedankt dat jullie iig reageren! Fijn dat ik nu ook weet hoe andere mensen plannen :stuck_out_tongue: ga vooral door met reageren zou ik zeggen :slightly_smiling_face:

Je kunt zo’n ding:
http://www.psdgraphics.co…/2009/04/sticky-notes.jpg

In je agenda plakken en daar alles opschrijven, of kleine papiertjes uitknippen en die met een paperclip vastmaken (dat doe ik. :grinning: )

@RAINxDROP Dankje wel! Ik ga het eens proberen :slightly_smiling_face: