How to handle: Je beste vriendin met een relatie?

Jullie kennen het allemaal vast wel. Je hebt een hele goeie vriendin ( of vriend ) en hij of zij krijgt een serieuze relatie. Nou mij is het pas geleden overkomen. Mijn vriendin E. en ik zijn als 1 ziel in 2 lichamen! We zijn al jaren goede vriendinnen en sinds anderhalf jaar is onze band alleen maar sterker geworden! Ik zie haar elke dag. Zij is iemand waar ik een kogel voor zou opvangen en omgekeerd! <3
Tuurlijk hebben we allebei wel vriendjes gehad (zelf date ik nu ook met iemand) maar dit keer is het anders. Ze zijn bijna elke dag samen, na schooltijd en ook in de pauze. Zo snel ze tijd heeft wil dan langs komen bij me. In het begin liet ze alles voor me vallen maar nu is ze vaak druk met hem. Ik wil haar natuurlijk graag elke dag blijven zien want is mijn steun en toeverlaat en ik hou van haar! Maar zelf ben ik ook superdruk en kan me dus ook niet altijd aanpassen. Het betreffende vriendje (J.) is ook een goede vriend van mij. Maar met hun samen zijn vind ik steeds minder leuk. Het klinkt allemaal een beetje flauw misschien maar voor mij is er veel veranderd. Aangezien ik mijn huidige boy (<3) op elk moment van de dag voor haar zou laten vallen en zij dat niet meer zomaar zou doen.
Nouja, om een lang verhaal kort te houden, ik ben super blij voor haar maar ik vraag me af waar dit mij nu laat?
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben dus daarom vraag ik iedereen die hier een verhaal over heeft of het ook meemaakt dat te delen! (a)

With loveee, :smiling_face_with_three_hearts:

ik heb dat ook… ik was zelfs zo gek om uit te gaan met haar en haar vriendje… echt GEEN succes. het beste wat je kan doen is het gewoon tegen haar zeggen. dat heb ik ook gedaan en toen ik alles eruit had gegooid snapte ze het meteen. succes

Ik zou er gewoon op een rustige manier iets van zeggen en dan kijken wat er gebeurd. Als ze er niks aan wil doen vind ik het best begrijpelijk: ze is net samen met haar vriendje en wil vbaak met hem zijn, dit zal waarschijnlijk niet te lang duren… Als ze je wel helemaal vergeet en geen vriendin meer is voor je etc etc dan zou ik er wel écht écht iets van zeggen en blijven aandringen… Maar ik zou me er verder gewoon bij neerleggen als ik jou was; je kan er niks aan doen. Het lijkt alsof ze nog wel moeite doet om jou te zien en het is vanzelfsprekend dat ze af en toe minder tijd voor je heeft. Jij hebt trouwens toch ook een vriendje? Misschien heeft jouw vriendin dan wel hetzelfde probleem als jij! En anders: als je beste vriendin niet met je kan afspreken omdat ze met haar vriend is kan jij toch ook gewoon iets met hem doen?
Oh en natuurlijk is het minder leuk om met ze te zijn als ze samen zijn: het is (haast) nooit leuk om alleen met een koppel te zijn :slightly_smiling_face:

Kortom: laat ze gewoon lekker hun gang gaan en focuss je zelf meer op je eigen leven/relatie. Als je merkt dat ze een slechte vriendin is en je laat vallen o.i.d. zou ik er natuurlijk wel wat van zeggen!

Ik heb het niet meegemaakt. Maar ik zou tegen haar zeggen wat je dwarszit, ik denk dat ze het wel begrijpt. Dan kan ze er voortaan beter opletten, want ze zal haar tijd toch echt moeten verdelen.

zo eentje hadden wij ook in de vriendinnengroep, ze ging alleeeeeen nog maar met haar vriend om. Maar nu zijn we zo’n 1,5 jaar verder (zoiets denk ik) & begint ze eindelijk weer wat meer met ons om te gaan…Dus als ik jou was zou ik er wat van zeggen, wnt het kan best lang duren voordat ze het doorheeft ;-).

