huilen

ik ben nu 16. sinds gisteren eiglijk. ik heb best n normaal leven zoals alle anderen gewoon. Ik had een jaar een vriendje waarmee t nu uit is en ik heb weer een hele lieve andere. dus opzich helemaal niks op over te zeuren.
Maar ik heb dit nu al zon 4 maanden. Ik moet echt zoveel huilen. en Ik voel me echt Diep ongelukkig. Het is bijvoorbeeld om dat school me gewoon te veel word, en dan weer omdat ik mijn vorige vriendje zie met een ander meisje. en dan weer omdat mijn eigen vriendje zo anders is en ik eraan moet wennen of omdat mijn ouders zoveel ruzie maken.
Maar volgensmij huil ik meer dan gezond is en ik voel me Zo verdrietig echt all the time.
ik moet niet gewoon even huilen maar gewoon echt zoveel tranen dat heel mn gezicht nat is en mijn kleren en mijn haren. en dat duurt dan ongeveer meer dan 3 kwartier. en als dat voorbij is wil ik alleen nog maar slapen. en dan word ik meestal nog 6 x wakker omdat mijn hart Echt zon pijn doet of iets wat daar zit, mischien me longen weetik veel. maar Het doet echt HEEl veel pijn. net een soort spierpijn. Ik wil het gewoon niet meer echt niet.
Weet iemand wat ik kan doen? ik wil niet naar een psychiator. en ik heb heel veel steun aan mijn beste vriendin die Elke keer weer binnen 1 seconde voor de deur wil staan. maar ik zeg het niet meer als ik weer zon huilbui heb want het is gewoon te vaak en dat is ook niet leuk meer voor haar.
Eerst was het ook alleen thuis en savonds maar nu ook gewoon op school of als ik wakker word :frowning_face:

Wat moet ik doen.

what should i do.

eerlijk gezegd heb ik dit ook weleens. en dan niet zomaar een dag dat alles even tegenzit maar dat ik ook huilbuien heb. ik laat het me gewoon overkomen, want de dag erna voel ik me beter terwijl het soms in de avond weer komt. hier heb je eigenlijk niks aan …

ik huil ook veel, het lucht gewoon op. ik kan je verder ook niet helpen, sorry

Hier zijn we tieners voor.

Heel herkenbaar…
Probeer ondanks alles toch een beetje overal het positieve en vooral het leuke er van in te zien. Denk aan de leuke dingen op het moment dat je je even niet zo gelukkig voelt.

Ik huil echt heel veel. Ook om domme dingen en soms zelf om geen enkele reden. Maar het helpt, daarna voel ik me altijd sterker.

chear up!! :dancing_women:
eigenlijk wil je dus zeggen dat je leven niet echt leuk is dus MAAK het leuk,
zoek een nieuwe hobby nieuwe vrienden ga meer uit ofzo bedenk iets wat je leven leuker maakt! :angel:

Die pijn had ik ook, dat komt door stress…

jah??

oke maar ik weet wat jullie bedoelen. maar dan heb ik dat echt al 4 maanden en dan bijna elke dag soms wel 2 x per dag

Heb ik ook een halfjaar gehad, ik kan je niet echt helpen. Bij mij heeft de tijd ervoor gezorgd dat ik me weer beter en gelukkiger voel (: Beetje bij beetje werd ik terug men oude ik.

Ook ik heb het een hele tijd gehad, dat huilen, die pijn… soms als je al aan het verdrietige onderwerp dacht kon ik al in huilen uitbarsten ook al zat ik in de bus ofzo! En het steekt!

Maar het enige wat je kan doen is er heel veel over praten met vriendinnen en ouders, en veel leuke dingen doen! Dat versnelt het proces van over deze depressie heenkomen. Laat je door je mamma verwennen, ga shoppen/bios/taarten bakken/pretpark met vrienden, ga een romantisch dagje uit met je vriendje… En dan weer praten praten praten. Misschien moet je het zelfs met je vriendje erover hebben, dat je er nog altijd last van hebt!
En zoals TannedSkin zegt, tijd heelt alle wonden, ook al lijkt het nu misschien niet zo. En als je niet naar een psycholoog wil dan hoeft dat echt niet :slightly_smiling_face:

Sterkte!

Ze zeggen toch altijd: That person doesn’t cry beacause she’s weak, but because she was strong for a long time. Zoiets dan, zoals ik lees zit t allemaal niet altijd mee,maar het uithuilen ervan is juist goed. En zoals er eerder is gezegd : tijd heelt alle wonden. Komt goed meid!

Ik dacht dat ik ‘gek’ was met betreft die pijn in je borst op harthoogte daarzo. Ik voel dat ook altijd als ik op t punt sta te huilen of me heel erg klote voel over iets. Ik ben dus niet de enige die dat heeft :’)

Ten eerste, hoeveel je ook huilt, ongezond is het niet.
Maar dit heb ik ook hoor, als school me teveel wordt of als ik veel aan me hoofd heb, alleen vind ik het moeilijk om echt te huilen, dat kan ik niet, ik krop alles op (wat overigens alleen maar vervelender is).

Gewoon ff janken is ook lekker, haha.

ik vind het heel rot voor je, maar idd alle tips die hierboven staan moet je maar in behandeling nemen en verder is tijd inderdaad het enige denk ik dat je er bovenop zal helpen. huil zelf ook al dik 2 maanden zowat elke dag, soms ook 2x zelfs zoals je zegt. ben eerlijk gezegd ook ‘blij’ dat ik in dit forum zie dat ik niet de enige ben die zich (tijdelijk) rot voelt. nu heb jij gelukkig een lief vriendje bijvoorbeeld, ik heb wel een rottijd achter de rug, en nog steeds lopen dingen niet zoals ‘normaal’. maar blijkbaar heb jij nog genoeg dingen van ‘vroeger’ waar je nog niet overheen bent, dus dat huilen hoort er denk ik gewoon voor je bij. ik heb dat ook, dat dingen uit het verleden nog steeds geen plekje hebben, waardoor huidig verdriet van mij vaak nog sterker wordt. denk daarbij ook, zoals al is gezegd, dat onze leeftijd meespeelt. puberteit is blijkbaar geen makkelijke periode! onze emotieregulatie is nog niet helemaal zoals moet enzo. heel veel sterkte! er komt vast en zeker een eind aan je rotgevoel! :slightly_smiling_face: vergeet niet dat iedereen zo haar shit heeft en dat ook iedereen zich soms klote voelt. ookal duurt dat al een paar maanden. je leven is nog zo lang! het wordt beter. dat houd ik mezelf ook steeds voor.