Huidgriep

Hey! Ongeveer 2 weken geleden ontdekte ik een rood plekje op mijn buik, en daarna werden het er al meer, en nu zit het niet alleen op mijn buik, maar ook op mijn bovenbenen, rug, bovenarmen en schouderbladen. Ik denk nu dat het huidgriep is (pityriasis rosea), want het zijn precies dezelfde plekjes. Heeft iemand dit ook eens gehad? Zoja, kwam het toen ook in je gezicht, hoe lang duurde het en kreeg je er zalf voor bij de huisarts?

xx

daar heb ik echt nog nooit van gehoord. misschien kan je je huisarts bellen om hulp, wie weet ben je er met een zalfje van af.

Up

Nee, maar ik zou gewoon naar de huisarts gaan.

Ja, ik heb het nu. Ik kwam er eerst achter dat er een grote witte plek op mn rug zat. Toen ben ik naar de dokter gegaan. En die zei dat het schimmel was. En ik kreeg een zalfje. Maar dat werkte niet, dus ben ik terug gegaan. (ik had ondertussen ook nieuwe plekjes gekregen) De dokter zei dat het huidgriep was. Hij gaat vanzelf over en het duurt dus ong 8 weken… Ik heb het al 4 weken…
Ik weet dat het bericht al heel oud is maar ik dacht, ik reageer toch dan hebben andere mensen er misschien toch iets aan :slightly_smiling_face:

xx