How to: Met geld omgaan.

Ik heb dus een beetje een probleem…
Geld…

Het gebeurd nu steeds dat ik aan het eind van de maand weinig geld heb dus ga lenen, dat dan weer gelijk terug betaal aan het begin van de maand en dus dan al weer krap zit.

Heeft iemand tips?

bouw het lenen af.

schrijf je inkomen en je uitgave op.
bekijk je uitgaves en probeer dingen te schrappen.

Inderdaad wat hierboven wordt gezegd.

Wat ook kan helpen is voordat je naar de stad gaat bedenken wat je écht nodig hebt, en vervolgens met jezelf afspreken niks anders te kopen. Dat helpt bij mij goed!

Succes!

Dankjulliewel voor de tips :upside_down_face:

Je kan ook een overzicht maken met je inkomen en dan je uitgaven en kijken waar je te veel geld aan uitgeeft. Zo weet je ook hoeveel geld je overhoud elke maand.

Misschien kan je elke week / maand een bepaald bedrag pinnen wat je mag opmaken en dat je verder niks pint.

als je een aankoop doet,
stel de vraag: ‘heb ik het echt nodig?’
of als iets in de uitverkoop/aanbieding/promo staat ’ Zou ik het kopen als het niet in aanbieding/promo/… was?’
antwoord is nee: laat het product liggen!

Kijk ook waaraan je het besteed. Leen je geld voor een broodje? Stop daar dan mee en neem wat van huis mee.

Op een rijtje wat er allemaal inkomt en uitgaat is inderdaad ook een hele goede.

In en uitgave goed bijhouden. Zelf heb ik het verdeelt in kleine potjes. Een pot voor schoolgeld, voor kleding, etc.

Dankjulliewel allemaal! dit zijn echt tips waar ik iets aan heb :upside_down_face:

altijd kijken hoeveel je nog hebt (via de app)
en plan uitgaven in en koop niks wat je niet nodig hebt. (zoals kleding, dat hoef je niet maandelijks te kopen) en als je het lastig vind kan je ook gewoon vermijden de stad in te gaan of geen winkels binnengaan.
en je kan best wel op dingen (zoals boodschappen) besparen als je dat al niet doet.

Wat voor mij echt geholpen heeft: géén geld meer pinnen. Ik mag van mezelf een vast bedrag per maand uitgeven aan bijvoorbeeld eten. Dat bedrag pin ik, en als het op is is het op.

Ik denk inderdaad dat deze ook heel helpend kan zijn. Als je het lastig vindt om het per maand te doen, kan je het ook per week doen. Pin een bedrag en zorg dat je daarmee de week/maand doorkomt en ruim je pinpas op. Succes!