Huisarts wou mn 4- jarige zusje bijna niet helpen

Haai,
even in het kort;
(we zijn trouwens buitelands, dat kan r mee te maken hebben_

Mn zusje van 4 had een fietsongeluk,
ze bloedde helemaal en moest snel naar de huisarts,
20 minuten lang zat mn zusje daar te huilen en te schreeuwen maar er kwam niemand, en toen kwam er uiteindelijk een vrouw die vroeg of me zusje een pijnstiller wou, het was een grote parecetemol en die kon mn zusje sowieso niet doorslikken, dus me moeder zei nee dankje,
en toen liep die vrouw arrogant weg en zei zo van ‘’'oke dan niet. ‘’

toen mochten we eindelijk de kamer binnen, en me moeder zei rustig en kalm dat ze het niet netjes vond dat ze een kind zo lang laten huilen,
terwijl die man gewoon met iemand in gesprek was die niet iets heel ergs had, dus gewoon kon wachter want me zusje bloedde heel erg.

De huisarst zei:
je hoeft niet zo boos te worden anders help ik jullie niet en laat ik jullie met dit kind alleen hier achter

LETTERLIJK,

ik was zo pissig, me moeder vroeg gewoon rustig iets en hij dreigde ons niet te helpen, terwijl mn zusje helemaal bloedde enzo,

zijn ze niet verlpicht te helpen, je huisarts? ik vind het shokking.

Ze zeiden dat we beter naar het ziekenhuis konden gaan, ze hebben nieteens even schoongemaakt ofso, nja ik vind het vreselijk.

-------------------------------------------------------------------

Oh ik zie nu dat het helemaal niet zo kort is, maarja ik kon het niet korter samenvatten,

wat vinden jullie?
---------------------------------------------------------------------

Oke nu gaat het me meer om wat die huisarts zei,
maar voorderest gaat eht wel weer,

maari k vind dat een huisarts niet zo hoort te reageren als wij hem met een normale toon aanspreken.

Hoe kut en lullig het ook is, het is geen Eerste Hulp post, dus hadden jullie inderdaad beter naar het ziekenhuis kunnen gaan (als daar een spoedeisendehulp zit)

Dat ze zo reageren vind ik trouwens ook niet normaal, dan had die vrouw van de paracetamol het ook meteen kunnen zeggen.

^Helemaal niet! Als er een spoedgeval is bij de huisarts, moeten ze die als eerst helpen! Ik heb daar namelijk een keer een uur langer gezeten door 'n spoedgeval tussendoor.

echt? oke.

Maar hoe ernstig was dit voorval?

Ehm dit is dus echt een voorbeeld van standplaatsgebondenheid.
M’n geschiedenis docent zou nu trots op me zijn
Jij beleefde het zo, maar misschien bloedde je zusje wel niet zo erg en had de gene voor jullie iets ernstigers. Daarbij is het geen eerste hulp post dus kun je niet verwachten dat je gelijk mag.

Juist, maar hoe weet je of dit een spoedgeval is? Misschien stelde het wel niet veel voor.

Huisartsen maken nou eenmaal fouten. (best vaak :’) )

Dat. En het klinkt een beetje lullig, maar als je zusje alleen maar een open schaafwond heeft, dan is het niet echt een spoedgeval denk ik.

inderdaad… ik kan me ook helemaal niet herrinneren dat ik vroeger naar de huisarts ben gegaan. En ik ben vaak genoeg keihard gevallen e.d.
Mijn moeder maakte de wonden gewoon schoon, ik kreeg een glas water en een knuffel; klaar. Ik vind dat zo’n hype tegenwoordig, om voor alle wissewasjes naar de dokter te gaan. Ik zou denken dat die dokters daar zelf ook wel een beetje pissig van worden.
Als die vent ook nog eens van de assistente hoort dat jullie de pijnstiller weigerden. Tja.
(wat ik wel verkeerd vind trouwens, dan had de assistente een andere oplossing moeten vinden; verpulveren ofzo weet ik het)
Maarja, het was niet echt netjes nee…

Die vrouw van de paracetamol had wel wat aardiger kunnen zijn, ze hebben toch ook wel kinderparacetamol? (Vloeibaar).
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je niet meteen voor kan gaan, anderen zitten daar ook lang te wachten met hun eigen ernstige problemen. Als het echt levensbedreigend ernstig was hadden ze dat echt wel meteen gezien hoor.

spoedgeval is volgens mijvoor erge ongelukken die meteen moeten worden behandeld. Ik zou een ander huisarts nemen.

idd.
en ons hielpen ze niet we moesten waqchten totdat hij klaar was met iemand anders, nieteens iets ergnstigs ofso gewoon een controle ofso?

Ik vond het gewoon schokkend dat hij alleen omdat mn moeder wat zei ons alleen wou laten, met een gewonde peuter wtf…

Ik vind dit echt niet kunnen. Ik zat een keer in de wachtkamer bij de dokter met 2 andere wachtenden na mij. Toen kwam er een moeder binnen met een jong kind die duidelijk ziek was en ze mocht voor (waar natuurlijk niemand problemen mee had) Maar misschien had ze wel gebeld o.i.d. van te voren wat natuurlijk wel verschil kan maken.

En jij zegt dat die assistent niet echt aardig reageerde, maar hoe reageerde jullie?

Niet netjes van die huisarts inderdaad. Maar hoe weet je nou zeker dat die gene voor jou niets ernstig had??

Die fietsongeluk was trouwens met mn moeders fiets toen ze achterop zat, bee tussen spaken ofso, en haar halfe vlees lach er bij zo een stukje uit en niemand kwma kijken, dus konden ze ook niet zien hoe ernstig het was.-+

Ik weet natuurlijk ook niet óf het zo’n enorm spoedgeval was hoor. Maar als dat het echt was, dan hoort de huisarts jullie voor te laten. Je kunt bij ons zelfs in een gesprek vallen om geholpen te worden en diegene die er zit, moet dan maar even wachten.

Hoe weet jij of die persoon voor jullie niet iets ernstigs had? :’)
En misschien was dat van je zusje wel helemaal geen spoedgeval.