Hallo allemaal,
Vanaf te basisschool had ik altijd een beste vriendin met wie ik op vakantie ging, dagjes uit, uiteten, een festival, etc. Opeens heeft ze nu ook contact met een ander meisje en minder met mij. We spreken elkaar niet meer zo vaak, zowel via whatsapp als in het echt, oftewel, het verwaterd.
Aan de middelbare school heb ik geen vrienden overgehouden. Ik was in die tijd een best stil en verlegen meisje en bracht de pauzes door met “schoolvrienden”. Ze waren niet mijn ‘type’ vrienden en heb daar nu geen contact meer mee, maar dat hoeft ook niet.
Aan mijn pas afgeronde studie heb ik wel een leuk groepje vriendinnen overgehouden, maar iedereen komt van een andere plek in Nederland. Daardoor spreken we niet zo vaak af, maar 4x in het jaar ofzo. Ook altijd als groep, nooit met één iemand uit die groep.
Nu de enige vriendin die ik hier in de buurt had niet meer heb zo te zeggen, voel ik me wel een beetje vriendloos. Ik heb niemand met wie ik spontaan kan afspreken en zit elke zaterdagavond thuis.
Ik heb een leuk bijbaantje (horeca) met leuke collega’s. Dit is ook echt een ‘groep’. Je spreekt er niet 1 op 1 mee af, maar we gaan met de groep wel eens terrassen/stappen. Wel krijg je elke zondag standaard de vraag: en gisteren opstap geweest? Je krijgt de leukste verhalen te horen maar zelf zit ik altijd thuis, ik mis dat.
Die paar keren dat ik met mijn studievriendinnen en met de collega’s afspreek zijn hartstikke leuk, maar niet genoeg voor mij. Ik wil vriendinnen, het liefst uit de omgeving, met wie ik spontaan kan afspreken, met wie ik leuke dingen kan ondernemen, en waarmee je niet een maand vooruit moet plannen.
Ik ga binnenkort bij een sportvereniging waarvan ik hoor dat het een leuke en gezellige groep is die ook wel regelmatig met zn allen gaan stappen enzo. Maar ook; dit is een ‘groep’.
Waar vind ik vriendinnen waarbij je niet direct in groepsverband afspreekt?
Hoe kom je aan die vriendinnen? Hoe hebben jullie vrienden gemaakt buiten school of studie? Ben er benieuwd naar!