Huis inrichten; praktische vraagjes...

Ik ga bij mn vriend inwonen als zijn flat klaar is (volgende week) en hij heeft al eens eerder op zichzelf gewoond, dus heeft het meeste. Ik heb helemaal niets, heb altijd thuis gewoond.

We zijn naar een aantal dingen nog op zoek;
Bestekset
Kledingkast
Was/droger
Eetset (tafel+stoelen)

Dus we zijn op zoek enzo, in principe kunnen we bewoonbaar dat huis in, alleen hebben we dan leen bestek en geen kledingkasten etc ;p

Ik vroeg me dus af of jullie (omgeving haarlem) van die leuke (goedkopere) woonwinkeltjes weten?
Ennn, ik zag bij ikea een bestekset, en daar staat 2,99 per stuk bij http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50087185/ maar ook dat hij 16 delig is. Moet ik nou die 2,99x16 doen? Want er zijn ook zoals deze; http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80155309/ en daar staat 30 euro per stuk bij en 24 delig, nou je gaat niet 30 euro voor een vork uitgeven neem ik aan? ;p

De eerste bestekset lijkt me gewoon 2,99 voor het totaal, want als je bij productinformatie kijkt staat er: Inhoud: vork, mes, lepel en theelepel, 4 van elk, maar weet ook niet zeker (:

Ze bedoelen daar dus per set. Deze is 16 delig, dus als je er bijvoorbeeld 32 wilt, moet je pas die 2,99 x 2 doen. :stuck_out_tongue:

De prijs is per set, die is dan 16-delig.

Die prijs is inderdaad per set. Verder… ik weet totaal niet waar je in Haarlem moet zijn voor goedkope meubels. Misschien kun je ook eens een kijkje nemen op marktplaats? Daar worden ook vaak (nog hele goede) meubels aangeboden door mensen. En dat kost dan veel minder! Succes met alles! En veel plezier en geluk gewenst met het samenwonen :slightly_smiling_face:

Misschien kun je ook even op marktplaats kijken?

Als je nou in de buurt van emmen had gewoond had ik een complete eetset, wasmachine en droger voor je gehad :stuck_out_tongue:

Je kunt kijken bij de Schalm, hoewel ik daar nooit zulke leuke dingen tref. De Ikea natuurlijk en voor de rest zou ik het eigenlijk ook niet weten, al woon ik daar wel in de buurt.

Kijk in kleine winkeltjes, of rommelmarkten?
ook heb een keer gezien dat iemand van een oude pallet een tafel had gemaakt, zag er echt leuk uit!
x Greetz

Misschien hebben mensen in de nabije omgeving nog wel een eettafel en stoelen. Anders zou je ook op marktplaats kunnen kijken of bazaars/rommelmarkten. Heb je soms hele leuke dingen tegen een prikkie.

Voor 'n was/droger zou je kunnen kijken voor aanbiedingen. Ik hoorde pas van mijn ma dat ze deze ook weleens bij de gamma hebben. En dat het best goede machines zijn. Ook kan je kijken voor aanbiedingen bij de bcc. En tweede hands is ook een optie, maar daar zou ik in dit soort gevallen wel een beetje mee op passen. :wink:

Kledingkast kan je ook vinden op de rommelmarkt/marktplaats. Of bij de IKEA, daar heb je soms ook goedkope kasten. En ze hebben bij ons ook weleens de koopjes hoek. Daar heb ik toen een heel handig kastje voor 15,- op de kop weten te tikken.

Ohja. Soms op het advertentie bord bij de supermarkt staan ook handige spullen voor weinig geld. :wink:

je kunt het ook op marktplaats proberen, gewoon een bepaalde afstand invoeren. je wilt niet weten wat mensen erop zetten, zelfs plafondlampen

-