HOW TO: haar van zwart naar middenbruin (zo weinig mogelijk beschadigen)

hallo!

Ik wil dus mijn haar van zwart naar middenbruin het idee is dat ik als ik uiteindelijk de kleur middenbruin heb om high en lowlights te zetten dat lijkt me supergaaf! Weten jullie misschien hoe ik dit het beste kan doen zodat ik mijn lengte kan houden? Ik wil er echt bijna niets af! highlights of ontkleuren of hoe?

Gewoon rood/bruin verven bij de kapper of zelf.

Kan niet, je moet ontkleuren of highlights ofzo? je kan het niet lichter verven!

Ik denk dat je daarvoor toch echt naar de kapper moet om het te laten ontkleuren… en daarna gewoon goed verzorgen/bijhouden. Heb je al last van beschadigd haar? Zonee, dan kan het niet zo veel kwaad.

Ik weet niet hoe donker middenbruin is maar met een pakje blonde verf hou je er een mooie bruine kleur aan over. Dat doe ik ook altijd met mijn zwarte haar.

http://www.youtube.com/watch?v=vbTLVNIi0GA

Dat gaat niet op geverfd haar!

Nou, haren verven kan degelijk wél kwaad.
het richt sowieso schade aan je haar.

+ wil je NA dat het lichter is ook nog gaan werken met low en highlites, dus je hebt nogal wat plannen met je haar, wat absoluut kan, mits je maar er goed mee omgaat.

Ontkleuren ben ik zelf absoluut geen fan van, ik zelf zou het dan al lichter maken door middel om al te beginnen met highlites plaatsen. tuurlijk zullen die highlites niet direct blond zijn of de kleur die je wenst, gezien je zwart bent. maar door het netjes op te bouwen behoud je je haren en als je goed werkt met maskers etc. Zal de schade beperkt blijven. Sowieso is het goed om puntjes te knippen want die zullen hoe dan ook erg droog worden.

+ het voorjaar/zomer komt eraan, lekker veel de zon in, daar licht je haar ook van op!

Denk niet dat je met een maandje of 2 al helemaal je resultaat heb bereikt, kan wel, maar dan in combinatie met de schaar. want in zo’n korte tijd heb je haar echt geen tijd om te herstellen/zich weer op te bouwen.

wat ik zou doen :

• Kapper , highlites door het hele haar, daarna GOED verzorgen! bezuinig niet op maskers etc.!

na 6 tot 8 weken, weer een set highlites. ( ligt aan de kleur van je haar die je dan inmiddels heb ) maar je zou dan kunnen zeggen van doe die maar pas vanaf de oren oid. / of smallere strookjes. of je zegt dan van oke nu 50% iets donkerdere lowlights en 50% weer highlites.

Weer supergoed verzorgen!

Als je je resultaat heb bereikt zal ik even puntjes laten knippen en de komende weken lekker maskers blijven gebruiken. Wees ook zeker dat je dit wil, want ik zou dan de komende maanden alleen m’n uitgroei bijwerken en de lengtes met rust laten.

Ik denk dat je op deze manier geen schaar krijgt te zien bij de kapper om echt een groot stuk er af te moeten halen :stuck_out_tongue:

Super bedankt, ik ga vanmiddag even bij de kapper adviseren!
Maar ik was namelijk al naar een kapster geweest en die zei tegen mij
of je het haar nu ontkleurt of in stapjes highlight, uiteindelijk word met highlights ook je hele
haar geraakt, en dan is het net zo schadelijk als ontkleuren?!?

Ja maar wat ik dan weer denk : Als je het eerst ontkleurt, is al beschadiging voor je haar, en dan direct weer highlites eroverheen , dat is direct in 2x haarbeschadiging.

Terwijl als je alleen highlites doet zonder dus ontkleuren, dan gaat er maar 1x verf overheen, en dan pas weer over 6-8 weken.

En ik zou doen wat uiteindelijk het natuurlijkste eruit ziet! Het zou mooi zijn als het allemaal zo natuurlijk mogelijk in elkaar overloopt!

suc6 , en laat tegen die tijd wel even het resultaat zien he! haha :slightly_smiling_face:

ach, highlights is ook ontkleuren.

Eens. En als de TS echt middenbruin haar wil zal ze niet tevreden zijn met highlights (wat ook nog heel duur wordt als je het bij de kapper laat doen enz), als je je bewust bent van de risico’s kun je het beter in één keer laten doen en dan goed verzorgen, lijkt mij.