Huis kopen; bij twijfel niet doen?

Lieve meiden,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik zal het proberen kort te houden.
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een koophuis.
Vorige week hebben wij een bezichtiging gehad en een dag later een bod uitgebracht omdat het huis goed bij onze wensen aansloot. Heel jammer; wij waren net te laat omdat een andere partij al de dag ervoor, vlak na de bezichtiging , had geboden en het huis had gekregen.
Ontzetten balen natuurlijk!
Vandaag hebben wij weer een soortgelijk huis bezocht en meteen een bod gedaan, nu hebben wij hem wel gekregen!
Wij hebben nu drie dagen bedenktijd en de twijfels slaan bij mij enorm toe!!
Ik ben een twijfelaar, met alles! Maar dit is natuurlijk wel een belangrijke keuze!
Mijn grootste twijfel ligt bij de etage. Deze is namelijk op de 2de etage en ik had liever een hoge etage gehad, netbals bij de vorige woning waar we een bod hebben gedaan (7de).
Maargoed, de vorige woning moet ik gewoon vergeten.
Er is een kans dat er meer woningen in deze flats waar wij willen wonen vrij komen. Maar ook een kans dat dit niet zo is en dan is onze kans op deze woning op de 2de verkeken.
Echt haast hebben wij niet, maar we willen gewoon ontzettend graag en snel samenwonen na onze 5,5 jarige relatie. Ik ben het zo zat om te heen en weren! En voor de rest is deze woning prima naar wens!

Ik hoop dat jullie mij met mijn twijfels kunnen helpen. Hopelijk kunnen jullie je een beetje in mijn situatie verplaatsen!

Xxxxxx

Mag ik vragen wat precies de reden is dat je niet op de tweede etage wil wonen?

^ Ik snap je punt, maar als alleen de etage het ‘minpunt’ is, zou ik toch gewoon voor het huis gaan.

Als de etage het enige is zou ik het gewoon doen inderdaad.

Als de etage het enige minpunt is, zou ik ervoor gaan. Je kunt eeuwig blijven wachten, er zal altijd een kans zijn dat je iets beters tegen komt. Soms moet je gewoon kijken ‘Zou ik hier gelukkig worden?’ En als het antwoord ja is…

Als er nog (veel) zaken zijn waar je tegenaan botst, kan je best nog eens nadenken natuurlijk!

Bedankt alvast voor deze reacties! Fijn om ook andermans meningen te lezen. Ik zit liever op een hogere etage omdat ik dan een wat vrijer/meer privé gevoel heb. De rest van het appartement is perfect naar mijn idee. Mooie nieuwe vloer, nieuwe keuken, nieuwe wc en zeeeeeeer ruim balkon. Alles ook naar mijn smaak! (Ik ben bang dat ik mezelf aan het overtuigen ben, maar ik vind de rest echt goed!)

Zoals aangegeven, is het alleen de etage zou ik het zeker doen. Zet anders met je vriend de voors en tegens op papier, een huis kopen is niet niets en als je je twijfs blijft houden is het misschien toch meer dan alleen de etage

Dan zou ik gewoon dit nemen.

Ik zou hem nemen.

Ik zou het doen als de etage het enige probleem is. Ik denk ook gewoon dat de tweede etage veel handiger zal zijn om naar te verhuizen + later krijg je misschien kinderen en dan zal je blij zijn dat je op de tweede zit. Ik denk dat je spijt gaat krijgen als je 't bod afslaat :slightly_smiling_face:

Zoals iedereen al zegt, als de etage het enige probleem is zou ik gewoon voor het huis gaan.

Succes met je keuze!

Ik zou hem ook nemen als ik jou was.

Hogere etage heeft misschien meer uitzicht, maar je moet maar denken, 2e etage is dan veiliger. Het is alsnog te hoog voor inbrekers (die zullen toch voor begane grond gaan) en het is veiliger dan bv 7e etage bij brand.
Niet om je nu bang te maken hoor maar ik probeer je over te halen want het klinkt als een super huis :stuck_out_tongue:

Meiden heel erg bedankt! Mede door jullie voel ik mij zekerder :slightly_smiling_face: Het is nu zeker dat het appartement van ons is :grinning:(L)