Houdt hij me aan het lijntje? ik wordt gek van onduidelijkheid...

Hee meiden, ik heb echt heel hard jullie hulp nodig. Misschien dat jullie me vaker voorbij hebben zien komen over deze jongen, zo niet, even een korte samenvatting;

Ik heb een collega die rik regelmatig spreek, ik vind hem nu ongeveer 1 jaartje leuk. Onze flirt-acties gaan best ver, en een maand geleden hebben we eindelijk gezoend, en een paar dagen geleden tijdens carnaval weer. Beiden keren zoende hij mij (1e keer wel omdat me vriendinnen tegen hem zeiden dat ie t moest doen, maar goed, hij zoende mij). Maar buiten die zoenen doet hij wel gewoon gezellig, maar geen moeite ofzo. We zijn een soort van vrienden, maar we spreken niet af enzo.

Tijdens de laatste dag van carnaval kwam hij naar me toe in het café waar hij werkt en zei ''Ik heb een weddenschap met die barman daar dat als ik tijdens het laatste liedje van carnaval met een meisje zoen, dan krijg ik 50 euro, dus mag ik jou zoenen tijdens dat laatste liedje?" Ik dacht gelijk ja oke is goooeed want ik vind hem super leuk. Die zoen was nou niet bepaald passioneel, maargoed. Een dag later had ik hem een berichtje gestuurd met ‘‘eigenlijk moet je me nu trakteren van die 50 euro die je door mij hebt verdiend (A)’’ hij: ''die heb ik anders nog niet gekregen haha". We hebben nog een gesprek gehad en hij probeerde het ook op gang te houden, maar hij ging verder niet op mijn verzoek in. Beetje onduidelijk dus, wat hij heel vaak is.

Ik weet écht niet wat ik met deze jongen aan moet, want zoals ik al zei, hij doet wel vaker zo onduidelijk als ik me een beetje kwetsbaar opstel. Hij is op dat gebied denk ik wel verlegen, maar ik kan er niet uithalen wat hij nou wil. Houdt hij me aan het lijntje?

Ik kan het tegen hem zeggen, dat ik een zwak voor hem heb, alleen weet ik niet wanneer waar en hoe enzo, er is eigenlijk nooit een goed moment voor.

Kunnen jullie me asjeblieft helpen want ik wordt helemaal gek van dit alles :flushed:

xxx

Jouw hint was echt super duidelijk. Het lijkt mij dat als hij jou leuk vindt hij direct zou zeggen; ja doe ik! Zullen we een keer samen gaan drinken ofzo?
Hij weet toch wel dat jij hem niet afwijst want jij vraagt hem zelf ook al een soort van

Deze snap ik niet, hoe bedoel je?

Ik denk eerlijk gezegd dat als je zoiets durft te vragen je niet verlegen bent. En ze bedoelt denk ik dat hij geen reden heeft om verlegen te zijn omdat jij hem eigenlijk hebt gevraagd, dus hij weet dat je hem niet zal afwijzen. Ik denk niet dat hij iets van je wilt, op basis van deze informatie…

-nu je dit zo zegt, doet het toch meer pijn dan ik dacht dat het zou zijn als iemand het zou zeggen. Zeker ook omdat hij zoooo vaak signalen heeft gegeven waarin het leek dat hij me wèl zag zitten.

Ja ik weet het natuurlijk niet zeker hé. Je kunt het hem ook vragen, dan ben je er meteen vanaf mocht 'ie je gewoon aan 't lijntje houden!

Misschien dat dat een betere optie is, want anders heb ik alsnog het gevoel van ‘‘wat als ik het gewoon gezegd had’’. Weet alleen niet wanneer, waar en hoe. Want zoals ik al zei, ik zie hem alleen maar op werk, school en tijdens uitgaan.

Maar je hebt wel gelijk. Hij lijkt me nou niet bepaald leuk te vinden op de manier zoals ik hem leuk vind. Maar dat doet gewoon pijn, ik wil het zo graag niet geloven. Het voelt alsof ik een jaar lang aan een dood paard heb lopen trekken. Ik heb zo’n grote zwak voor die jongen. Een paar dagen voor onze laatste zoen had ik met een andere jongen gezoend. We waren gezellig aan het dansen enzo, en toen hij me voor de 2e keer wilde zoenen, heb ik het afgekapt, ik zag namelijk die jongen (collega) kijken, en ik KON het gewoon niet. Toen besefte ik hoe erg mijn zwak voor hem is, dat vind ik echt erg, en ik vraag me af of ik hem wel kan laten… ook al zal ik misschien wel moeten… Ik weet dat het misschien overdreven klinkt maar zo voelt het op dit moment gewoon echt zo voor mij

Nogmaals: je kan het beter gewoon aan hem vragen, maar dan zou ik niet vragen van: vind je mij leuk? Maar het subtieler brengen zoals: Ik had eigenlijk een vraagje; ik vond het zoenen met jou erg fijn, en vroeg me af of er bij jou ook een vonkje oversloeg. Hou het luchtig, misschien met een grapje erbij. Als hij er dan verder op in gaat dan kan je altijd nog doorvragen. Als hij weinig interesse toont in die vraag, dan zou ik hem lekker laten voor wat het is. Zelf ben ik van mening dat als een jongen je leuk begint te vinden, hij echt moeite voor je probeert te doen. Misschien kan je hem daarom zelf vragen of hij het leuk vind om van de week wat te gaan doen, dan kan je hem later alsnog peilen over wat hij nou eigenlijk van je vind.