☝ Huishouding vraagbaak (voor samen/op zichzelf wonende meiden)

[b]Woon jij ook samen of op jezelf?

Dit topic is speciaal voor meiden die samen- of op zichzelf wonen en over het huishouden wat vraagjes hebben of benieuwd zijn hoe anderen bepaalde dingen doen. [/b]

Als ik het goed heb gezien bestaat er nog geen topic is deze categorie.

Bijvoorbeeld:
Ik zocht mij laatst nog een ongeluk op internet hoe ik de voegen van mijn douchetegels nou zo schoon kan krijgen.

Haha, handig! Ik heb sinds vorige week last van een paar fruitvliegjes. Ik heb alles schoongemaakt, fruit ligt in de koelkast en net een nieuwe zak in de prullenbak en ze gaan maar niet weg. Ik snap het niet want normaal heb ik ze nog nooit gehad. Hoe kom ik ervan af? :frowning_face:

@Cappucino dit gaat heel raar klinken maar ik doe echt vieze plekjes met een oude tandenborstel, de rest met een schuursponsje.

@storyline

Tegen de fruitvliegjes kan je een bakje met water en azijn neerzetten op de plek waar je er veel last van hebt. :slightly_smiling_face:

Woon niet op mezelf maar voor mijn kamer ;

Een kat van mij had blaasprobleepjes dus liet ze soms het een en ander lekken. Hoe krijg je een kattenpisgeurnuit je tapijt?

&voegen van douchtegels met bleek en een tandenborstel.

Ik heb eigenlijk ook wel een vraag, ookal woon ik niet op mezelf. Ik heb thuis een plantenkasje en ik heb de laatste tijd last van vliegen. Ze gaan in me kastje en ze willen niet meer weg, ondertussen zitten er al een stuk of 15 in (heb een kasje van soort van plastic, dus niet van glas). Weet iemand misschien hoe ik er kan voor zorgen dat ze weggaan? :slightly_smiling_face: Diegene is echt mijn held xD

Met rook? Teminste … als het een dichte kas is. En anders plakstrips ofzo. Citonella?

Oke ik ga het proberen! Heel erg bedankt :slightly_smiling_face:

Ik heb een speciale badkamer afwasborstel, die gebruik ik altijd samen met chloor om de voegen in onze douche kabine mooi schoon en wit te krijgen.

Voor kalkvlekken (druppels) op de deuren kun je schoonmaakazijn gebruiken schijnt…

Wajoo, ik dacht dus vanmiddag precies hetzelfde als Cappuccino! Want ik was de badkamer aan het schoonmaken en toen bedacht ik me dat ‘Hoe maak ik eigenlijk schoon’ een goed idee was als topic. whahaa :flushed:

maar dan niet voor mezelf maar voor andere girlscene’rs die tips nodig hadden…

@Bonny, ik was dus ook de badkamer aan het schoonmaken en gezien ik een dagelijkse bezoeker ben van girlscene dacht ik ik maak eens een topic aan wie weet is het super handig. En ja er zijn meerdere sites met tips maar wie weet hebben Girlscene members weer andere vragen. Zo kom je nog eens wat te weten :wink:

Tanden borstel + chloor zal ik eens proberen voor mijn voegen in de badkamer ! :upside_down_face:

Ik heb wel een vraag! Wij zijn pas samen gaan wonen(of ja, ondertussen wonen we er ook alweer 4 maanden…), maar de vorige bewoner heeft een vieze rand bij de wc achtergelaten. Daar wat het water begint in de wc zit een soort bruine rand. Ik heb al vaker chloor of bleek erin gedaan en dat laten weken, maar het helpt niet. Iemand tips?

En goed boenen met een schuurspons? Met chloor

Blegh, dit heb ik ook! Met chloor en een ijzerspons krijg ik het ook niet weg. Ik vind het echt verschrikkelijk net alsof ik mijn wc niet goed schoon maak…

WC eend of dat van WC eend dat in een zakje komt (weet ff niet hoe ik het moet uitleggen) nachtje laten intrekken, volgende dag met een borstel of een schuurspons schoonmaken

ik heb natuursteen, iemand een idee welk schoonmaakmiddel daar het beste tegen voor is?

Je kan ook schoonmaak azijn proberen
Voordat je gaat slapen goed dik insmeren er op
En dan nachtje laten inwerken
Wilt wel is helpen

Ik heb dat ook gehad, je kunt gewoon bleek erin gooien voordat je naar bed gaat, volgende dag goed poetsen en niet met de wc borstel, maar een extra lange handschoen aan en met een schuursponsje aan de slag. Niet t meest leuke werkje maar zo heb ik t schoon gekregen.
En anders kun je misschien van dat spul van HG proberen? Dat is vaak erg agresief spul

HG schijnt goed te zijn heb het vaker gelezen