huisdieren

Lieve meiden,

Ik wil al vanaf dat ik kon praten een huisdier. Mijn ouders stemden hier uiteindelijk mee in en ik kreeg een konijn. Ze stond buiten en omdat ik nog jonger was, besteede ik er niet veel aandacht aan.
Mijn konijn is overleden toen ik 12 was. Ik ben nu 15.
Ik wil graag een nieuw huisdier. Met mijn ouders heb ik het er al over gehad uiteraard, maar dan komt nu het probleem:
Mijn pa vindt het zielig als beestjes hel de dag in hun hokje zitten. Hier ben ik het wel mee eens. Verder houdt hij wel van dieren.
Mijn moeder heeft vroeger veel huisdieren gehad. Maar ze is bang dat het huis gaat stinken als er een dier binnen verblijft. Ik denk hier anders over want als je alles gewoon ventileert zou je het niet moeten ruiken toch? Ik weet namelijk van mezelf dat als dieren binnen verblijven dat ik ze dan meer aandacht geef.
Een kat wil ze ook niet want ze is bang dat die alles slopen en aangezien we net een nieuwe bank hebben…
Oja en ze wil niet elke dag hoeven stofzuigen omdat de dieren verharen.
Ook denken ze dat ik niet verantwoordelijk genoeg ben, doordat ik niet veel aandacht gaf aan mijn konijn. Ik ben nu al wel drie jaar ouder denk ik dan. Dit heb ik ze al vaak verteld.

Het allerliefste zou ik een hond willen. Geen puppy want de hond moet al wat uurtjes alleen kunnen blijven.
Hij is dan maximaal 6 uur alleen. Maar tussen de middag is mijn 2 jaar jongere zusje thuis dus zijzou de hond kunnen uitlaten.

Dus bestaan er honden die niet stinken en weinig verharen?
Of denken jullie dat een ander huisdier beter bij ons past?
Of moet ik het opgeven?

Wat zijn trouwens jullie ervaringen met huisdieren binnen? Ruik je ze erg?

Alvast bedankt xxx

Een konijn kun je beter niet alleen houden, liever 2 of meer.
Je hebt rassen honden die niet verharen, maar die zijn best prijzig. Ik zou ivm je bank geen puppy of kitten nemen haha.

Als je een hond wilt die niet verhaart is een Labradoodle wel een goede oplossing!

Voor de rest moet je wel even goed gaan nadenken welk huisdier je neemt. 6 uur alleen is wel heel erg lang alleen. Om dan een 2-jarig kind bij je hond te hebben is nou ook niet zo’n slim plan.

Inderdaad, konijnen zijn geen dieren om alleen te houden. Liever sowieso 2 nemen dan. Maar ze kunnen als jij weg bnt in hun kooi en als je thuis bent er toch uit? Je kunt ook ook zo’n hekwerkje maken wat je in de kamer kunt neerzetten. Kunnen zij lekker rennen, maar niet ontsnappen en schoonmaken is makkelijk. Wat betreft ruiken van huisdieren: huisdieren zijn nu eenmaal niet steriel. Ook als je vaak schoonmaakt, ruik je wss toch wel iets… Misschien kun jij aanbieden om te helpen met opruimen?

Wij hebben vorig jaar een puppy gekregen van 3 maanden. Hij was al zindelijk, kon alleen slapen, maar beet wel stoelen kapot etc. Hij verhaart bijna niet, alleen als wij hem borstelen en hij stinkt helemaal niet omdat hij geen vlees door zijn eten krijgt alleen zalm/rijst brokken voor zijn vacht. Hij kan alleen stinken als zijn huidplooien bij de mond zijn ontstoken maar dan kan je naar de dierenarts. Het is trouwens een Engelse Cocker Spaniel. Ik zou persoonlijk geen hond nemen als hij lang alleen thuis moet blijven zeker bij een Cocker Spaniel die toch echt veel beweging nodig heeft en veel moet rennen. Tenzij hij/zij goed wordt uitgelaten vóórdat jullie weggaan.

Ik zelf bij nog steeds ontzettend blij met onze hond, want ik wilde net zoals jij van kleins af aan al dieren. Het scheelt ook wel dat hij kleiner is en regelmatig naar de trimmer gaat. Hoop dat dit je heeft geholpen :slightly_smiling_face:

Het meisje is 13, 2 jaar jonger dan der zus die dit topic maakt :slightly_smiling_face:

huh? Ik dacht altijd dat je een konijn wel alleen moest houden.
Mijn vriendin had ooit 2 konijnen en die zaten alleen maar met elkaar te vechten.

