HU Amersfoort of Fontys Den Bosch?

Ik wil graag pedagogiek gaan studeren en nu twijfel ik of ik naar HU Amersfoort of naar Fontys Den bosch zal gaan. Fontys Den Bosch is dichterbij voor mij, maar ik wil wel naar een school die bij me past. Ik ben bij de open dag van Fontys Den Bosch geweest, maar helaas weet ik pas sinds kort dat ik pedagogiek wil doen en er zijn geen open dagen/meeloopdagen meer bij de HU in Amersfoort. Is er iemand die ervaring heeft met 1 van de scholen en misschien ook de opleiding? Zoja, zou je me iets over de sfeer in school kunnen vertellen? En ligt de school dicht bij het centrum en is het centrum gezellig? Alvast bedankt voor de reacties!

Xx

iemand??

Nee sorry, ik kan je niet verder helpen.
Maar je hebt ook nog toelating voor logopedie in HAN? Wat is nu je eerste optie; logopedie of pedagogiek?

Mijn eerste optie is logopedie, maar vanwege mijn stemgedrag denk ik dat er een kleine kans is dat ik daarbij wordt aangenomen

Ik had al gereageerd in het logopedie-topic op je vraag. :wink: Misschien dat je daar nog naar kunt kijken?

Verder weet ik niet zoveel van pedagogiek: ik heb alleen een klein beetje ontwikkelingspsychologie/pedagogiek in mijn eerste jaar gehad.
Ik denk echter dat het eerste jaar op vrijwel alle scholen redelijk hetzelfde is.

Zijn er geen andere opties naast Den Bosch en Amersfoort?

Oke, dankjewel voor je reactie in het logopedie topic!
Nee, voor pedagogiek zijn den bosch en amersfoort het dichtst bij huis voor mij

Hmm, kun je geen student mailen van de opleiding pedagogiek in Amersfoort? En dan vragen of je een paar uurtjes mee zou mogen lopen? Bij ons zijn er ook geen speciale dagen waarop je mag komen meelopen.

ja, misschien is dat wel een goed idee bedankt!

Als je contact opneemt met de student desk, zullen ze je vast wel verder kunnen helpen. :slightly_smiling_face:
Succes! Ik hoop voor je dat je nog in kunt stromen voor logopedie in Nijmegen. :slightly_smiling_face:

Ik ben op het moment eerste jaars student pedagogiek op de HUA. Goede sfeer, goede persoonlijke begeleiding met een coach en een vaste groep van hooguit acht studenten, voor een HBO goed praktijkgericht. Ik ben heel blij met m’n studie. =)

HU is een puinbak

Daar ben ik best nieuwsgierig naar, vertel? =)

Ik doe de pabo op de HUA en dat raad ik niemand aan

Ik zit zelf op de HU (niet in Amersfoort weliswaar) en mijn opleiding is de beste van Nederland. Ik vind zelf ook dat mijn studie goed in elkaar zit en ik heb eigenlijk geen commentaar op de HU, behalve dat er weinig werkplekken zijn. Mja, daar kan mijn opleiding an sich niet zo veel aan doen.

Wellicht is pedagogiek wel beter geregeld dan bijv. de pabo. Dat zou je echt aan den lijve moeten ondervinden.

Een vriendin doet de PABO in Amersfoort. En dat is inderdaad heel pittig. Matige begeleiding héél veel studeer/leeswerk, onwijs lange dagen en samengestelde tentamens. (Twee tentamens halen voor je studiepunten, één tentamen onvoldoende? Geen punten)

Dat soort ‘grappen’ hebben wij bij pedagogiek niet. Ja alleen bij het vak CAW, een in de praktijk uitgevoerd verslag + tentamen.

Daarin is pedagogiek écht niet te vergelijken met PABO. Ik doe pedagogiek op m’n sloffen (en ik ben niet heel slim) en die vriendin die veel ervaring ect. heeft, moet knokken om aan 45 studiepunten te komen.

Ik heb ook vaak zat gehad dat ik meerdere vakken/toetsen moest halen om mijn studiepunten te krijgen. In het eerste jaar moest ik al mijn 5 tentamens halen (van verschillende vakken, het was gebundeld in ‘basiskennis’) om 10 EC te krijgen.
En vorig jaar moest ik ook 5 tentamens van 1 vak halen om mijn EC’s te behalen. Zo heel raar vind ik dat niet.

Nou ja, als ik naar mijn studie kijk, op één uitzondering na, per vak 5 EC. Daarbij vergeleken is pabo op de HUA echt wel pittiger. Bij de Marnix heb je bijvoorbeeld bijna geen samengestelde toetsen. Dus het verschilt duidelijk van elkaar. =)