Huisbaas En Huisdier

Mijn vriend en ik willen dolgraag een poesje. Maar de huisbaas zit dit helaas niet zo zitten. Begin April hebben we haar gebeld en toen zei ze dat het niet mocht, omdat iemand van hun bedrijf allergisch was en als die persoon (eens per half jaar) langs kwam dan zou het er niet tegen kunnen.

Nu heb ik haar nogmaals een e-mail gestuurd, met dat we het super graag willen. En ik heb wat oplossingen opgesomd, die moeten helpen.

-Het katje bij mijn ouders/kenissen brengen wanneer er iemand van jullie langs komt, zodat deze persoon er geen last van heeft.
-Mocht er iets kapot gaan, dan is dit voor onze rekening.
-We hebben een verzorgd huis en zijn geen vieze mensen. We houden zelf überhaupt niet van een vies huis.
-Ik heb al mijn hele leven met katten geleefd en weet precies hoe ik ermee om moet gaan. Mijn eigen kat bij mijn ouderlijk huis is sinds kort overleden. Ik mis het om een dier om me heen te hebben, omdat ik dit altijd heb gehad.
-Ik kan eventueel een katje van een familie lid (dat al zindelijk is) overnemen.

Nu zit ik dus te wachten op een mailtje terug en ben ik bang dat het antwoord als nog nee is. :V
In het contract staat dat huisdieren is overleg wel mogen, wat zouden jullie doen als het antwoord weer nee is?

Thanks alvast~

Nouja, nee is nee. Als je huisbaas het niet wil, moet je je daar bij neer leggen. Jammer maar helaas!

+ ik vond dit nog.

Huurcontracten, mensenrechten en dieren
De eigenaar van een woning kan de huurder niet verbieden een huisdier te houden. Nochtans gebeurt het vaak dat het dier als voorwendsel dient om een huurder eruit te zetten. Of probeer maar eens een woning of appartement te vinden waar een hond of kat welkom is. In zulke gevallen legt de huurder of potentieel huurder zich dikwijls bij de situatie neer of erger nog: ontdoet hij of zij zich van het huisdier.

Als je huisbaas alsnog nee zegt, dan is het gewoon nee? Ga anders een ander huis zoeken klaar. xD

Ik heb hetzelfde.
Ik wil dolgraag een huisdiertje, gewoon iets waar ik voor kan zorgen. Maar het mag ook niet van onze huisbaas haha :’) Gewoon accepteren dan maar.

Uh ja.
Dat is allemaal mooi en aardig, maar dan kom je wel in een gigantisch circuit van rechtenrompslomp te recht, volgens mij.
Je hebt nog geen kat, dus laat ook gewoon zitten tot je ergens woont waar het wel mag?

ik vind dat zo stom. maar ze mag het je dus niet verbieden eigenlijk?
mijn zus mag zelfs 2 katten en 1 hond :’)

mijn zus heeft 5 katten 2 honden en n stinkdier

@Purradise; Je hebt schijnbaar zelf geen idee hoe moeilijk het is een huis te krijgen.

@Kloot; Staat het ook in je contract dat het gewoon echt totaal niet mag of in overleg? Anders zou je de gok nog eens kunnen wagen. (:

@Nikopol; Hm, dat is geen optie, want daar wil ik niks mee te maken krijgen. Teveel gedoe.

@Overdressed; Is het ook, ik huur het appartement voor enorm veel geld per maand en ben iemand die heel netjes is. Ik hoop dan ook dat nu ik voor een tweede keer heb gemaild dit wel zal door komen. (:

Mag ik je vragen waar je dat gevonden hebt? Want volgens mij mag ze het je wel verbieden. Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.

Mag je uberhaupt geen huisdier? Of geen dieren als een hond en een kat? Want misschien mag je wel iets dat in een kooitje zit? Zoals een cavia, hamster, konijn etc? Daar kan je ook mee kroelen!

@Chizuka: Staat er inderdaad in, helaas.
Dit staat er: Huisdieren zijn niet toegestaan.

Haha :’)

Alweer dubbel :confused:

Mijn broer en zijn liefje mochten dat ook niet van de huisbaas, en ze hebben deze week toch gewoon een hond genomen xD

En als die mens langskomt gaan ze zeggen dat 'ie aan 't logeren is xD

@summerstars; Ik heb veel ge-googled, of het echt officieel is daar ben ik helaas nog niet achter. En bedankt! (:

@Moonstone; Een konijn mag echter wel, maar met dat soort dieren heb ik zelf helemaal niets.

Hopelijk krijg ik vandaag een positief mailtje terug. (:

Ik denk dat je het maar gewoon moet vergeten als het nu nog nee is… Al zou ze het officieel niet mogen weigeren, dan zorgt ze wel dat je je kamer gewoon uit moet :’)

Hoe willen jullie dat trouwens doen verder? In de kamer van mij en m’n vriend mag het namelijk wel, en ik wil ook zó graag een kat. Ik heb nu thuis ook een kat, maar die is gewend veel naar buiten te lopen dus dat vind ik zielig… Zou er een uit het asiel o.i.d. kunnen halen, maar hoe doe je dat dan als je bijvoorbeeld een weekend naar je ouders wil? Of als je in de zomervakantie lang weg bent, (duur) asiel of wat?

@Kloot; Ah, balen. :confused:

@Vlientje; Hehe, ja das een risco die je neemt. (:

@LisArt; Nja, het is geen kamer, maar echt een appartement. (: We hebben een familielid die een perzische kat heeft die we zouden kunnen krijgen, deze is al zindelijk. Als we op vakantie zouden gaan, dan laten we de kat bij mijn ouders, die zijn namelijk gek op katten. (:

@LisArt: Ik heb precies hetzelfde! Ik zou wel een hamster kunnen nemen opzich, kunnen 'm altijd verstoppen als de huisbaas langskomt (en hij komt nooit langs).
Maar ik vind het ontzettend sneu als ik bijvoorbeeld een weekend weg ben naar m’n ouders om ‘m alleen te laten, al zal die dat wel overleven. Vind ik gewoon niet kunnen van mezelf. En met vakanties inderdaad, hoe doe je dat? :’) Waar laat je het diertje?

EDIT: Ik was m’n moeder vergeten die me wat aan doet als ik een huisdier neem :’) Laat maar haha :’)

Bij mij staat in het contract: Maaike mag een kat met overleg van de huisgenoten :grinning: Jeej