Huisgenoten vertellen vertrek

Hoi allemaal,

zoals jullie misschien hebben gelezen in een ander topic van mij, gaat het in mijn studentenhuis niet erg goed. Het is al maanden alleen maar ruzie en ongezelligheid en de communicatie verloopt via eetlijst en whatsapp en er zijn 2 kampen in huis. Na dit sinds maart al te hebben aangezien en vaak proberen uit te praten, komt er maar geen oplossing en daarom heb ik dus besloten een nieuwe kamer te zoeken. Die heb ik binnen 2 weken gevonden en ik kan tussen november en december daar gaan wonen. Mijn huisgenoten weten dit nog niet. Ik ga vandaag mijn contract tekenen en morgen de sleutels ophalen. Morgen ga ik ook mijn huisbaas mailen om de huur op te zeggen, waarschijnlijk gaat er daarna direct een mail richting mijn huisgenoten met het feit dat ik wegga en dat ze een nieuwe huurster moeten zoeken. Daarom moet ik ze het wel vertellen voordat ze dat mailtje krijgen, dat vind ik wel zo netjes, ookal zijn het mega bitches en vieren ze waarschijnlijk feest als ze horen dat ik wegga.

Hoe zouden jullie dit meedelen? Zou je een mail sturen? (ik heb volgens mij niet de emailadressen van iederen), via eetlijst in de mededelingen of een persoonlijke appje naar iedereen (ik zit niet meer in de groepsapp)

En wat zouden jullie erin zetten?
Iets in de trant van: omdat het niet meer gezellig is in huis, heb ik besloten dat ik een nieuw huis ging zoeken en die heb ik gevonden. Ik verhuis tussen november en december en jullie moeten een nieuwe huurster zoeken?

Of zouden jullie het laten bij: Per 1 december komt mijn kamer vrij. Jullie moeten opzoek naar een nieuwe huurster?

Ik zou het zelf persoonlijk via de app doen.
Ik zou iets zeggen van: Zoals jullie ook al gemerkt hebben, is het niet meer gezellig in huis. Hierdoor ben ik tot de keuze gekomen om een nieuwe kamer te zoeken en deze heb ik gevonden. Tussen november en december verhuis ik naar mijn nieuwe plek, jullie zullen daardoor opzoek moeten gaan naar een nieuwe huurster.

Aangezien je geen band hebt met die mutsen zou ik het gewoon lekker via de app doen. Iets in de trant van wat Mupke zegt.

Ik zou ook iedereen gewoon even een appje sturen. Simpel, kort.

“Omdat de sfeer in huis heel erg verandert is, heb ik besloten een andere kamer te zoeken. Deze heb ik inmiddels gevonden, tussen november en december zal ik dan ook gaan verhuizen. Jullie kunnen op zoek naar een nieuwe huurster.”

Ja, zou ook een appje sturen. Je bent ze niks verplicht maar het is wel netjes en voor jezelf denk ik ook beter om het normaal proberen af te sluiten.

Ik zou heel kort zijn. Ze hebben je natuurlijk lopen treiteren, dus ik zou het deel van dat het niet meer gezellig is, gewoon weglaten. Dat weten zij ook wel en de reden waarom jij gaat hoeven zij niet te weten. Ik zou ze die eer niet gunnen dat ze denken dat je dat doet vanwege hen.

Zou inderdaad mailen, of appen naar iedereen tegelijk hetzelfde bericht (dat is ook zo’n optie van Whatsapp toch?), iets in de trant van: Hoi allemaal. Ik wilde jullie even mededelen dat ik tussen november en december ga verhuizen. Dit zodat jullie weten dat jullie voor begin december(?) een nieuwe huurder moeten zoeken. Groetjes!

Zou verder nergens op in gaan, ze krijgen toch wel instructies van de huisbaas. Fijn trouwens dat je een nieuwe kamer gevonden hebt! :grinning:

Ik zou de reden er niet eens bij vertellen, waarom die moeite nog doen? :")
Maar ik zou wel een kort berichtje sturen met dat je een andere kamer hebt gevonden en vertrekt.

Ik zou het echt lekker kort doen, dus zoals je al zegt :

Dat is inderdaad wel een goede! Mijn ouders zeiden: laat ze het maar horen van de huisbaas dat je vertrekt en dat ze opzoek moeten, maar ik twijfel of ik dat dus laat gebeuren of dat ik ze zelf dan een kort appje stuur. Kan ik ook gelijk vragen wie het internet over wilt nemen, omdat dat dus op mijn naam staat. Wat zouden jullie doen?