Ruwharige honden verharen niet/weinig, ik heb bijvoorbeeld een Cairn Terrier, nooit last van haren maar helaas kan ze wel is stinken. haha

Ja inderdaad, mijn zusje is 13 haha.
Een labradoodle vind ik inderdaad een erg leuke hond. Vlakbij onze straat zit ook een uitlaat service. Mijn zusje komt dan om 12 smiddags thuis (ze is blijven zitten) ik heb btw nog een zusje van 9 jaar. Mijn zusjes kunnen een hond dan tussen de middag uitlaten.
Mijn moeder is op dinsdag en vrijdag heel de dag thuis
op dinsdag ben ik vroeg uit.
Op donderdag is de schoonmaakster thuis
op woensdag zijn mijn zusjes vroeg thuis
En tussende middag zijn mijn zusjes dus thuis dus echt 6 uur is het niet. Mochten ze tussende middag niet thuis zijn, is een hond alleen lang alleen op maandag de rest van de dagen is er iemand thuis.

Over een konijn; ja ik wist dat je ze beter met zn tweeën kan houden. Maar mijn moeder wou het bij 1 konijn houden wat ik altijd best zielig vond.
Maar een konijn vind ik leuk, en als je wel veel andacht geeft is het echt een lief beestje. Mar het is niet echt iets meer voor mij, zegmaar

Bedabkt voor jullie reacties

Het geld hebben we trouwens wel, dat is de issue niet. Vroeger hadden we 2 katten, bij hun vorige baasje mishandeld hadden veel gezondheidsproblemen want ze waren ook al oud.
Voor school kan ik een huisdier nog even aandacht geven, en na school heb ik alle tijd voor het dier, op school hebben we namelijk altijd tijd om ons hw te maken dus dat heb ik meestal al af.
Mijn ouders vinden een hond eennleuk beest maar ik ben bang dat hij er niet gaat komen.het hoofdprobleem zijn de zharen en de geur voor mijn ouders. En het bijprobleem is dat mijn ouder ziin dat we in het begin heel veel andacht gebven aan het dier, maar daarna bijna niet meer en dat miin moeder al t werk mag doen.
Maar een hond heef geen hok die je moet verschonen, maar natuurlijk wel onderhoud van de mand en eventueel bench

Sorry voor de spellings fouten hierboven! Ik moet nog wennen aan het toetsenbord van mijn telefoon :flushed:
Ik zal het er met mijn ouders over hebben!
Over een labra doodle, een goldendoodle vind ik ook erg leuk! Die verharen ook weinig had ik gehoord?
Eerst ga ik veel informatie opzoeken over die kruising zodat mijn ouder merken dat ik dit serieus neem en er echt voor wil zorgen.
En als mijn ouders een beetje enthousiast zijn is het misschien een idee om naar een asiel te gaan in de buurt om daar te informeren. het is nu toch vakantie

Oh, ha, dat las ik dus verkeerd. :flushed:

Maar je zusje is die voor altijd in de middag thuis? Want stel ze wordt ouder dan kan ze niet meer in de middag thuiskomen.

Misschien is dan zo’n hondenuitlaatdienst iets voor jou?

Ja omdat die konijnen elkaar blijkbaar niet mochten. Of dat het allebei mannetjes waren. Of misschien zelfs wel allebei vrouwtjes, dat gaat ook niet altijd samen.
Konijnen moeten áltijd bij elkaar. Konijnen zijn kuddedieren en hebben een maatje nodig om te wassen en lekker tegenaan te knuffelen. De beste combinatie is mannetje-vrouwtje, maar dan moet je het mannetje wel gecastreerd hebben.

Ja inderdaad, over een paar jaar zullen mijn zusjes niet meer thuis zijn tussen de middag, of woensdag na school.
Dan moet er inderdaad een uitlaatservice komen. Voor op de maandag en de woensdag
Maar eerst met mijn ouders praten, dan zien we wel verder.

En traveler je hebt gelijk ik ga eerst veel op internet zoeken, want ik wil niet iemand zijn die zijn of haar hond na een week weer terug brengt, omdat hij/zij niet verwacht had dat een huisdier zoveel verzorging en verantwoording vergt

2 jaar terug wou ik eeen fret, maar die vond mn moeder eng -.-
Een hond is altijd mijn grootste droom geweest en nu weet dat er honden bestaan die niet verharen en als je ze goed verzorgd ennlet op het voer enzo ze ook niet abnormaal ruiken, is mijn hoop groter dan ooit !!

Up

Je zegt dat je zusjes nu wel vaker thuis zijn om dan eventueel voor de hond te zorgen. Maar dan vraag ik me af of die daar wel zin in hebben? Aangezien je zegt dat jij een nieuw huisdier wilt, of willen zij dat ook?

Mijn zusjes zijn helemaal weg van honden dus dat zit wel goed :wink: ik heb het ook al even met hun besproken
Vanavond ga ik het met mijn ouders bespreken ik laat wel even weten hoe het gegaan is
Xxx

Nevermind, had niet alle reacties gelezen :’)

Maar het ligt denk ik aan de hond, onze hond vond het vroeger vreselijk om alleen te zijn. Als we weggingen begon hij altijd te janken, dat was altijd zo zielig.