Huisdiertje

Hee lady’s

Ik zou graag een huisdiertje willen. Maar ik en mijn vriend werken allebei.
Natuurlijk zou ik een vissenkom neer kunnen zetten, wat ook altijd wel leuk is. Maar hebben jullie nog een huisdier-ideetje? We willen heel graag een hond, maar dit doen we expres niet omdat we daar veel te weinig voor thuis zijn, en dat is zonde…
Duss… welk diertje kan goed alleen zijn?

Liefssss :hugs:

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-huisdierentopic-voor-vragen-tips-300279.0.html

Een vissenkom -.- serieus.
Het idee al dat je een vissenkom wilt, raad ik het af om een huisdier te nemen

Want? Omdat ik het een vissenkom noem ipv een aquarium? Misses perfect?

Iets van een hamster of een konijn? Elk beest heeft zo zijn aandacht nodig, maar kleine knaagdieren wel minder dan inderdaad bijvoorbeeld een hond. Een kat zou ook kunnen, maar als jullie weinig thuis zijn is een buitenkat wel beter. Hangt er dan wel vanaf in wat voor omgeving je woont.

Een aquarium kost best veel geld en tijd. Ik zou inderdaad een kat nemen. Mijn kat slaapt in haar bedje of bij het raam als ik er niet ben en zodra ik thuis kom, ligt ze op mijn schoot. Er zijn hele lieve katten in het asiel die op een baasje wachten :slightly_smiling_face:

:upside_down_face:

Wonen in een flat… dus dan heeft de kat ook niet echt veel bewegingsruimte als ie alleen op het balkon kan. Een hamster oid zou indd wel kunnen. Aangezien het toch kleine diertjes zijn misschien beter 2, zodat ze in elk geval niet steeds alleen zitten…

Is ook zo, maar het probleem is dat mijn vriend allergisch is voor katten… Dus zou een beetje lullig zijn als ik doodleuk met een heel schattig katje binnen kom lopen haha

Ik wil je wel aanraden om je bij alle diersoorten die je overweegt goed in te lezen.
Zo kunnen niet alle hamsters met 2 of meer gehouden worden: http://www.dwerghamster.nl/algemeen/sociaal_en_solitair/index.php

Ja en hamsters slapen de hele dag en zijn in de nacht heel actief dus dat is ook weer niet leuk.
Konijnen en cavia’s moet je met 2 houden anders zijn ze alleen.

Ratten zijn ontzettend leuk om te houden! wel meer aandacht nodig maar niet zoveel als een hond. hou ze wel altijd met 2 of meer