huisgenoot zwaar depressief

Ik woon nu een jaar samen met twee jongens en mijn vriend. Één van die twee jongens zit echt zwaar met zichzelf in de knoop. Hij is gestopt met school, met werken en doet helemaal niks meer dan series kijken/online games spelen.
Hij loopt bij een psychiater en slikt al een maand of vier prozac.
Maar het gaat alleen maar slechter =( Het is niet zomaar een huisgenootje, we waren vier vrienden die samen een huis zochten.
De jongen (F.) komt het huis niet meer uit, doet geen leuke dingen meer. Echt helemaal niks. Ik wil er heel graag voor hem zijn maar ik weet niet zo goed hoe. Ik kan me namelijk niet goed verplaatsen in ‘depressief’ zijn want ik weet niet hoe dat is. In het weekend probeer ik dingen met hem te doen die hij leuk vind zoals ergens wat gaan drinken, nieuwe planten voor het huis kopen etc. Maar doordeweeks zit hij dus alleen maar thuis, met niemand om zich heen want de rest studeert gewoon.
Hij is nu al een maand niet meer bij de psychiater geweest. Hij zegt zelf dat het niet lukt om een afspraak te maken/de psychiater niet opneemt. Maar volgens mij wil hij niet meer om één of andere reden, terwijl normaal altijd zei dat het ‘zo’n chille kerel is om mee te praten’.
En nu komt hetgene waarom ik me nog meer zorgen maak; hij is betrapt door iemand (die hier een maandje in huis woonde) op overgeven na het eten. Ik weet echt niet meer hoe ik hem kan helpen. En moet ik hem confronteren op het overgeven, of er subtiel over beginnen?
Wie kan mij helpen?
(oja de jongen in kwestie is 22, mocht het iets uitmaken)

Ik zou met hem een gesprek aangaan dat je ziet dat het niet goed met hem gaat en dat je hem graag wilt helpen. Ik zou hem dan ook confronteren met het feit wat diegene heeft gezien. Je geeft dan aan dat je hem wilt helpen en op de hoogte bent van zijn probleem, misschien dat dat helpt.

Samen met je vriend en die andere vriend van je met hem gaan praten, tegelijk.

Probeer inderdaad aan te geven dat je er voor hem bent en kijk of je hem misschien kan helpen met een nieuwe afspraak maken?