Huidstriemen

Heee meiden,

Ik heb een vraag. Ik ben in korte tijd best wel wat aangekomen en heb hierdoor kleine striemen op mijn bovenbenen en heupen gekregen. Echt weg gaan ze niet meer maar is er ook geen creme voor om ze te vervagen bijvoorbeeld? Lijkt me namelijk niet echt prettig om ze zo zichtbaar te hebben in de zomer…

Liefssss.

Huidstriemen gaan nooit echt weg. Ik heb ze ook, omdat ik laatste tijd gegroeid ben. Je kan wel scrubben en masseren met creme ofzo, kokos schijnt wel te helpen tegen verlichten, en natuurlijk de zon laat het minder opvallen… denk ik.

er zijn wel crèmes die beweren dat ze helpen, maar die werken niet. Ik heb het zelf ook gehad en je zou toch echt moeten wachten tot ze vervagen. Ik heb precies hetzelfde gehad als jij, ik kwam aan en ik kreeg striemen. Ik vond het lelijk want ik was dikker en had rode strepen, maar de strepen zijn nu bijna niet meer zichtbaar :slightly_smiling_face:

Ik heb net gelezen dat dr. Organic schijnt te helpen… Iemand ervaring mee?

Je bedoelt striae? Ik heb dat namelijk ook, eerst heel weinig maar nu ook op m’n benen en op m’n ‘lovehandles’ zeg maar… Niet omdat ik ben aangekomen maar gewoon in korte tijd gegroeid ben (groeispurt). Ik ging van cup A naar E dus heb het zelfs op m’n borsten :frowning_face:. Vind het heel vervelend, en er is echt geen zalf of medicijn dat ertegen helpt.

Hoe bruiner je huid hoe minder het opvalt, en met de jaren blijkt het wel weg te gaan. Eerst zijn huidstriemen namelijk rood/roze of paarsachtig, later wordt het lichter en een beetje wittig.
Er zijn wel cosmetische behandelingen die het kunnen laten verwijderen, alleen dit is vaak duur en zou ik pas op de latere termijn doen, als je helemaal uitgegroeid bent

Eigenlijk is een huid striae een soort litteken, maar echt weg gaan ze niet, ze kunnen wel lichter worden! Ik heb wel eens een tijdje Bio-oil gebruikt! Bij mij heeft het wel goed geholpen.

Je zult echt geduld moeten hebben! Als het over iets van 1 à 2 jaar nog niet weg is kun je even naar de huisarts gaan om te vragen of hij weet wat er tegen helpt of dat het weg kan worden gehaald!

Ik heb ook striae op mn borsten, maar een klein beetje. Ik smeer elke avond in met de nivea crème. Het helpt miss niet maar je huid wordt er zacht van, en ik doe tenminste iets haha. Ben ook naar de huisarts geweest, maar het zijn onderliggende scheurtjes in je huid, die gewoon nooit meer weggaan. Ze vervagen wel, maar dat gebeurt natuurlijk met tijd. Maar echt heel veel vrouwen hebben het wel ergens ! Dus voel je er niet te erg over :wink: X (zelf bruinen helpt het wel wat mooier uit te laten zien)

-

Ik heb enorm veel last gehad van het jojoeffect op mijn lichaam, met het resultaat dat ik nu zo goed als vol sta met striemen. Daarmee bedoel ik boven armen & benen, buik, heupen, borsten…
Ik heb mij jaren lang ingesmeerd gehad met baby olie en amandel olie, zwangerschaps producten tegen striemen… maar uiteindelijk heeft het nooit echt effect gehad. De striemen blijven maar gelukkig worden ze lichter. Nu wil ik wel nog eens bio-oil proberen omdat ik er veel positief over heb gehoord, het helpt schijnbaar ook tegen litekens van bepaalde piercings dus dat is zowat een beetje mijn laatste hoop :stuck_out_tongue:

Volgens mij had ik dat op mijn billen en nu zijn ze veel lichter geworden (ik weet niet waardoor)… ik denk dat ze vanzelf lichter worden dus! :slightly_smiling_face:

Als het goed is worden de striemen na een aantal jaren lichter, en dus minder goed te zien.
Ook als je bruin bent geworden van de zon, valt je striae minder op.
Zelf heb ik ook heel erg last van striae op mijn billen, heupen, boven benen en kuiten doordat ik een half jaar aan de prednison heb gezeten van wegen mijn astma, en hierdoor heb je de hele dag honger dus ja ik was een en al eet machine. Zo ben ik in een half jaar ruim 15 kilo aangekomen en ik kan er wel om huilen.
Durf geen korte broeken meer aan omdat ik me zo erg schaam, al is dat niet nodig. Heel veel meiden hebben dit omdat ze of in een korte tijd veel zijn gegroeid, of veel zijn aangekomen.
Ik gebruik al een tijdje Bio-oil en ik zie al heeeel lichtjes een verbetering. Het duurde wel lang voor het begon te werken, maar een kennis van ons heeft het ook gebruikt en na 3 maanden smeren begonnen de paarse strepen wat te verminderen. Het zal nooit helemaal weggaan, maar met de jaren of na een lange tijd bio-oil smeren vervagen de strepen in een soort zilver kleurige strepen.

xxx

Bio-oil werkt bij mij heel goed.

Haha, nou dat betekend dus veel zonnen… Dankjulliewel :flushed: