huidige tijdsgeest

Als je zou moeten zeggen wat de huidige tijdsgeest is, hoe zou jij deze dan omschrijven? (opdracht voor school)

“De tijdgeest (ook wel aangeduid met het Duitse Zeitgeist) is de kenmerkende manier van denken en handelen van het merendeel van de bevolking in een bepaalde tijd.” - wikipedia.nl

Geen idee, maar van mij mag er wel atoombom op.

up?

Hebzucht-generatie

materialistisch en individualistisch.
en ook wel egocentrisch.
:woman_student:

De bevolking is asocialer, de jeugd heeft meer vrijheid, opvoeding is minder belangrijk, we zijn verwender, vervelen ons sneller, minder tevreden,hyves/facebook/twitter neemt de communicatie over, opwarming van de aarde, we hebben minder tijd, kinderen spelen minder buiten.

materialistisch en egoïstisch en idealistisch.
dat laatste kan wel goed zijn, en het middelste misschien ook wel

dat ja xD

Copypasters :kissing:

Ik denk dat de huidige tijdsgeest ook beslisslingen maakt op gevoel, en niet (meer) op rationeel denken.
Als je je er maar goed bij voelt, toch? =)

Iig prefereer ik de mentaliteit van pakweg 40 jaar geleden. Het dushiloze tijdperk met opvoeding.

Serieus, hoe kan je als ouder met zulke asociale kinderen leven.

Verder ben ik het eens met Iamsas.

O ja? Waarom denk je dat? (ben gewoon geïnteresseerd, niet aanvallend bedoeld dus) Ik heb jij het idee dat er juist erg veel rationeel en praktisch word gekozen. Veel gaan voor het geld of omdat iedereen het doet.

Verder ben ik het wel met bovenstaande posts eens. Materialistisch, individualistisch en heel media-gericht, alles moet ook steeds sneller. Dagelijks leven moet snel en als je het niet bij kan houden ben je slap…

Fuck yeah freedom.

De jongeren van nu hebben volgens mij geen idealen meer, omdat de jongeren uit de sixties en seventies al gevochten hebben voor deze idealen.
Voor de rest: nog nooit zoveel communicatiemiddelen geweest, en toch nog nooit zo asociaal geweest. Grote kloof tussen westen en armere landen.

Ik denk dat jongeren nu juist wél idealen hebben xD

"De wereld is in een rap tempo aan het veranderen. Dit betekend een structurele verandering van arbeid en maatschappij. Kernelementen zijn: individualisering, flexibiliteit, netwerkstructuren, kennisintensivering, globalisering en versnelling. "

Hierbij sluit ik mij aan + het gevoel bij iets (beleving van een product) wordt steeds belangrijker

agree.

Tijdsgeest van extremen en van multitasken. Veel tegelijk, weinig concentratie en snel switchen.