How to feel beautiful without make-up

Hey ladies.
Een tijdje geleden ben ik er achter gekomen dat ik al 6 jaar niet meer zonder make-up de deur uit ga. En dus gewoon echt niet. Ik moet minstens een laagje mascara voordat ik mezelf durf te vertonen en eigenlijk vond/vind ik dit te belachelijk voor woorden. Ik vind mezelf op zich niet lelijk, maar ik zou ook niet zeggen dat ik mezelf mooi vind. Als ik mijn make-up er af haal, is mijn ‘masker’ van zelfvertrouwen een beetje weg. Nu heb ik het geluk dat ik niet zo gigantisch veel make-up draag en het verschil volgens mij ook niet al te groot is, maar voor mij voelt het als een grote stap en ik weet zeker dat ik niet de enige ben.
Vandaar dit topic!
Heeft iemand tips of trucjes waardoor je zelfverzekerder voelt, of beauty tips waar je huid bijvoorbeeld mooi van wordt, of waar je haar van gaat glanzen.
Anything really!
(Als er al een soortgelijk topic is mag deze uiteraard weg)

Ik heb een overgevoelige huid en ogen dus ik kan heel vaak geen make-up, terwijl ik eerder ook elke dag make-up droeg. Het is in het begin best ‘eng’ maar je moet het gewoon een keer proberen, op een gegeven moment vergeet je toch dat je make-uploos bent.

Nou als iemand mij kan vertellen hoe ik de rode vlekken uit mijn gezicht kan krijgen durf ik best zonder make up de deur uit, haha! Oftewel ik kan niet zonder foundation Shut

Ik heb net dit filmpje gekeken : http://www.youtube.com/watch?v=CMeceLtDNjU
‘Hypnosis for feeling beautiful’, de vrouw die dit filmpje heeft gemaakt beweerde ergens dat je je elke dag mooier gaat voelen of iets dergelijks. Ik merk er tot nu toe weinig van, ben wel ontzettend relaxed nu, dat moet ik wel zeggen!
Eens zien of het op de lange termijn gevolgen heeft.

Weet je waar de rode vlekken door komen? Misschien kan je langs de huisarts en eventueel een dermatoloog gaan.

goed topic dit cjoepit

Dankjewel!
Geen tips, toevallig?

Het zijn gewoon blosjes (denk ik), word heel snel rood, maar het zijn geen mooie blosjes maar gewoon heel vlekkerig, bleg

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Ik heb dat ook, het zit bij mij ook niet op de ‘appeltjes’ van mijn wangen, maar meer naar onder, dat is de voornaamste reden dat ik normaal gesproken foundation draag. Vandaag ging ik alleen met concealer + poeder en ik vond het eigenlijk verbazend, het ziet er namelijk best ‘gezond’ uit

Ik vond dat eerst ook lastig, al heb ik er nooit moeite mee gehad. Maar ik heb net examens gehad en heb in die tijd geen make-up op gehad, ben er nu aan gewend haha en vind het niet eens zo lelijk. Maar ik heb geen ‘natuurlijke’ tips om je huid ofzo mooier te maken, al merk ik wel dat een paar dagen geen make-up goed doet voor je huid.

Hmm nee op dit moment niet echt, als ik ergens opkom zal ik het posten (:

Het kan van alles zijn. Als je bijvoorbeeld van die kleine adertjes ziet zitten kan het couperose zijn.

Ik heb dat ook heel erg. Bij mij is het zelfs zo dat ik me niet zeker voel met een laagje mascara, nee ik moet echt alles ophebben om ook maar de deur open te doen voor de postbode. Ik heb het zelfs zo erg dat ik weiger de deur open te doen als random vriendinnen langskomen om iets op te halen of zo. Als ik erover nadenk wil ik huilen want het is echt best erg :bored:

Maarja ik heb de tips ook nodig dus ik kijk mee :grinning:

Ik ga nu al een jaar de deur bijna niet uit zonder makeup. Ik vind het geen ramp, maar ik voel me wel heel ongemakkelijk zonder makeup en check mezelf constant in de spiegel. Later heb ik toch altijd wel spijt dat ik ‘kaal’ de deur uit ben gegaan.
Goed concept dit, trouwens. Dat wel.

Wat ik vooral heel veel lees, hier maar ook als ik google, is gewoon doen! dus ik ga morgen zonder mijn meest belangrijke make-up onderdeel: mascara. Ik houd jullie op de hoogte van hoe het is haha.

Ik durfde ik denk een jaar of 2 nooit de deur uit zonder foundation, concealer en mascara.
En ik zat ooit een weekend thuis, zonder make up, foto’s te kijken van 1 jaar daarvoor toen ik dus nog geen make up gebruikte en ik zag er zo natuurlijk mooi uit vergeleken met nu. Toen ging ik kei hard janken en ik heb die foundation echt meteen de prullenbak in geknalt met andere make up. En ik heb het serieus niet meer gebruikt.
Natural is beautiful, echt waar!
Voel me nu zo blij als ik zeg dat ik NIKS op mijn gezicht smeer aan make up, en dat ik gewoon zo natuurlijk van mezelf wakker wordt, het scheelt je ook geld en tijd.

Oke, eigenlijk is dit geen tip, sorry guys.

Ohja, en als je jezelf gewoon lelijk van jezelf vindt en je make up gebruikt om je gezicht op te fleuren. Luister, dat hoeft écht niet… Je kunt jezelf ook mooi eten/drinken! (:

Tuurlijk wel! Het is toch juist goed om te lezen dat het daadwerkelijk goed doet c:

Wat je overigens kan doen is steeds iets uit je dagelijkse routine halen. Ipv mascara gebruik ik soms een eyeliner. Door de zwarte streep zie je de wimpertjes toch niet eens dus mascara daar bij is niet eens nodig.

Heeft iemand trouwens goede tips tegen wallen? Dat is één van de dingen waar ik me het meest aan erger als ik geen make-up op heb