How to handle an introvert boy?

Hey,

Ik heb sinds een maand (iets langer geloof ik) een relatie met een lieve jongen. Hij is leuk, grappig en ook wel eerlijk en betrouwbaar, maar hij kan zo moeilijk over zijn gevoelens praten :frowning_face: … En dat ben ik echt niet gewoon! In mijn vorige relatie die ongeveer een jaar duurde praatte mijn ex en ik echt superveel over onze gevoelens. Ook gaven we elkaar complimentjes en hij gaf me ook echt zelfvertrouwen en een goed gevoel over mezelf en de dingen die ik deed. Ik wist bijvoorbeeld welke kleding hij superleuk vond bij mij, of juist helemaal niet, en dat soort zaken (dus ook bij de seks, wat ook niet onbelangrijk is). Het ging ook over de kleine dingen; onverwachte lieve voicemailtjes en veel berichtjes toen hij uitging of gewoon aan me dacht…

Maar bij mijn nieuwe vriendje is dat zó anders! Hij heeft het héél erg moeilijk met zo’n dingen te zeggen. Of complimentjes te geven. Of gewoon even te laten weten dat hij aan me denkt. En ik merk wel dat ik dat redelijk vervelend vind, omdat ik er gewoon hartstikke onzeker van word. Vind hij me wel nog leuk? Vind hij dat kleedje wel mooi? Vind hij de seks wel goed? En je kan toch moeilijk zo’n dingen constant vragen, want dan lijkt het gewoon heel erg alsof je om complimentjes vraagt. Maar ik denk dat ieder meisje toch wat feedback wil, zowel positief ALS negatief. Dat is wel zo belangrijk!

Soms voel ik me echt zo onzeker en uitgeput omdat ik écht mijn best heb gedaan om me op te doffen en leuke nieuwe kleren aan te trekken enzo, maar hij zegt er gewoon nooit iets van. Ik heb er al met hem over gepraat, maar hij zegt dat hij ‘introvert geboren is’ en hij daar helemaal niks aan kan doen. Ik ben daar ook niet boos om ofzo, maar soms maak ik mezelf gewoon helemaal gek omdat ik totaal geen idee heb van wat hij denkt. Ik moet ook meestal beginnen met smsen en dat soort zaken, niet dat hij me slecht behandelt of bot doet want hij is juist erg lief, maar het lijkt of hij gewoon minder zijn best ofzo doet.
En ik ben juist wél super open, dus ik dacht nouuuu weetje als ik begin met zowat complimentjes te geven en lieve smsjes dan volgt hij wel, maar zo zit het dus niet…

Hebben jullie dat ook al eens gehad? Of hebben jullie tips? Alvast bedankt voor het lezen, ik hoop dat ik niet overkom als een aandachtskind ofzo, maar ik denk wel dat jullie dit begrijpen…

Liefs !!

pff… uhm moelijk
Niet iedere jongen is hetzelfde! Ik zou nog n keertje met hem praten en zeggen dat het je zo dwars zit;)

succes!

Ik zou het hem inderdaad vertellen.
En anders moet je nog maar even goed nadenken of dit wel gaat werken…

je kan je zelf gewoon veranderen als je dat wilt, in zekere mate, ik denk dat hij gewoon de introverte jongen wilt blijven, hij is daar blijkbaar tevreden mee…

Tja als hij niet wilt praten kan je met hem ook moeilijk praten over het feit dat hij naar jouw mening wat meer van zijn gevoelens mag uitten… oke wajooo vage zin

dankjewel voor jullie reacties.

Is het overdreven? Of is het normaal dat ieder meisje wel een beetje bevestiging van haar vriendje wil?

