How do I help him and do I love him...?

Hoi hoi,
Ik heb dringend hulp nodig! Wij hebben dus Amerikaanse vrienden en ik heb hun voor het eerst ontmoet een jaar geleden. Ik heb ze sindsdien ook niet meer gezien. Hun zoon (1 jaar jonger dan ik ben) en ik konden erg goeg overweg met elkaar en hadden het erg gezellig. We zijn maar 1 dag echt samen geweest waar we ook echt telkens praatten met elkaar, en dit was in de Efteling. Maar toen ik die volgende ochtend vroeg op moest staan om naar school te gaan, zouden zij al weg zijn voordat ik thuis kwam van school. Toen stuurde hij mij een snapchat waarin stond dat hij mij ging missen en dat hij het heel leuk vond etc. etc. met hartjes smileys. Ik dacht dat dit iets was wat hij altijd deed, dus ik stuurde ook gewoon terug dat ik hem ging missen etc. (want ik ging hem ook missen hoor, niet daarvan :wink:). Maar toen stuurde hij dagen later dat hij mij echt leuk vond… Ik wist niet hoe ik hierop moest reageren, maar ik wist wel dat de gevoelens niet echt wederzijds waren. Toen dit allemaal was verteld vlogen de weken voorbij en hadden we steeds minder contact. Totdat hij een tijdje uitlogde op snapchat, waardoor ik geen contact meer met hem had. Toen hij weer inlogde en weer af en toe een snapchat stuurde (zonder tekst vaak, gewoon een random foto), kregen we weer een beetje contact. Dit was rond februari. Maar hij was anders toen hij opnieuw had ingelogd. Depressief. Maar dan ook echt depressief. Telkens zet hij dingen in zijn verhaal met depressieve teksten en dat hij shisha zit te roken. Ook heeft hij zichzelf met opzet pijn gedaan. Toen ging het te ver voor mij en zei ik er iets van. Hij reageerde nogal koppig hierop, maar het leek wel over te komen. Toen ik op een gegeven moment erachter kwam dat hij elke keer “liefdesteksten” in zijn verhaal zette nadat ik iets had gestuurd, begon ik te denken dat het misschien over mij ging. (Dit weet ik natuurlijk niet zeker en ik wil ook niet egoïstisch overkomen, maar dit viel mij op). Maar het waren wel depressieve teksten. (Zijn ouders weten hier ook al van en hebben hulp ingeschakelt bij een expert, dus het is zeker ernstig.) Maar ik wil weten hoe ik hem kan helpen? Zijn ouders + mijn moeder & ik zijn ook bang dat hij misschien zelfmoord gaat plegen, bijvoorbeeld.

En dit gaat misschien stom klinken, maar elke keer als hij weer liefdesteksten in zijn verhaal zet & ik bedenk dat het om mij gaat, krijg ik een warm gevoel van binnen. Ook al zie ik hem niet echt als mijn vriendje later, ben ik toch elke keer weer blij als hij een snapchat naar mij stuurt en dan wil ik hem ook meteen openen. Dus nog een vraag; vind ik hem nou ook echt leuk?

Bedankt als je al tot hier hebt gelezen, en help me alsjeblieft! :cold_sweat: :bored:

Het kan heel goed zijn dat je hem leuk vindt, aangezien je veel om hem geeft en je zorgen maakt om hem. Ook zei je dat je een warm gevoel kreeg wanneer hij een snap stuurt. Het zou inderdaad goed kunnen dat je hem leuk vindt. Ik zou daar achter komen als ik jou was en hem dat zeggen. Misschien helpt dat hem wel.

Ik denk ook dat je hem leuk vindt/ leuk begint te vinden. Als jullie elkaar echt graag weer een keer willen zien en dan praten, zouden jullie ook kunnen gaan Skypen/FaceTimen etc. Ik snap dat het moeilijk is allemaal, maar ik zou er sowieso zo veel mogelijk voor hem zijn als ik jou was (wat je waarschijnlijk al doet) sterkte xx

.