Huilbuien en andere struggles

He allemaal
Ik heb de laatste tijd erg last van extreme huilbuien. Ik heb echt geen idee waardoor het komt. Wel weet ik dat ik de laatste tijd begin te beseffen dat ik het eigenlijk heel kut vindt dat mijn ouder (echt al 6 jaar geleden) uit elkaar zijn gegaan. Ik heb het moeilijk met het nieuwe gezin waarin ik nu woon met de nieuwe vriendin van mijn vader en op school gaat het ook niet echt lekker. Mijn vrienden worden met zn alle closer en ik heb het idee dat ik er een beetje buiten val. Dit komt deels ook door mezelf ondat ik me heel erg afsluit van de buitenwereld de laatste tijd omdat ik me niet goed voel. Wel ben ik er heel erg goed (dit klinkt wss echt raar) om te doen alsof alles goed met me gaat terwijl ik van binnen wel kan janken. Vgm merken mijn ouders niks en mn vrienden vragen er niet eens naar. Ik zou eigenlijk bestwel naar iemand toe willen gaan en mn hele verhaal uitleggen maar ik weet op het moment niet goed wie dat dan zou moeten zijn…
iemand misschien tips? Ze zijn meer dan welkom :slightly_smiling_face:

Bij mij heeft maatschappelijk werk wel geholpen.

Je verhaal doen is heel belangrijk! Als ik het zo hoor zit je gewoon helemaal niet goed in je vel. Misschien toch met een van je vriendinnen die je denk dat er het fijnst op reageert praten en (ik weet niet of je nog op school zit) anders naar je mentor, je zult verbaast zijn hoe goed ze kunnen luisteren! In ieder geval iemand! Op GS kun je het van je afschrijven maar in het echt erover praten is het beste.

Maatschappelijk werker kan goed naar je luisteren je helpen. Vaak gratis via school. Informeer er eens naar bij je mentor oid.

Ga in gesprek met je mentor. Vaak kan dit alleen al helpen, en anders kan hij je doorverwijzen naar een vertrouwenspersoon op school. Dit gaat meestal buiten je ouders om, dus die hoeven er niks van te weten.

Ik had hier ook last van , uiteindelijk ging het zo slecht met me dat ik in een depressie terecht ben gekomen. Na heel wat zelf beschadiging en ruzies ben ik naar een psycholoog gegaan. Ik denk dat het voor jou heel belangrijk is , dat je naar een psycholoog gaat, voordat je verder afzakt.
En als je ooit wilt praten , mag je me best een berichtje sturen!:heart: