Hey,
Ik heb sinds een maand (iets langer geloof ik) een relatie met een lieve jongen. Hij is leuk, grappig en ook wel eerlijk en betrouwbaar, maar hij kan zo moeilijk over zijn gevoelens praten … En dat ben ik echt niet gewoon! In mijn vorige relatie die ongeveer een jaar duurde praatte mijn ex en ik echt superveel over onze gevoelens. Ook gaven we elkaar complimentjes en hij gaf me ook echt zelfvertrouwen en een goed gevoel over mezelf en de dingen die ik deed. Ik wist bijvoorbeeld welke kleding hij superleuk vond bij mij, of juist helemaal niet, en dat soort zaken (dus ook bij de seks, wat ook niet onbelangrijk is). Het ging ook over de kleine dingen; onverwachte lieve voicemailtjes en veel berichtjes toen hij uitging of gewoon aan me dacht…
Maar bij mijn nieuwe vriendje is dat zó anders! Hij heeft het héél erg moeilijk met zo’n dingen te zeggen. Of complimentjes te geven. Of gewoon even te laten weten dat hij aan me denkt. En ik merk wel dat ik dat redelijk vervelend vind, omdat ik er gewoon hartstikke onzeker van word. Vind hij me wel nog leuk? Vind hij dat kleedje wel mooi? Vind hij de seks wel goed? En je kan toch moeilijk zo’n dingen constant vragen, want dan lijkt het gewoon heel erg alsof je om complimentjes vraagt. Maar ik denk dat ieder meisje toch wat feedback wil, zowel positief ALS negatief. Dat is wel zo belangrijk!
Soms voel ik me echt zo onzeker en uitgeput omdat ik écht mijn best heb gedaan om me op te doffen en leuke nieuwe kleren aan te trekken enzo, maar hij zegt er gewoon nooit iets van. Ik heb er al met hem over gepraat, maar hij zegt dat hij ‘introvert geboren is’ en hij daar helemaal niks aan kan doen. Ik ben daar ook niet boos om ofzo, maar soms maak ik mezelf gewoon helemaal gek omdat ik totaal geen idee heb van wat hij denkt. Ik moet ook meestal beginnen met smsen en dat soort zaken, niet dat hij me slecht behandelt of bot doet want hij is juist erg lief, maar het lijkt of hij gewoon minder zijn best ofzo doet.
En ik ben juist wél super open, dus ik dacht nouuuu weetje als ik begin met zowat complimentjes te geven en lieve smsjes dan volgt hij wel, maar zo zit het dus niet…
Hebben jullie dat ook al eens gehad? Of hebben jullie tips? Alvast bedankt voor het lezen, ik hoop dat ik niet overkom als een aandachtskind ofzo, maar ik denk wel dat jullie dit begrijpen…
Liefs !!