Huisarts neemt niet op.

Hello.

Ik ben echt boos, dit omdat ik al zo’n anderhalf uur probeer de huisarts aan de lijn te krijgen, maar ik nog niet verder ben gekomen dan; De assistente kan op dit moment uw oproep niet beantwoorden.
Vorige keer heb ik dit ook al eens gehad en om 12 uur kreeg ik toen te horen dat ze lunchen van 12 tot 2 en dat je daarna terug moest bellen. Dus ik daarna teruggebeld, zeggen ze dat je 's ochtends moet bellen voor een afspraak.

Wat moet ik hier nou mee? Ik vind dit écht niet kunnen. :\

Wachten totdat ze opnemen?

Als het echt dringend is kan je er beter naartoe gaan, anders zou ik het steeds even proberen en wachten tot ze wel opnemen. Wel heel vreemd eigenlijk, een huisarts hoort gewoon beschikbaar te zijn…

Misschien is de telefoon bezet?
Als iedereen op dit moment een afspraak probeert te maken…
Kun je niet online een afspraak maken ofzo?

Ja je kunt er weinig aan doen inderdaad. Je kunt wel langsgaan en met de assistente aan de receptie een afspraak maken. Anders heb je inderdaad kans dat je weer niet terecht kan.

Het beste is om 8 uur al te bellen dan nemen ze vaak wel op.

Een online afspraak maken gaat niet. En als de telefoon bezet is hoor je; Er zijn nog … wachtenden voor u.

Dan belt haast iedereen, want vanaf 8u kun je bellen voor afspraken enzo.

er gewoon heen gaan,

hebben ze een spreekuur ofzo?

Bij ons kan je de doktersassistent ook amper aan de telefoon krijgen tussen 8 en 9. Denk dat dat wel normaal is…

je kunt er niks mee, blijven proberen en dan afwachten.
misschien ligt het netwerk er wel uit ofzo dat de telefoons het niet doen, geen idee.

t is vervelend maar denk dat wij er weinig aan kunnen oplossen,
als het haast heeft dan is er maar een oplossing: naar huisartsenpraktijk gaan en daar afspraak maken.

Maar het is nu 10 over half 11. :\

En ik moet dus minimaal een uur reizen om bij mijn huisarts te komen, aangezien ik bij mijn vriend zit.

O dat is helemaal vervelend, kun je niet daar naar de huisarts? Of iemand van thuis laten langsgaan bij je eigen huisarts om voor jou een afspraak te maken?

Gewoon blijven proberen. Het is heel logisch dat je tussen bepaalde tijden moet bellen voor een afspraak, daar is jouw huisarts echt niet de enige in.

Ik zou nog ff proberen en anders er naartoe gaan.

Nou, het is logisch dat je hem 's middags niet te pakken krijgt. 'S ochtends kun je bij de meeste huisartsen bellen voor een afspraak. 'S middags gaan ze lunchen en daarna hebben ze meestal bezoekuren of nog meer spreekuren.

Gewoon morgenochtend nog is proberen. Grote kans dan dat de telefoniste de telefoon wél oppakt. Als het echt dringend is moet je naar de eerste hulp van het ziekenhuis gaan. Maar dat lijkt me niet.

En wat mensen zeggen om er naar toe te gaan helpt ook niet. Je wordt toch gewoon weg gestuurd als je geen afspraak hebt.

Mijn huisarts heeft een spoednummer. Misschien die van jou ook? …

Dat vind ik wel ronduit schandalig. Is het iets ernstigs of kan het wachten? Als het ernstig is, probeer dan eens het spoednummer van je huisarts, of anders de huisartsenpost van het ziekenhuis in de buurt van waar je zit als die dat hebben.

Ik vind dat een huisarts/assistente altijd bereikbaar moet zijn, en niet van ‘blabla, kan de oproep niet beantwoorden’. :astonished:

Er is inderdaad een spoednummer en als die lijn niet binnen een x aantal seconden wordt opgenomen kunnen ze een boete krijgen. Wel vreemd dat ze niet opnemen, maar ik zie dat dit van vanochtend is, dus misschien is het al wel gelukt? Ik hoop het voor je. :slightly_smiling_face:

Spoednummer alleen bellen bij echte spoed lijkt mij, anders hou je de echte spoedgevallen op. Verder … als ze zeggen ‘nog zoveel wachtenden voor u’, wacht er een keer op. Het is op heel veel plaatsen dat je moet wachten tot er wordt opgenomen. Elke keer terugbellen heeft niet zoveel zin, want dan zit je elke keer weer met die wachtenden.
Verder kan je proberen om heel vroeg te bellen, op het moment dat de praktijk open gaat.

En maak ze dan vriendelijk duidelijk dat je het vervelend vindt dat er steeds niet opgenomen wordt, en of jij of zij daar misschien wat aan kunnen doen. Ik zou niet enorm gaan klagen of aanvallend doen ‘ik vind dit écht niet kunnen!’, want zij bedoelen het vast ook goed.