huid-drama! help!

Hallo,
Mijn huid word de laatste tijd steeds pijnlijker. Als ik wakker word is mij huid dof, trekkerig, rood en heb ik allemaal velletjes. Ook als ik de avond ervoor dik gesmeerd heb met vette crème. Ik heb op mijn wangen ook aan beide kanten een schraal, rood, ruw plekje die glanst, maar niet vet is en heel trekkerig. Maar ik heb ook last van onzuiverheden aan mijn kaaklijn/kin. Ik heb vaker advies gevraagd maar mijn producten helpen niet :frowning_face: Ik reinig mijn gezicht goed met kruidvat producten voor gevoelige huid. Weet iemand wat ik kan doen? Mijn huid lijkt zo net oud en ik ben pas 16. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, of me iets aan kan raden!

Alvast bedankt voor de moeite :wink:

Esmee

Je moet ten eerste stoppen met het gebruiken van een vette crème. Je hebt een hydraterdende crème nodig.

Het lijkt me meer een tikkie eczeem achtig. Wat voor creme gebruik je precies? Het kan helpen daar vaak mee te smeren, en dan echt drie keer per dag, om het soepel te houden. Maar als dat niet wil helpen en het wordt meer kun je het beste even langs de huisarts gaan. Die kan je dan een hormoonzalfje voorschrijven. Dan zijn de plekjes vaak binnen een week onder controle of al weg.
Oja, hoe harder/beter je je gezicht reinigt hoe meer je de natuurlijke barriere van de huid aantast. Blijkbaar is je huid gevoelig en reageert er snel op. Probeer minder te boenen of sla een keer over als je geen make up weg hoeft te halen. Is het alleen op je gezicht?

Ik heb een gevoelige huid en ook last van eczeem.

Heb een tijd een trekkerige huid gehad en bloederige oogleden met uitslag.

Wat ik heb gedaan:

• teruggegaan naar de huisarts, voor nieuwe zalf, ben toen doorverwezen naar de dermatoloog. Ga ff langs de huisarts en laat je doorverwijzen!

• andere make-up op aanraden dermatoloog, dit is wel een stuk duurder dan normale make-up maar het helpt echt! Je moet opletten of er alcohol, parabenen, siliconen en parfum in zit.

• elke dag zonnebrand dragen, ja ook in de winter, op aanraden dermatoloog.

• ik raad je de reiniginsproducten van vichy voor de gevoelige huid aan.

voor de onzuiverheden zou ik persoonlijke niet allemaal onzin producten gaan kopen, maar gewoon gezonder gaan eten (als je dit nog niet doet)

Heb ik op mijn oogleden, rondom m’n ogen. En het jeukt verschrikkelijk. Vette crème helpt niet! Dan droogt de huid, raar maar waar, meer uit. Ik heb van de dokter een zalfje tegen exceem gekregen. Helpt wel. Misschien dus maar de dokter een bezoekje brengen?

Naar de huisarts, die heeft vast wel een zalfje :slightly_smiling_face:

Probeer zinkzalf eens ? Babybilletjescrème dus. Klinkt heel erg vreemd, maar mijn dermatoloog heeft me dat meermaals aangeraden voor verschillende huidirritaties en het is echt een wondermiddel gebleken! Rode plekjes, puistjes, droge plekken, schilfertjes… echt waar!

Ik heb op mijn wangen ook een soort eczeem gehad, rood, ruw, maar niet vet. Ik smeerde er elke avond Zwitsal ‘op het wangetje’ op. De volgende dag is mijn huid veel minder rood en ruw. Na een tijdje (2/3 weken) was het veel minder.

Veel water drinken! Jij hebt een vochtarme huid. Dit is compleet iets anders dan droge huid. Kies voor een hydraterende crème die niet te vet is, want vet is juist weer niet goed in combinatie met jou onzuiverheden.

Zwitsal heeft een te basische PH-waarde in vergelijking met de huid. Dit is juist niet goed.

Ga een keer naar de dokter of dermatoloog! Misschien ben je wel allergisch voor een product wat je gebruikt… Ik had er een hele lange tijd ook last van dat ik wakker werd en gewoon me bed uit moest springen, en m’n gezicht insmeren…

• Je kan ook de verwarming uitzetten als je dat nog niet had-

Verder was ik voor andere privé dingen bij de dermatoloog en haar viel het op dat ik droge gezichtshuid had en heb speciale crème gekregen… En nu heb ik er geen last meer van! :upside_down_face: