Huidtherapie: dringende vraag

hallo allemaal,

Ik ben gisteren naar een opendag geweest van de opleiding huidtherapie.
Toen ik in de avond thuiskwam ging ik op internet wat meer informatie opzoeken over de opleiding en kwam ik dit stukje tekst tegen van een student op de site van hogeschool denhaag :
“Meteen tijdens de eerste les moesten we allemaal bloot; we gingen de anatomie van het lijf bekijken. Da’s even spannend, maar iedereen deed het. Al heel snel was er in onze groep geen gêne meer. In het tweede jaar krijgen we borstmassage. Als je vooraf weet dat je bloot zijn in een klas niet prettig vindt, dan ga je ’t op deze opleiding niet redden.”

Ik vroeg me af of een van jullie ook deze studie doet en zou kunnen uitleggen wat ze precies met ‘bloot’ bedoelen. Bedoelen ze zegmaar helemaal of bijvoorbeeld alleen in ondergoed?

groetjes,
Blue.lady

Ik vond het ook heel raar en deze studie leek me heel leuk, totdat ik deze informatie las.
En het is ook best ongemakkelijk als je bij al je klasgenoten, waarmee je niet allemaal een even goede band hebt, jezelf letterlijk helemaal bloot te geven.

Maar het is maar de vraag wat ze met ‘bloot’ bedoelen. Bloot van in ondergoed staan of echt bloot …
Het lijkt me een leuke studie alleen dit is een heel groot minpunt als je het mij vraagt en ze mochten dit ook wel bij de algemene uitleg zeggen bij de opendag.

Volgens mij MOET je bij Geneeskunde ook op een gegeven moment bloot, dus het verrast me niet dat dit ook bij andere opleidingen moet. Je kan iig even bellen naar de Hogeschool denk ik en vragen of dit ook echt zo is

Bij HBO verpleegkunde moet je ook tot in je ondergoed, met de les leren ‘wassen’. Ik vond het helemaal niks. Er waren bij ons in de klas ook moslima’s, die het niet wouden doen. Zij deden het dan bij elkaar achter een bedgordijn. Of je meld je ziek voor de desbetreffende les, of zo, dat deden mensen bij ons ook wel eens. Er is heus wel een uitweg als je er echt een ontzettend probleem bij hebt. Een hele opleiding laten schieten om zoiets zou ik dan weer niet doen.

Ik heb hier ook voor gekeken, heb me ook ingeschreven op allebei de locaties.
Volgens mij bedoelen ze hiermee dat je in Den Haag, oefent op elkaars lichaam. En dat je soms dus inderdaad bloot moet, het is een opleiding waarbij je een hele hechte vertrouwende band ontwikkeld in de klas. Je moet geen schaamte hebben voor je lichaam, omdat je klasgenoten ook dingen op jou lichaam gaan uitproberen. Maar je zal niet helemaal poedelnaakt daar staan. Waarschijnlijk gewoon broekje & bh is het maximale!

Ik denk dat ze met ‘bloot’ bedoelen tot ondergoed. Ik weet dat ze bij Fysiotherapie dat ook doen om op elkaar te oefenen. Daardoor ontwikkel je wel direct een hele hechte band met de klas én wordt je voorbereid op het echte werk. Daar zal je vaak omgaan met patiënten die zich ook gedeeltelijk uit moeten kleden.

Volledig naakt zal natuurlijk niet, dat kan écht niet.

Ik heb toen een meeloopdag gedaan van fysiotherapie en toen vertelden zo ook dat je vaak genoeg in ondergoed staat samen met klasgenoten. Een student heeft toen zelfs nog in zijn ondergoed rond gelopen en wij leerden elkaar schoudermassages geven en moesten dus ook in ieder geval zonder shirt daar staan.

Het zal dus inderdaad gaan om ondergoed, denk ik dan.

dankje wel voor al jullie reacties!
Ik heb ondertussen het emailadres gekregen van iemand die huidtherapie studeert , dus ik ga aan die persoon alle nodige vragen stellen. Ik hou jullie op de hoogte!

groetjes
Blue.lady

Iemand ook zenuwachtig voor de selectie dag van huidtherapie aan de haagse hogeschool?