How I fell in love.

Dit verhaal is gebaseerd op mijn leven, er zijn natuurlijk dingen die ik er bij verzin. Ook de namen zijn veranderd, maar voor de rest klopt het wel ongeveer met mijn leven…
Het gaat over Sharice, een meisje van 13 die in de 2e klas zit en gewoon een normaal meisje is.

Sharice keek voor de zoveelste keer op haar horloge, ze haatte het dat de zomervakantie alweer om was. De zon, camping, en leuke jongens zaten nog vers in haar geheugen. Ze dacht terug aan de dag dat ze haar eerste zoen had gekregen van een jongen van de camping, en dat ze er later acherkwam dat hij wel 3 meisjes op 1 dag zoende. Niet bepaald de perfecte jongen om je eerste zoen van te krijgen, maar ze had het niet erg gevonden op dat moment. Ze keek weer op haar horloge. Moesten lessen nou echt 50 minuten duren?
Meneer Akkerman, haar leraar Aardrijkskunde, keek haar even strak aan. ‘Kun je voor me herhalen wat Dennis net zei, Sharice?’ zei hij. ‘Ehm, eigenlijk dacht ik even ergens anders aan meneer.’ zei ze en ze bloosde een beetje. ‘Oke schrijf de tekst van hoofdstuk 1 dan maar over en lever het vrijdag in, je kent de regels Sharice.’ zei hij streng. ‘Ja meneer’ zei ze, en ze zuchtte. Ze keek naar hem en wachtte tot hij niet keek. Toen smste ze razendsnel naar haar buurmeisje en beste vriendin, die een klas lager zat. Nynke. Jup, eerste dag en ik heb alweer strafwerk te pakken.. Niet veel later kreeg ze een smsje terug. Ik help je wel lieve, stond erin. Sharice glimlachte en keek uit het raam van het klaslokaal. Er fietste net een groep jongens langs, ze kende geen van allen. Maar ze wist dat ze bij een vriendin van haar, Denise, in de klas zaten. Een jongen met zwart haar keek opzij en hun blikken kruistten elkaar…

verder? :flushed:

jaaawh !

Ja :grinning:

more more more. :flushed:

ik heb precies hetzelfde meegemaakt haha bizar, dus nu wil ik de rest ook weten!
xxxxx

hihi (:

Ze keken elkaar een paar seconden aan. ‘He, Sharice… joehoe!’ zei Nadia.
‘Eeh, wat?’ Sharice keek verstoord opzij. ‘Ik vroeg of je het antwoord op vraag 1 al hebt.’ zei Nadia, en ze wees op haar boek. ‘Eehm, nee…’ Zei Sharice.
‘Je bent er vandaag niet echt bij he?’ zei Nadia en ze glimlachte. Sharice keek haar verward aan, normaal gesproken deed Nadia nooit echt aardig tegen haar. Het is dat ze in een vaste opstelling moeten zitten, en dat ze dan naast haar zit. Maar voor de rest praat ze nooit met haar. ‘Eeh, nee.’ Zei Sharice en ze glimlachte flauwtjes terug. trrrringggg. De bel voor de pauze ging. Sharice stond op en deed haar boeken in haar tas. ‘Wacht je op me?’ Jenna keek haar aan. Sharice kende Jenna al sinds de kleuterschool, en sindsdien waren ze best vaak bij elkaar. ‘Jahoor’ zei ze en ze leunde tegen de deur van het klaslokaal, die lichtjes kraakte onder haar gewicht. Jenna was al sinds de brugklas best populair op school en heel goed bevriend met Denise. Ze liepen samen naar de kantine. ‘Oh daar is Denise! Ik ga even naar haar toe hoor!’ zei Jenna. Sharice mompelde wat en ging naar Yasmin toe, een andere goede vriendin van haar. ‘Ik heb honger.’ zei Sharice. ‘Och ben je weer vergeten eten mee te nemen, schatje?’ zei Yasmin lachend en ze gaf Sharice een mandarijn. ‘Dankjewel je bent een schat!’ zei Sharice, en ze blies een handkusje naar Yasmin. Yasmin moest lachen. ‘He, ken je Cintha?’ zei Yasmin, terwijl ze voorzichtig de harde schil van de mandarijn lospeuterde. ‘Ehm, die ene die bij Denise in de klas zit? Nou ik weet wie het is… maar meer ook niet.’ zei Sharice en ze keek Yasmin vragend aan. ‘Hoezo?’.
‘Oh ze geeft vrijdag een feest, en ik mag iemand meenemen dus ik dacht; Ik neem jou gezellig mee!’ zei Yasmin en ze glimlachte naar een paar jongens die haar aankeken. ‘Aah, supertof van je Yasmin! Ik ga zeker mee!’ zei Sharice en ze glimlachte in zichzelf. Dat was een mooi begin van het jaar…

