Huilen om ex (tijdens nieuwe relatie), is dat raar?

Heeeee,

Ik heb een probleempje. Ik heb een twee jaar lange relatie gehad met een hele lieve jongen. De laatste maanden deed hij veel minder moeite, ik begon het saai te vonden en was gekwetst etc. Ik ben goed bevriend geraakt met een andere jongen en vond hem veel gezelliger om mee om te gaan.

21 augustus heb ik het (op een goede manier) uit gemaakt met mijn ex omdat het gewoon echt niet meer lekker liep.
Daarna heb ik een relatie gekregen met die goede vriend, na 7 dagen al. Dit was absoluut echt veel en veel te snel natuurlijk… Maar ik kon onze liefde en vriendschap die was gegroeid niet tegen houden, en ik was er van overtuigd dat hij geen rebound was.

Logisch dat het een hele tijd enorm moeilijk is geweest voor me om mijn relatie met mijn ex te verwerken.

Nu gaat het eindelijk goed en ben ik wel zo’n beetje over hem heen denk ik. Maar vandaag hoor ik van iemand dat mijn ex mij mist, en dat doet best wel pijn…
Ik heb net de hele tijd zitten huilen om mijn ex, en ik weet niet waarom? Is dit normaal?
Ik ben echt verliefd op mijn huidige vriend, we hebben een top relatie en zie ook een toekomst met hem voor me.

Hoop dat jullie me kunnen helpen…

Ik zou je gewoon focussen op je relatie met je huidige vriend. Het is niet voor niets uitgegaan tussen jullie en als je nu gelukkig bent zou ik dit niet stoppen! En het is logisch dat je het rot vind dat je ex zich zo voelt, 2 jaar samen zijn is namelijk niet niks!

Tuurlijk is het normaal, je hebt 2 jaar een relatie gehad met iemand dat doet gewoon pijn als het uitgaat. En je hebt niet echt tijd gehad om het te verwerken je vorige relatie. Je houd als het goed is nog van je ex (wat normaal is hoor) en als je dat soort dingen hoort dat je ie je mist dan voel je je gewoon kut.

Thanks voor de reacties!

Is het handig om het hier met mijn huidige vriend over te hebben?

Ik zou het wel doen, ik bedoel in een relatie hoor je het er over te hebben als je ergens mee zit. Leg hem gewoon uit wat je voelt en dat je wel duidelijk met hem verder wilt gaan.

Pff okee, dat ga ik dan doen. Vind het wel een beetje eng aangezien hij het niet heel fijn vind als ik over mijn ex praat i.v.m. dat al zijn exen zijn vreemdgegaan en hij bang is mij kwijt te raken of zo iets…

Dat is wel normaal hoor. Ik had dat een paar weken terug ook toen ik weer even contact had met mijn ex. Wij hebben inmiddels allebei een nieuwe relatie, maar we wilden het wrok uitspreken en daarna verder gaan. Toen ik zijn stem weer hoorde aan de telefoon en al die lieve dingen zei van “je nieuwe vriend mag echt in zijn handjes knijpen met jou” etc. Moest ik zelfs huilen aan de telefoon. Ik heb me toen zeker nog 2/3 weken raar gevoeld en ging zelfs twijfelen aan mijn gevoelens voor mijn nieuwe vriend. Uiteindelijk was het gewoon verwarrend en ben ik hardstikke gelukkig met mijn nieuwe vriend. Dus nee het is niet raar, het helpt zelfs met de verwerking denk ik. Als je maar geen contact aanhoudt verder, en het gewoon voor jezelf houdt. Anders maak je slapende honden wakker terwijl er verder helemaal geen probleem hoeft te zijn.

Klinkt alsof je niet echt aan de relatie hebt geprobeerd te werken met je ex. Het is in mijn ogen normaal dat je na een tijd minder moeite voor elkaar doet, omdat je weet dat je er bent voor elkaar. Misschien heb je nu verdriet dat je er niet aan gewerkt hebt nu je hoort dat hij je wel mist.

Dusja, ik vind het wel normaal dat je er dan om huilt

Ik ben ook samen met mijn huidige vriend, maar af en toe denk ik echt nog wel aan mijn ex. Heb zelfs nog een keer over hem gedroomd laatst. Toch ben ik blij dat ik van hem af ben en hem nooit meer wil en hoef te zien :slightly_smiling_face:

Mijn huidige vriend vond het in het begin totaal NIET leuk om iets te horen over mijn ex. Dus ik denk niet dat het handig is om daar over te praten.

ik begrijp het heel goed, maar je kunt het beter achter je laten. Het heeft een reden gehad dat het niet gelukt is, dat is eenmaal zo gelopen… Het is wel goed als je met je huidige vriend over je situatie praat, want dat moet toch kunnen in een relatie… :wink:

Je relatie verbreken, betekent niet per se dat je niet meer om hem geeft.
Je wenst hem alle geluk toe… Als jij dan te horen krijgt dat hij je mist, dan voelt dit rot. Dit begrijp ik! Mijn ex heeft zich ook nog niet over onze breuk heen kunnen zetten. Dit wetende, denk ik zo af en toe nog aan hem. Het laat me niet los.