Huisdieren vermist/gevonden

wauw, wat een mooi beestje. Zulke katten zijn meestal best stevig en hebben een dikke vacht. Echt heel lief van jullie dat jullie haar/hem opvangen. Als zij/hij hele erge klitten heeft kan je die het beste uitknippen ipv kammen want kammen doet meestal erg pijn als zij/hij veel klitten heeft en knippen merken ze niet, natuurlijk niet te ver knippen.

-

Daar dacht ik ookal aan, het is ook fijn voor haar/hem als het wat warmer weer is dat haar vacht korter is. Je hebt ook mensen die katten en honden scheren en plukken. Misschien kan je kijken of er zo iemand in de buurt is.

Misschien kan je een briefje in de plaatselijke supermarkten ophangen? Of een advertentie in de plaatselijke krant plaatsen?

goed topic!

x

Als je dieren gevonden hebt op kwijt bent, altijd melden op amivedi.nl.
Dit is inmiddels een redelijke bekende website, ook werkt deze site vaak samen met de plaatselijke dierenasiels e.d.

Je hoeft een kat echt niet te douchen hoor. Als die niet van water houdt krijgt-ie er alleen maar een trauma van. Als katten gezond zijn dan kunnen ze hun vacht prima schoon houden, als het echt ernstig is dan duurt mss ff. Borstelen vinden katten vaak wel fijn dus dan help je een handje. Als je echt wilt wassen dan raad ik je aan een diervriendelijke shampoo bij de dierenwinkel te halen. Ze hebben gewoon een droogshampoo die je kunt uitborstelen. Ik vind onder de douche zetten echt zielig, vooral omdat sommige katten daar doodsbang voor zijn.

Oh wat een ontzettend goed topic!

Okee, het is inmiddels al twee maanden geleden ofzo, maar ik ben dus mijn kat kwijtgeraakt. Ze staat op Amivedi.nl, de dierenartsen en dierenasiels in de buurt weten dat ze vermist wordt en ze is gechipt. Vaker de gemeente gebeld of er een kat was overreden (klinkt heel naar), maar steeds zat die van mij er niet bij, dus er is nog hoop.

Het gaat dus om een huiskat, pikzwart met een wit befje, wit buikje en vier witte pootjes, 3 jaar oud ongeveer. Het is een enorm lief beest. Best aanhankelijk, maar kan ook erg arrogant zijn.
Kwijtgeraakt in omgeving Breda, Etten-Leur om precies te zijn, maar geen idee of ze verder weg is geraakt of niet.

Foto:

(rechts obviously)

Ik acht de kans niet groot dat ze via girlscene gevonden wordt, maar niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen.
Als iemand ook maar enig idee heeft waar ze zou kunnen zijn, note me, ik mis haar enorm :frowning_face:

Je kan haar ook borstellen met een natte borstel en shampoo er op doen? :slightly_smiling_face: Dat natte merkt ze dan denk ik niet snel en ze wordt wel schoon dan.

Up voor dit goede topci trouwens!

-

-

-

^Mjah, ik heb ook een langharige kat die van een Pers afstamt. Maar ik douche hem echt nooit. Als je elke dag borstelt is dat ook niet nodig. Ik snap de situatie wel, maar ik denk dat er andere manieren zijn om die kat schoon te krijgen, die een trauma voor dat dier voorkomen. Ik vind het gewoon een beetje zielig. De meeste katten zijn als de dood voor water.

Ik denk dat die kat ergens ontsnapt is uit huis en toen veel is gaan lopen. Ik zou op de facebook van de Dierenambulance uit je regio een bericht met foto zetten, en sowieso ook naar de Dierenambulance zelf bellen met deze informatie.

Dit zou ik trouwens doen in elke situatie waarin ik een dier vind. De Dierenambulance regelt het grootste deel van dit soort dingen, althans, ze halen gevonden dieren op en staan best wel centraal bij dit soort zaken.

wat een goed initiatief dit topic… misschien een foto ophangen bij de supermarkt ofzo.

wij hebben met de hele straat 6 katten geadopteerd. over alle katten alle mogelijke instanties ingelicht mar als ze na 3 weken niet opgehaald waren hielden wij ze. iedere geeft ze wat eten, en bij ons in de schuur staat een enorme krabpaal en de grond is helemaal bedekt met matrassen… en binnenkort verewachten we een nestje!

-

-

-

Zo’n kat hadden we bij ons ook lopen! Wij verzorgen altijd katten die hier uitgezet zijn. Alleen we hebben ze laten checken (en ook laten castreren zodat we er geen meer kregen). Ze hadden allemaal geen chipje en geen halsband of iets dergelijks. Dus ik geloof niet dat het jou kat is, helaas ;c