same problem ,
maar bij mij doet ze niet eens moeite om me te zien
succes en ik volg dit topic mee ! :]

@gnomelie:
Jaa ik heb het dus ook al bij meerdere mensen uit ons groepje meegemaakt. Vandaar dat het me dwarszit! :stuck_out_tongue:

Zoals je zelf zegt je zou ook eerder eits met je vriendje doen dan met haar.
Je hebt zelf een vriendje dus ook minder tijd , je kan niet verwachten dat zij zich moet aanpassen. Pak anders een vast dag bv. zaterdag dat jullie iets leuks gaan doen. Elke week of om de 2 weken of wat jullie uitkomt.
Een andere oplossing weet ik ook niet maar je moet haar ook ‘de ruimte’ geven (ohgod dat klinkt raar.)

Ik had een jaar geleden zoiets, alleen zag ik haar al niet heel veel, ik smste , belde , en sprak haar toen vooral veel op msn
toen kreeg ze een serieus vriendje
en nu spreek ik dr bijna nooit meer xD

WOOH. jouw verhaal is echt precies het mijne!
ik heb het haar maar gewoon gezegt hoe ik me voel.
het gaat nu wel iets beter.
je moet gewoon eerlijk zijn.
liefde veranderd mensen he…

Je moet beter lezen. Ze zegt dat ze liever iets met haar doet dan met haar vriendje…

ik zit met precies hetzelfde. alleen het probleem bij mij is dat mijn beste vriendin al meer als een half jaar met haar vriendje heeft, en het wordt niet echt minder ofzo.

Same.
Daardoor is de vriendschap van mij en mn exbestevriendin stuk gelopen.
kdenk niet dat er veel aan te doen valt.

Ik ken het, mijn beste vriendin heeft ook een serieuze relatie en ik ben dan ‘’ alleen ‘’ zeg maar. Ze sprak vaak met hem af en doordat ze doordeweeks niet weg mocht ivm inhaal examens zag ik haar alleen op de zaterdag. Het vervelende is dat je je misschien aan de kant geschoven voelt, praat er over met haar en ga andere dingen doen. Bij mij hielp 1x heel erg uitvallen goed, maar dat is eigenlijk alleen iets als je er niet meer tegen kan…

hum, precies het zelfde. alleen dan toch net iets anders
ik heb al best lang een vaste vriend en ik zie m echt niet zo vaak, 4x in de week.
maar mijn exbeste vriendin dacht dus dat ik hem in het weekend elke dag zag en dit en dat en sprak dus nooit meer wat met me af, ik was altijd de gene die overal achter aan moest lopen, maar toen spraken we af, voortaan gewoon elke donderdag samen wat te gaan doen. Want eerst sporten we ook samen, totdat ze dr vanaf ging (te lui…)
entjaa, toen kreeg zij n boy op het oog en liet ze mij vallen. terwijl ik zoveel moeite voor haar heb gedaan, ze heeft me zelfs de keuze gegeven, mn vriendje of zei. daar ben ik toen niet op in gegaan, maar nu maakt ze zelf een keuze, ze gaat voor haar nog niet eens vriend, terwijl niet alleen ik maar meerdere t idee hebben dat hij haar playd maar luisteren doet ze niet, agjaa.
maar over jou verhaal; erover praten! echt doen, het kan echt helpen.
succes!

Heb ik ook , elke x als we afspreken heb ze toch geen zin en blijft ze thuis met haar vriend . Om ziek van te worden :\

Mijn beste vriendin ken ik al 11 jaar. Vanaf groep 4 zijn we standaard ieder weekend samen… Tot ze een vriend vorige jaar kreeg. In het begin ging ik nog wel met haar en haar vriend mee naar ‘de dingetjes’, maar dat werd ook steeds minder. En nu, heb ik haar voor het laatst 4 maanden geleden gezien ofzo! Het is raar, want als ik nu even met haar ben, voelt het ongemakkelijk en niet meer als vroeger… Omdat ik haar zooo lang niet heb gezien. Ik voel haar alsof ze me zusje is, ik wil niet zonder haar!