Huiswerkuitstellendgedrag en wiskundeprutser...

Hee meiden,
Ik heb dit jaar heel veel past van huiswerkuitstellendgedrag, ik wil gewoon echt niks meer doen… Ik kan er niet aan beginnen en planningen helpen ook niet… Ik verdoe m’n tijd achter de laptop of ipad en verder doe ik niks. Dan zeg ik telkens bij mezelf: okee, zometeen ga ik serieus leren/huiswerk maken. Maar daar komt het dan echt niet van! Heeft iemand een gouden tip? Hoe leren jullie en hoe beginnen jullie eraan…?

Dan nog iets. Vorig jaar was ik redelijk in wiskunde, geen onvoldoendes… Dit jaar heb ik nog NOOIT een voldoende voor wiskunde gehaald, ik ben er ontzettend slecht in. En m’n docent kan totaaal niet uitleggen, ik heb al bijles van hem, maar het werkt niet… dus daar ga ik mee stoppen… Ik zit me soms echt dood te piekeren over een wiskunde repetitie. Zelfs als ik denk dat ik het snap haal ik een onvoldoende. Ik kan net zo goed niets doen, dan haal ik even hoge cijfers. Ik weet echt niet wat ik verder nog kan doen: zijn uitleg helpt niet, mijn ouders kunnen het niet, m’n vriendinnen wonen in een andere plaats dus daar kan ik ook niet even langs gaan… En volgende week heb ik weer een repetitie. :expressionless: Iemand die een oplosing heeft, of iig een tip?

Xxx (sorry voor dit zeikverhaal…)

• in eerste zin staat past moet last zijn :roll_eyes:

Zelfde probleem hier, up!

Danku

wiskunde en huiswerk, zit daar dan geen verband in? x’d
als je geen huiswerk van wiskunde maakt snap je ook niet waar het allemaal over gaat. Maak in de les het huiswerk en als je bij een opgave komt die je niet snapt kun je naar je docent stappen. Wiskunde is niet echt een leer-vak, je hoeft alleen je huiswerk netjes te maken en door te nemen en je haalt al een voldoende.

Als huiswerk maken echt niet lukt, maak het dan in de les, dan hoef je thuis niets te doen. Ik had dit probleem ook en na schooltijd bleef ik altijd een uurtje op school, om me huiswerk te maken of toetsen te leren. Dan hoefde ik thuis niets te doen en kon ik lekker achter me pc =)

x!

@haarlokje
Van wiskunde maak ik mn huiswerk (meestal) wel, maar dan snap ik het niet en hij legt mij het dan niet goed uit…

Zelfde probleem! UPPP

Niemand? :anguished:?

zet een internet blokkeerder op je internet, zodat je bijv. maar 1 uur per dag toegang tot het internet hebt en daarna de hele dag geblokkeerd word.

Kan je niet iemand anders zoeken voor bijles? Als je dit met je ouders overlegt hebben ze daar vast wel wat geld voor over? En anders tóch fietsen naar je vriendinnen of wat langer op school blijven hangen…

is er geen huiswerkbegeleiding bij jullie op school??
dat is bij ons namelijk wel, dan blijf je na school 2 keer per week 1 of 2 uur langer op school om huiswerk te maken en om bijv. bijles te krijgen.

Vraag of je ouders je laptop/ipad e.d. afpakken en zorg ervoor dat je die terug krijgt wanneer je werk af is. Vraag ook of ze je overhoren voor toetsen.

Huiswerkklas kan ook helpen, daar moet je wel werken. Dat hadden wij op school ook, dat is een stuk goedkoper dan een huiswerkinstituut, maar wel minder goed. Als je ouders het geld ervoor willen betalen zou ik naar een huiswerkinstituut gaan.

Vraag bijles (oproep in de krant, briefje bij de supermarkt, iemand uit bijvoorbeeld 5e/6e van school) voor wiskunde. Vraag of je ouders dat betalen. Voor ongeveer 5 euro per uur heb je dan bijles en snap je het waarschijnlijk al beter. Ik denk dat je bij 1 of 2 uur per week al verbetering zal zien.

Voor wiskunde kan je ook extra opdrachten vragen. Iedereen moet dezelfde stof gewoon kennen, dus in elke methode wordt het waarschijnlijk op dezelfde manier behandelt. Waarschijnlijk heeft je docent extra opdrachten, anders kan je ook op bijvoorbeeld Marktplaats een extra boek kopen van een andere methode.

Probleem voor je pc-gedrag: je moet stayfocused downloaden voor google chrome. Heel easy, eerst ‘‘normale internet’’ weghalen via windows onderdelen en dan google chrome installeren + stayfocused. Echt de moeite waard!

Dankjulliewel,
Dit gaat heel dom klinken maar: ik durf niet in mn eentje aan iemand die ik niet ken vragen om bijles, en bijles tekrijgen van diegene. :flushed:

Dan voel ik me zegmaar … Ongemakkelijk…