Dat heb ik ook wel :blush:

ik heb een beetje hetzelfde, ik vind hem nog leuk, maar hij vertelt dat soort dingen nooit of heel erg weinig, ik weet ook niet of dit goed komt want ik ga ontzettend aan mezelf tewijfelen, of hij me wel leuk vind etc.
wat ik doe is hem af en toe een heel vervelend smsje sturen met daarin wat ik voel daarover. het helpt niet, ik voel me schuldig en hij voelt zich ook niet beter. dus, als iemand hier met een gouden tip komt … :stuck_out_tongue:

ik denk dat het gewoon accepteren is dat hij zo is, maar je kan wel zeggen dat als hij het lastig vind zijn gevoelens te uiten, hij dit ook kan doen in iets anders dan worden. etentje, bloemen, dunno. misschien is dat makkelijker voor hem en jij voelt je ook gewaardeerd.

Ik vind het echt niet overdreven hoor! Het is gewoon logisch dat je wat meer openheid/diepte in je relatie wil vind ik…
Maar als hij niet zo’n ‘prater’ is, is hierover met hem praten tuurlijk ook niet zo makkelijk.
Kan je het niet een keer allemaal op een rijtje zetten, gewoon opschrijven dus,
dat je wel veel van m houdt, maar dat je hier gewoon nogal onzeker van wordt…
Dat je gewoon graag wil weten waar hij van houdt (qua kleding, seks, alles),
omdat je wil dat hij ook overal van geniet, zoiets…
Dan kan je dat een keer aan m geven ofzo, dan kan ie er over nadenken zonder dat ie gelijk
reactie terug moet geven, want dat vindt ie wsl wel lastig dan.
Dan kan hij of er dus even over nadenken en dan gewoon vertellen hoe hij erover denkt,
of hij schrijft zijn gevoelens ook op, als ie dat makkelijker vindt dat praten…

Succes iig!

ik snap je wel & kvin het ook niet overdreven, maar juist logisch.

ik vind het een beetje overdreven (A)
maar dat kan ook komen omdat ik meer zoals hem ben.
en zo is hij … en jij bent zo en je kan er iets van zeggen maar ik denk niet dat hij in een keer kan worden zoals jij wilt… dus niet meer introvert…
en misschien vindt hij het gewoon moeilijk om dat soort dingen te zeggen

ik geef je gelijk.
zou het zelf ook graag willen krijgen.
maar echt tips heb ik niet voor je:$ sorry ahah.

Je hebt pas een maand joh?
Ik bedoel, verwacht je dat je nu al bezaaid wordt met complimentjes e.d. ?
Je moet ook echt goed onthouden dat niet iedere jongen hetzelfde is.
Je ex was blijkbaar wat makkelijker hierin dan je huidige vriend.
Geef hem gewoon de tijd en laat zien dat je echt van hem houd, dan komt het allemaal vanzelf.

Ik snap je volledig!
Ik moet toegeven, zo ineens een complimentje geven is ook niet aan mij besteed al ben ik heel extravert. Mijn mening is dat ik bij een jongen blijf omdat ik hem idd ook aantrekkelijk vindt en meer bevestiging hoeft eigenlijk toch niet. Het is natuurlijk leuk dat hij jou zegt dat je kleedje mooi is maar denk zo : als er ooit een complimentje van hem komt, zal dat zoooooveel meer betekenen voor je dan als je er constant krijgt. Maar op het vlak van smsen denk ik daar niet zo over en begrijp ik enorm goed dat het je verwart, ik hààt het als ik geen spontane smsjes krijg en het gevoel heb dat ik altijd sms. Het lijkt zo alsof hij nooit aan je denkt…Daar moet je hem wel op aanspreken, vind ik. Zeg gewoon dat je wat meer van hem wil horen. En op vlak van sex, sja… Mss gewoon eens vragen wat hij lekker vindt?
Ach introverte jongens…Ik ontwijk ze eigenlijk liever maar hij houdt vast enorm veel van je dus probeer 'm wat te leiden en mss doet hij uiteindelijk die dingen uit zichzelf. En als dat niet zo is, moet je mss ff nadenken over jullie relatie want soms werkt het gewoon niet als 2 mensen te verschillend zijn.