Huisdier

Geen idee waar dit moest dus als ik fout zit sorry :flushed:

Maargoed ik houd heel erg veel van dieren, ik wil er later ook wat mee gaan doen (ik moet dit jaar examen doen), mijn ouders alleen minder. Ik wil heel graag een huisdier (ik heb eerder wel huisdieren gehad, alleen sinds ik 4 jaar geleden mijn paard kreeg niet meer). Maar ik ben helemaal ten einde raad welk dier geschikt voor mij zou kunnen zijn. Ik heb gedacht aan ratjes maar dat wil mijn vader absoluut niet. Een hond is niet geschikt omdat die de hele dag thuis zou moeten zitten, een konijn kan ik niet echt op mijn slaapkamer houden (mijn ouders willen er geen last van hebben dus het moet op mijn kamer). Daarom kan een hamster ook niet, dat is een nachtdier en maakt dus veel lawaai s’ nachts.

Tja ik kan wel eindeloos doorgaan ik heb echt al een halfjaar lang research gedaan… Heeft iemand een idee wat een geschikt huisdier zou kunnen zijn voor mij.
Ja sorry het is wel een beetje een rare vraag maar ik zou het heel erg fijn vinden als er een paar mensen een beetje willen meedenken. Reptielen vinden mijn ouders ook absoluut niet goed trouwens…

Xx Nijntje

Eh een vogel ofzo? Mag je ook geen kat?

Caviaaaaaaa <3 Die zijn stil, stinken niet (tenzij je ze nooit verschoont natuurlijk) en als je ze van jongs af aan veel oppakt worden ze hartstikke tam en liggen ze uiteindelijk in je nek te slapen :3

Blijft niet veel ver aangezien het op je kamer moet en je ouders er geen last van willen hebben.

Vogel
Cavia,s
Vissen

Behalve als je de koelkast open trekt enzo zijn ze niet stil, maar dat is super schattig :3 's nachts zijn ze gewoon stil.

Helemaal mee eens.

Maar zou dan wel 2 doen aangezien ze niet graag alleen zijn en anders wegkwijnen.

Wauw bedankt voor al die snelle reacties!

Cavia heb ik ook aan gedacht, maar ik wil wel graag een groot genoeg hok bieden, maar ik heb het idee dat dat wel onmogelijk is in mijn slaapkamer… Of heb ik het nu mis?
Vogels maken denk ik te veel lawaai…

Goudvissen: ze stinken niet en maken geen lawaai. Maar een goudvis is soms wel een hoop werk om te verzorgen.

Vissen heb ik niet zo veel mee. Ik vind het leuk als een dier intelligent is en misschien iets kan leren

Ik heb gewoon een vrij gote bak waar ze inzitten
Bij de dierenwinkel kunnen ze je informeren je hebt niet eens zo,n hele grote bak nodig want ze kruipen meestal in een hoekje bij elkaar.en ze zijn tam genoeg om hel lang rustig bij je te zitten.
Platte bak die op de grond staat.

Een parkietje maakt niet veel lawaai die kun je van kleins af aan leren praten en kan ook heel lang buiten de kooi en kan ook heel stil zitten

Kat!

Als je een dier op je kamer moet hebben zou ik denken aan een hamster, vissen, vogel?

Een hamster kán wel. Heb altijd hamster’s gehad (op mijn kamer). Nooit last van gehad.
En verder een vis, schildpadjes?

Ja dan kom je al gauw uit bij een hond. Je kan een kat, hamster, vissen weinig leren. :’)

Je kunt vissen tam maken. (dat is mij ook gelukt)
En als je ze tam hebt kun je ze dit leren.
http://www.youtube.com/watch?v=b3JFmrlgWAk :wink:

Een kat hebben mijn ouders te veel last van…
Voor goudvissen heb je ook al snel een aquarium nodig van een meter lang, als je die op een verantwoorde manier wil huisvesten.
Een hamster zou nog wel kunnen, maar ik ben bang dat ik dat vrij snel ereveld word ofzo… Ik heb altijd een beetje een beeld van een hamster dat je ze alleen in een balletje in de kamer kan laten rollen en kunt zien lopen in een rad… Maar correct me if im wrong :cold_sweat:

Gerbils (ofwel woestijn ratjes) zijn ook leuk! Neem er dan 2, in een terrarium dan. Die kan je gewoon in zaagsel laten lopen, want als je de bak vult met grond, kan dat op ten duur gaan stinken.

beesten die kan onderhouden, en niet hoeft uit te laten.

Hoezo mag je geen ratjes van je vader? Zijn erg makkelijke en leuke huisdieren, en valt ook reuze mee qua kosten.

chinchilla