Ik zou gewoon sturen: per 1 december heb ik een andere kamer dus jullie moeten op zoek naar een andere huurder. Laten jullie me even weten wie van jullie het internet overneemt?

Lekker via de app, of misschien zelfs niet. Als het ze dan interesseert vragen ze wel waarom.

“Hey guys. Ik heb een nieuwe kamer gevonden. Succes met het vinden van een nieuw huisgenoot. x TheeKopje ps. Ik heb het internet abonnement alvast op gezegd. Just a heads up.”

Jij deed het internetabo toch beheren? Hou er rekening met het opzeg termijn. Dat je straks niet nog een maand moet betalen terwijl je in een andere kamer zit. Hoe sneller, hoe beter. Dan heb je ook gelijk geen geld banden meer met hun.

Ik zou persoonlijk niks sturen. Laat ze maar lekker stikken. Als je graag iets wilt sturen zou ik het zo kort mogelijk houden. Zoals: ‘Zoeken jullie optijd een nieuwe huurder? Ben weg vanaf december.’

Geen woorden aan vuil maken, ik heb je vorige topic gelezen, Laat hun lekker in hun sop gaar koken.

^ beter van niet, met zo’n tekst krijg je veel kans dat ze terug sms’n met onnodig gedoe: ‘Ja, makkelijk praten jij! loop maar weg en hoe zit het met het internet?’

of iets in die zin, zo geef je ze de kans om erop te reageren (en ik vrees dat ze niet al te lief zullen zijn)

snap je,
Kort en volledig een bericht achterlaten en that’s it!
eigenlijk best zo weinig tijd eraan verspillen.

‘ik ben in november/december uit huis, jullie zullen een nieuwe huurder moeten vinden en iemand anders die het internet abbo overneemt.’

Ik wil het liefste ook niks sturen, maar ik zit nog met geld dat ze me moeten betalen en dat internetabbonement wat ik moet laten overzetten. Het opzeggen, daar heb ik ook een vriendin die in huis woont mee. Zij kan het niet overnemen omdat zij de wasmachine al betaald.

Je kan ook een groepchat aan maken, dan heb je ze allemaal in een klap. En bespreekt met je vriendin dat je haar er ook in doet zodat het niet opvalt. Je stuurt dus in die app meteen: Wie betaalt het internet vanaf nu? Ben weg vanaf december. Bam, weten ze meteen dat er een nieuwe huurder moet komen en het internet geregeld moet worden. Je bent ruim op tijd met melden als je het nu doet. Maar mochten ze na een week nog niks gezegd hebben, zeg het dan wel op. Dat je voor november moet betalen vind ik niet erg gek omdat je er dan nog half woont. Maar zorg dat je er voor december echt van af bent. Zoals ik al zei, laat ze in hun sop gaar koken.
En in je vorige topic zei ik dat er genoeg plekken zijn met gratis internet, neem aan dat je in een (grote) stad woont met wat Burger kings, macdonalds en starbucks en evt koffie tentjes met wifi. Dus daar kan je vriendin ook heen zolang het wifi niet geregeld is. Erg vervelend maar niks aan te doen.

Mochten ze vervelend gaan doen in de app. Houd het fatsoen aan jou kant en reageer er niet op. Reageer alleen op dingen met betrekking tot het internet. Niet dat ze zeggen oh ja jij dit jij dat. Ga geen strijd aan. Je kan evt aanbieden met de gene te gaan zitten die het internet opzich neemt om de gegevens te wijzigen maar meer niet. Houd de eer aan je zelf en ga met opgeheven hoofd daar weg straks.

ik vrees er ook inderdaad voor dat je je geld niet meer terug gaat zien…

De sfeer is gewoon dusdanig slecht dat de communicatie via whatsapp of eetlijst plaatstvind of gewoon niet en iedereen zoekt ruzie met elkaar, eet apart en geeft elkaar de schuld. Allemaal ook heel schijnheilig en niemand houdt rekening met elkaar. En als je iets op een neutrale toon vraagt, krijg je antwoord: ik reageer niet als je zo’n toon tegen mij aanslaat.