huiswerktips?

heujj, ik zoek nog paar hw &leertips!
ik weet dat je optijd moet beginnen blabla,
maar heeft iemand nog tips over welke vakken je het eerst kunt doen, en of je eerst moet leren of hw maken enalles?

meid… we weten toch niet welke vakken je hebt >_>

Bij veel proefwerken/ toetsen/ werkstukken +o( maak ik altijd een soort schema van een week, en dan verdelen wat je moet doen over die hele week.

uhm, jij maakt wel veel topics hea?
Er is geen vaste volgorde die voor iedereen het beste werkt
je kunt wel het beste afwissellen met exacte vakken(wi,na,sk,bio) enzo en andere vakken(fa,du,ne,en,gs)
zorg ook dat er niks om je heel ligt waardoor je afgeleid zou kunnen worden.
en neem pauzes;)

Ze is 14, dus ik denk nog zoiets als ‘alles’.

Ik begin altijd met het maakwerk, dan woordjes leren, dan teksten leren. Van makkelijk naar moelijk ^^.

ga dan op een huiswerkbegleiding.

Ik leer altijd een dag van te voren,. tenzij het een mega toets is…Iik doe altijd eerst maakwerk, en dan woordjes en zinnen leren, daarna overhoor ik mezelf en als ik het goed heb, mag ik een snoepje pakken xD

maak voor jezelf een samenvatting als ik dat doe maak 'k 'm en dan hoef ik 'm niet eens meer te leren. ga hem niet kopieren van internet want dan heb je er niks aan want het moet gewoon in je eigenwoorden staan sommige vinden 't fijn om het puntsgewijs op te schrijven en andere verhaal dus niet té makkelijk doen :wink:

succezz!

maak voor jezelf een samenvatting als ik dat doe maak 'k 'm en dan hoef ik 'm niet eens meer te leren. ga hem niet kopieren van internet want dan heb je er niks aan want het moet gewoon in je eigenwoorden staan sommige vinden 't fijn om het puntsgewijs op te schrijven en andere verhaal dus niet té makkelijk doen :wink:

succezz!

Oke, ik doe dit zelf nooit maar zo hoort het wel volgens de leraren:

• Maak je huiswerk & blijf bij.
  • Let op in de les.
  • Vraag als je iets niet snapt.
  • Doe wat je het stomst vind eerst en later de rest.
  • Begin met leerwerk.
  • Maak als je het fijn vind samenvattingen (niet de dag voor het proefwerk)

Ik kan je niet echt tips geven, maar in deze volgorde doe ik het:

• huiswerk maken (van moeilijk naar makkelijk)
  • so’s en proefwerken leren (ik begin 2 dagen van te voren)

als je er niet aan uitkomt kan je ook naar de huiswerk klas!

begin met de vakken die het saaist of het meeste werk zijn, dan heb je die alvast gehad. en begin 2 dagen van te voren. ga ergens zitten zonder mobiel/laptop/mensen om je heen zodat je niet afgeleid kunt worden en maak samenvattingen! als ik zo leer gaat het helemaal goed (:

• plannen (hoeft niet persé te zijn van 'om 4 uur doe ik dat, en dan dat en dan dat, maar gewoon even op een rijtje zetten wat je moet leren/maken en dan afstrepen wat je af hebt)
  • talen afwisselen
  • begin optijd, klinkt nerderig, maar het is juist slim want je bent minder lang bezig
  • houdt pauzes (na ongeveer 20 min/half uur)

ik ben van mening dat iedereen huiswerk maakt/leert/plant op zijn eigen manier en dat je er zelf achter moet komen wat voor jou het beste is. gewoon wat proberen

^ True!

de ultieme tip : Blijf bij met je hw, anders zie door de bomen het bos niet meer.

• Altijd je huiswerk goed opschrijven in je agenda en afvinken als het af is.
  • Al het huiswerk qua opdrachten maken en woordjes leren bijhouden.
  • Goed opletten in de les en aantekeningen maken.
  • Een week voor een toets of SO, de aantekeningen uitwerken tot een samenvatting.
  • Ik doe altijd bij SO’tjes of proefwerken van talen, een soort oefentoets maken zelf en deze na het leren zelf maken. Zo kan ik zien of ik alles begrijp en onder de knie heb.
  • Bij elk vak een apart schrift, mocht je het werkboek zijn vergeten heb je altijd een schrift bij je om de opdrachten bij te houden en aantekeningen te maken van de uitleg.
  • Planners maken.
  • Geen muziek, computer, ipod, mobiel of familieleden in de buurt.
  • Laat je ALTIJD overhoren.

Dit zijn beetje mijn tips, ik hou me ook niet overal aan maar probeer het wel.

doe het geen wat je het moeilijkst vind eerst. Dan heb je nog energie om eraan te werken.
als je het niet snapt niet meteen opgeven maar gewoon rustig nog een keer kijken en anders loop je even een klein beetje en ga je dan weer opnieuw verder.
als het dan nog niet lukt gewoon vragen aan de leraar.
ga in een andere kamer zitten. niet je eigen kamer of de woonkamer, maar ruimte waar geen tv of radio is en waar je niet wordt afgeleid door je familie.

en gewoon bijblijven en je best doen dat werkt nog altijd het beste :slightly_smiling_face:

Eerst maakwerk dan leer werk.
begin met het vak waar het meeste huiswerk van is.
geen concentratie meer? stoppen!