Huiswerk leren plannen...

Hee, ik erger me soms echt aan mezelf. Ik heb redelijk veel leer/huiswerk maar ik stel het echt altijd uit waardoor ik op het laatste moment of pas net voor het slapen klaar ben.

Als ik eenmaal bezig ben lukt het mij redelijk om een tijdje vol te houden en dan houd ik soms een korte pauze en ga ik weer verder maar het probleem is dus het beginnen zelf.

Iemand tips om beter je leer/huiswerk te plannen?
En hoe zet jij jezelf ertoe om leer/huiswerk te maken?
En hoe lang van te voren beginnen jullie?

Beloon/straf jezelf. Bijv als ik niet om 17.00 begin of eerder, mag ik vanavond geen koekje en als ik wel 17.00 begin dan wel. Of chips, of als je een aantal weken je planning hebt gevolgd koop je wat leuks.

Bedankt misschien helpt dat met die koekjes wel, want we hebben nooit snoep in huis dus dan eet ik maar koekjes, haha

Herkenbaaar. Wat ik zelf wel merk is dat als ik op een rijtje zet wat ik moet doen (op papier dan, niet in mn hoofd) en ik er dan een planning van maak, het veel beter werkt. Natuurlijk is je aan die planning houden een tweede. Maar alleen al dat je het opschrijft, zorgt voor overzicht. Zie je meteen hoeveel je nog moet doen. Schrik me meestal best af waardoor ik toch eerder begin. Maar grote kans dat je dat al doet.
En verder je pc uit. Ik weet niet of je die veel nodig hebt voor school (ik namelijk wel, dus werkt niet zo haha), maar als je veel werk in schriften ed. moet maken, is het slim om je pc uit te laten. Of als je een laptop hebt aan je ouders geven ofzo totdat je klaar bent :’) Ik denk dat dat mij zou helpen als ik niet alles op de pc zou moeten maken.
Maaroke, eigenlijk is het nutteloos om tips te geven die ik zelf ook niet toe kan passen. Ik doe ook altijd alles op 't laatst en ben heel snel afgeleid. Maar succes !

gewoon niet maken :stuck_out_tongue:

Verplaatst naar School.

Ik ben ook echt een ramp in op tijd aan m’n huiswerk beginnen. :frowning_face:

Bedankt! Ik ga vandaag een planning maken voor deze week! Alleen geen zin om te beginnen haha. Maar ik heb een laptop en eigenlijk is het eerste wat ik doe als ik uit school kom, mn laptop opstarten en twitter, facebook, msn en girlscene (sinds kort) opstarten. Maar ik denk dat ik mn laptop zeg maar als beloning moet gaan zien, dat als ik klaar ben met huiswerk dat ik dan pas op mijn laptop mag.
Normaal deed ik niet aan het plannen maar ik speel voetbal 2x trainen en 1 wedstrijd zaterdags en ik speel piano en dat is 1x op de donderdagmiddag. Maar aan piano spelen kwam ik ook niet meer toe dus toen hadden we het ook weer over plannen. Maar ik ga het ook op papier zetten en misschien zet ik wel neer of het gelukt is =)