How to get you ex back?

Hallo meiden,

Ik zit hier al best heel erg lang mee… Mijn ex en ik zijn ongeveer 3 maanden geleden uit elkaar gegaan vanwege mijn familie (ik heb hier nog een topic over trouwens). Ik heb hem proberen te vergeten en hem met rust te laten, maar het gaat gewoon echt niet. Ik word er spontaan sad door en dan moet ik huilen. Laatst gaf hij toe dat hij een ander meisje leuk vond en zat de hele tijd voor mijn ogen met haar te flirten, toen ik thuis kwam heb ik niks anders gedaan dan huilen en oude foto’s bekijken. Zoals het er nu uitziet gaat hij me niet meer leuk vinden… hij negeert me echt diehard op whats app en andere social media en maakt telkens gemene opmerkingen in de klas over me. En als ik vraag waar dat nou opslaat zegt hij dat het enkel grapjes waren.

Als wij weer bij elkaar komen zit ik natuurlijk nog met mijn familie, maar mijn ouders hebben onderhand ook wel ingezien dat ik gewoon niet blij ben zonder hem… in een gesprek lang geleden had hij aangegeven dat hij niks meer wilde omdat hij geen zin had in allemaal problemen met mijn familie…

Ik heb geen idee meer wat ik moet doen en ik kan niet meer helder nadenken :frowning_face:
En de tip om gewoon door te gaan heb ik al geprobeerd, maar dat lukt echt niet… ik ben nog steeds verliefd op hem… ik wil hem het liefst gewoon terug als vriendje :frowning_face:

Het kost tijd, misschien is 3 maanden gewoon nog niet genoeg tijd. Je geeft aan dat je hem nog ziet, spreek je hem ook nog steeds? Ik zou even al het contact verbreken en je even gaan focussen op jezelf. Desnoods maak je een lijstje van zijn ‘slechte kanten’ of schrijf je op waarom jullie relatie is stukgelopen (aan je avatar te zien kan ik me iets herinneren van je vorige topic, volgens mij ging het niet zo lekker tussen jullie en zat er een goede reden achter dat het uit was toch?)

Blijkbaar ziet hij het niet zitten weer samen met jou te zijn en als dat zo is kan je daar weinig aan veranderen. Als hij niet wil, dan gaat het nooit gebeuren. Probeer je dus af te sluiten van hem en aan jezelf te werken. Het komt vast goed, maar je moet jezelf even de tijd gunnen. Sterkte!

Ik snap hoe moeilijk dit is, heb zoiets zelf ook al meegemaakt. Had een relatie van 2 jaar wat toen stuk liep door onze vrienden, daarna zijn we als vrienden verder gegaan maar wou ik weer meer van hem. Hij flirtte veel met andere meiden en dat kon ik ook echt niet waarderen. Ik was hopeloos verliefd en smeekte hem gewoon om weer bij me terug te komen, dit werkt juist averechts. Je kan beter een tijdje geen contact meer hebben, en proberen door te gaan met je leven (klinkt makkelijker dan dat het is, i know). Je denkt nu dat je niet zonder hem kan, maar dat kan je echt wel! Laat zien dat je gelukkig bent, ook zonder hem. Als er dan een tijdje is verstreken (rond de 4 maanden dat moet je zelf inschatten) dan kun je weer eens subtiel contact met hem opnemen. Je zult zien dat je na die 4 maanden veranderd bent en hij ook. Dan zie je wel weer verder! Word het niets meer? Don’t worry, je hebt al 4 maanden bewezen zonder hem te kunnen… and guess what? Er lopen nog honderdduizend andere jongens rond waarvan er zeker 1 perfect voor jou is! Neem de tijd, geniet van je leven en laat het allemaal op je af komen! Everything is gonna be alright:) ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Dankjewel voor jullie reacties, lief!

Ik zit nog met 1 ding: HOE kan een lieverd veranderen in een totaaal ander persoon?