Huisdier voor appartement

Hoi !

Ik ga volgend jaar verhuizen, en ga in een appartement wonen. Ik wou graag een huisdier, want ik zal best vaak alleen zijn s’avonds, na mijn werk.

Ik wou weten of jullie misschien tips hebben voor welk dier te nemen, ik dacht aan een kat, alleen ik kan de kat niet buiten laten, door de gevaarlijke weg. Maar overdag ben ik gewoon aan het werk… Zou de kat zich heel erg vervelen, zelfs als ik er twee neem? Hebben jullie ook een kat die nooit naar buiten gaat?
Konijn dacht ik ook al aan, maar ik vind dat best zielig, zo’n beestje de hele dag in een kooitje… :S

cavia, hamster, goudvis, fret?

Nee, geen dieren in kooitjes, en een hamster vind ik zo saai :stuck_out_tongue:

Ja, moet ik dan kittens nemen, denk dat dat het beste is, dan zijn ze al vanaf jong af aan gewend…

Tja, ik vind het nogal zielig eigenlijk als katten niet naar buiten kunnen. Als je een groot huis hebt, oké, maar een appartementje is maar een appartementje… Ik zou eerder voor een kleiner huisdier gaan, een ratje of een gerbil ofzo.

Mijn katten komen alleen buiten als ik buiten ben. Als je genoeg te spelen geeft vermakenn ze zich super. Mijn katten gaan los op een tampon!

Maar kittens moet je opvoeden hé, dat kost veel tijd. Ik weet niet hoeveel je werkt, maar als je alleen savonds thuis bent dan zou ik er nog even een paar x over nadenken of je kittens neemt…

2 cavia’s, dan zitten ze ook niet zielig alleen en ze babbelen zo gezellig. Ik heb sinds een week een babycavia op mijn kamer en als deze volwassen is wil ik een cavia bij de knaagdieropvang halen als vriendje.

Ja dat is ook zo. Ik heb nog geen werk gevonden, ben nog niet bezig met zoeken… Is dat heel veel werk ze opvoeden dan? Moet ze toch alleen zindelijk maken? :S

Ik denk dat een kat dat de beste optie is. Ze kunnen prima binnen blijven en slapen veel overdag, dus dat kan prima. Het opvoeden van katten is ook niet heel moeilijk, zorgen dat de kattenbak wordt gebruikt, maar toen wij een kitten kregen had deze dat al geleerd van de moederkat (katten zijn heel hygiënisch) en zorgen dat ze niet aan je meubels krabben.

Ja en leren dat ze niet op tafels lopen niks jatten etc. Ik was een week vrij toen ik mijn kittens kreeg en dag was voldoende ze doen niks wat niet mag (als ik er ben haha )

Ja, zindelijk maken, maar bijv. ook leren dat ze niet in gordijnen mogen klimmen. En dat opvoeden doe je niet in een weekje. Als ik jou was zou ik je even heeeeel goed inlezen in hoe je katten moet opvoeden. Een alternatief is om een al oudere en dus opgevoede kat te nemen (uit het asiel bijv.), maar dan zou ik er dus wel 1 nemen die het al gewend is om binnen te zijn anders vind ik het echt verschrikkelijk zielig.

Ja… Het opvoeden zal nog wel lukken, en ik heb toch liever kittens dan een oudere kat. Tja ik zit ook te twijfelen of ik misschien toch een konijn neem, en een heel groot hok, maar konijnen zijn moeilijk als je er 2 neemt… Want ik wil echt niet dat het dier zich gaat vervelen.

Ik heb leuke pluizige dwerg konijntje voor je in de aanbieding?!

Haha, woon in Frankrijk, dus kan ze niet even komen ophalen :stuck_out_tongue: Maar kun je 2 konijntjes in 1 hok doen dan? Want ik weet nog dat mijn konijnen vroeger alleen maar gingen vechten. Tja het waren 2 mannetjes maar toch

Ik heb ook altijd 2 konijnen in 1 hok gehad, twee mannetjes ook, ging prima! Heb ze wel moeten laten castreren omdat ze eerst veel te druk waren en idd wel eens gingen vechten, maar dat is (geloof ik) bij alle konijnen zo. Beter 2 konijnen dan 1 vind ik, die ander is nu dood waarna degene die is overgebleven en die is zielug nu, verveeld zich dood ;(

dubbel

dubbel

Haha oké dat is lastig.

En hartyou mijn broer heeft ook twee katten uit het asiel echte lieverds zijn het!

Cavia’s! Als je er 2 neemt vervelen ze zich niet en ze zijn zo gezellig :slightly_smiling_face:

mijn kat is een binnenhuiskat, maar dat is omdat ie niet meer naar buiten wil/durft sinds we verhuisd zijn :’) katten kunnen best goed alleen blijven, honden hebben daar al wat meer moeite mee.