Huismiddeltje voor acne/rode plekjes op rug?

Hoi, ik heb al een tijd last van wat rode plekjes en pukkeltjes op mijn schouderbladen en bovenaan mijn rug.
Nu hoopte ik dat het na een tijd wel vanzelf weg zou gaan, maar jammer genoeg is dit niet het geval.
Ik heb het niet echt heftig, maar toch vind ik het ver velend met dit warme weer. Dan heb ik liever een mooie gladde rug als ik in topjes rondloop.

Dus heeft iemand tips of huismiddeltjes die het kunnen verhelpen of minder maken?

Dankuuu!

Je zou zeep kunnen gebruiken waarbij geen geur en kleurstoffen inzitten dat helpt vaak en vooral afblijven!

Dankjewel! Meer tips?

GEEN zeep. Eerder een speciale facewash oid. Wat ook helpt (vind ik) is een paracetamol prakken in water en wat (zee)zout erdoor, en daarmee scrubben. Of als het gevoelig is het zout weglaten en het papje gewoon aanbrengen en laten opdrogen, dat geneest als een tierelier. Verder elke dag wassen met water, zeker als je gezweten hebt.

Sudocreme doet echt wonderen! Echt het proberen waard en ook buggetproof!

Sudocreme doet bij mij juist niks. Alleen mijn huid meer talg aan laten maken.

Clerasil!

Zinkzalf van Daro helpt bij mij heel erg goed, die kun je gewoon bij de Kruidvat kopen. Op internet heb ik ook ergens gelezen dat de trekzalf van Daro helpt.

Tandpasta, want dat droogt de plekjes uit namelijk, okee niet meteen denken ‘‘ik ga niet met tandpasta slapen’’ maar wat ik vorig jaar ermee deed was het tandpasta erop smeren en mijn moeder plakte er een pleister op, hihi het klinkt gek maar werkte wel! :flushed:

Bietensap!

Ik heb ook heel veel puistjes op mn rug. Eerst alleen op de schouderbladen en toen ook op mn onderrug. Ik durf bijna niet in bikini en ook niet in topjes :frowning_face: Ik volg dit topic hoor, ik wil er echt vanaf!

Dankjulliewel meiden!
Ik ga eerst de paracetamol met zout proberen!
Geen tandpasta, ik heb namelijk geen echte grote plekken, meer gewoon algemeen rode plekjes en vlekjes.
Ik ga het van de week proberen, ik kan het namelijk niet op mijn eigen rug smeren haha, dus daar heb ik wat hulp bij nodig.

Bietensap? Klinkt onlogisch in mijn oren, vertel eens wat bietensap doet dan :slightly_smiling_face:

Serena van Beautylab maakte hier een artikel over. Ik zou het best willen proberen maar het lijkt me zo vies!
http://www.beautylab.nl/rode-bietensap-en-acne/
en hier ook voor en na foto’s in een ander artikel
http://www.beautylab.nl/mijn-ontbijt-en-lunch/

Oh wauw dat wist ik allemaal niet!
Erg handig, dat ga ik toch maar eens proberen dan!

Bij mij hielp scrubben echt heel goed, alleen voor m’n rug overigens.

Scrubben en veeeeeeeel zonnen

Nee ik bedoelde ook niet van zeep zeep hihi, ik weet dat het er staat maar inderdaad een speciale facewash voor je gezicht ik heb zelf een hele goeie van louis widmer te koop o.a bij apotheken of goede drogisterijen. Je betaald 10 a 12 euro voor een tube maar je doet er ontzettend lang mee en het helpt al echt binnen de eerste 2 dagen!