huiswerk gaat goed, leren wat minder

Meestal kom ik om iets van half vier thuis en begin ik om 4 uur met huiswerk maken. Dan ben ik ongeveer tm het eten bezig. Dan na het eten moet ik gaan leren (woordjes bv) maar meestal ben ik dan echt niet meer geconcentreerd… Hebben jullie hier tips voor?
xx

eerst leren, dan huiswerk maken.

dan ben ik daarna niet meer echt geconcentreerd om mn huiswerk :sunglasses:

weet je misschien de precieze naam? als ik promedo opzoek, krijg ik allemaal facebook linkjes…

laatmaar ik heb het al gevonden, pomodoro

Niet dit soort topics aanmaken maar je focussen op wat je moet leren en daarna pas gs’en en ezelsbruggetjes verzinnen.

zijn er nog wat tipss :cold_sweat:

Dit kan toch prima in je andere topic

jammer :cold_sweat:

Ik heb al een keer in je andere topic gereageerd (kon dit niet daar trouwens?) maar ik maak dus elke dag mijn huiswerk - oke ik hanteer die regel lol- en in het weekend verplicht ik mezelf -tot zover het kan- mindmaps, samenvattingen etc. te maken, van de onderwerpen die ik tot nu toe gehad heb. Dit vind ik echt heel goed bij me werken vooral omdat ik op een lange dag heel wat tussenuren heb waardoor ik heel wat huiswerk kan maken in die tussenuren. Die mindmaps zijn vooral handig bij bètavakken (vooral biologie) omdat je het jezelf als het ware uitlegt. Nu heb ik toevallig vrijdag een mini-so’tje voor scheikunde en omdat het herhaling is leer ik vandaag en morgen via wrts.nl (het so’tje gaat over de namen van elementen en hun toestanden) en maak ik ezelsbruggetjes. Dit is makkelijk te doen gelijk na het huiswerk maken. Als ik scheikunde huiswerk maak dan leer ik ook gelijk scheikunde. Hoop dat dit helpt ^^

Tip: Probeer in stukjes te leren en daarnaast voordat je leert puntsgewijs op te schrijven welke onderwerpen er op de toets voorbij komen want misschien kan je elk onderwerp op een andere manier leren.

hoeveel topics ga je nog maken tho

zeg wat over het onderwerp of gewoon niks bro

Dit. Gewoon focussen.

Internet is vrij bro

what you want bro

Gewoon gaan leren.

Mee eens.
Je maakt echt voor iedere struggle in je leven een topic aan…
Terwijl er echt voor heel veel dingen algemene topics bestaan waar je veel tips kunt vinden.