verder? (:

verder :flushed:

je moet wel goed opletten vanuit wat voor perspectief je je verhaal verteld.
ik/hij-zij -perspectief of alleswetende verteller, want als je zoveel afwisselt word het moeilijker om te lezen.
maar voor de rest is je verhaal echt top, echt heel leuk!

verder ^^!

Verder;p

Ah, ik zal er om denken. Bedankt voor je tip!
Mensen ik ga vanaf nu in de ik-vorm schrijven, dat schrijft toch wat makkelijker… Dus ik = Sharice zegmaar ;p sorry dat ik dit ineens verander! & Tips en opmerkingen zijn altijd welkom! :grinning:

Ik word soms een beetje schil van het cursief, maar voor de rest top. ik hoop snel op meer!

Die vrijdag stond ik voor de spiegel, samen met Yasmin. ‘Het thema is proud to be fout, dus we moeten wel iets ‘fouts’ aantrekken.’ zei Yasmin terwijl ze door mijn kleren snuffelde. ‘Ik wil niet iets heel raars aan hoor, dan loop ik straks compleet voor gek.’ zei ik terwijl ik toekeek hoe Yasmin het ene na het andere kledingstuk uit mijn kast trok. ‘Dit moet je aan doen, met een maillot eronder!’ zei ze en ze gooide een kort wit broekje naar me toe. ‘Ja en wat voor shirt dan?’ zei ik, en ik keek in de kast. ‘Deze?’ ik hield een roze topje voor. ‘Jaaa! echt fout!’ zei Yasmin en ze bekeek de combinatie nog eens goed. ‘En dan met dit groene vestje eroverheen!’ zei ze lachend. ‘Ja en dan doe jij dit broekje in het zwart aan met een witte legging ja?’ zei ik en ik keek haar aan. ‘Haha, ja is goed.’ zei Yasmin, en ze begon zich om te kleden.
5 minuten later stonden we weer voor de spiegel, onszelf uit te lachen. ‘Yes, wij zijn echt proud 2 be fout!’ Lachte Yasmin, en ze gaf me een highfive. ‘Dat we maar veel leuke jongens tegen mogen komen vanavond.’ zei ik en ik klapte mijn hand op die van haar…

beter zo? :flushed:

verder, ik ben nu officieel een fan

leukleuk!!
upjee

Je verandert heel vaak dingen met hoe iemand iets zegt.
De ene keer doe je het zo:
‘Ehm, eigenlijk dacht ik even ergens anders aan meneer.’ zei ze en ze bloosde een beetje.
En de andere keer zo:
‘Ja meneer’ zei ze,

En ik zal je zeggen het is allebei fout. :stuck_out_tongue:

Het hoort zo als iemand wat zegt:
‘Ja meneer,’ zei ze.

Super!

ja, dit leest veel makkelijker!
je schrijft echt leuk!
up

Sorry daarvoor, ik ben niet zo goed in dat soort dingen :flushed:.
zal proberen om er op te letten !

verderrr (:
khadalgereageerd :blush: