huidproblemen

Hoi! Ik wist niet zeker of er al een topic was waar je je vragen kunt stellen over huidproblemen, daarom stel ik mijn vraag gewoon zo :slightly_smiling_face:

Mijn huid is in een jaartje heel erg veranderd, ik had altijd een beetje een vettige huid met af en toe puistjes wat meestal snel verholpen was met een maskertje, etc.

Nu is mijn huid super droog, doet soms pijn als ik het aanraak en als ik mijn voorhoofd aanraak kan ik de huidschilfers naar beneden zien vallen. Ook zijn mijn wangen vrij rood en ik verbrand hier heel makkelijk. Ik heb al dingen geprobeerd om dit een beetje te verhelpen, op aanraden van m’n oma mijn huid heel dik ingesmeerd met van die ouderwetse vettige crème, maskertjes voor een droge huid, dikke lagen aftersun of aloë vera gel. Eerst dacht ik dat er bepaalde (chemische??) stofjes in bepaalde crèmes zaten waardoor dit voor mij niet hielp. Op aanraden van vriendinnen ben ik toen voor een masker/crème naar de lush gegaan met goede ingrediënten. Ook dit hielp niet! Van dit alles is mijn huid alleen maar droger geworden en als ik dan een nieuw masker gebruik wordt mijn huid rood, gaat het tintelen en heb ik het gevoel dat mijn huid zowat wegbrandt.

Ik weet niet zo goed wat ik met mijn huid aanmoet, hebben jullie misschien tips over crèmes of eventueel andere dingen die misschien zouden helpen?

x

Het klinkt een beetje als eczeem/psoriasis… Ben je hier al eens voor naar de huisarts geweest? Want ik kan wel zeggen dat je goed moet drinken om je huid soepel te houden, maar ik denk niet dat dit er mee te maken heeft. Ik denk dat het goed is om er een professional naar te laten kijken. Het klinkt in ieder geval heel vervelend!

Ik zou niet zonder de oorzaak precies te weten allemaal verschillende zalfjes op je huid proberen. Wat @Nox al zei, even langsgaan bij een dermatoloog of een huisarts, dat is het beste. Het klinkt niet als een normale reactie van je hoofdhuid namelijk, dus misschien ben je indd ergens allergisch voor of heb je een huidaandoening.

Succes iig! Erg vervelend :frowning_face: