Houd hij mij in het oog via facebook ?

Ik zit met een vraag over facebook en hoop dat iemand me kan helpen
Men ex heeft me gedeblokkeerd op facebook …
( ik weet niet hoe lang al, ik zag het toevallig bij het intypen van de eerste letter van zijn naam,
Het viel me op dat zijn foto weer tussen de lijst zoeken stond )
Ik zelf heb al maanden niet meer zijn profiel bezocht en heb ook men zoekgeschiedenis al heel lang gewist
Maar plots staat hij bovenaan ,enkele dagen later weer niet, enkele dagen daarna weer wel,…
Bijvoorbeeld zijn naam in glenn van mechelen ( dat is nu niet zo )
Typ ik de G, dan staat hij bovenaan
Typ ik de V, dan staat hij bovenaan
Typ ik de M, dan staat hij ook bovenaan
Enkele dagen daarna is hij niet meer te zien in de lijst zoeken, en enkele dagen daarna staat hij weer helemaal bovenaan
Ik zelf heb zijn profiel dan niet bezocht, ik typ enkel de eerste letter van zijn naam
Ik vind het een beetje raar :s
Zou het misschien kunnen dat telkens hij bovenaan komt te staan hij mijn profiel heeft bezocht?
Is er iemand die het antwoord weet op mijn vraag ?
Alvast bedankt voor het antwoord :slightly_smiling_face:

Het zou goed kunnen, maar het kan ook komen doordat jij hem opzoekt. Facebook maakt wel gebruik van algoritmen om het browsen voor jou makkelijker te maken en daardoor staan mensen met wie je vaak praat, van wie je veel dingen liket etc vaak bovenaan. Zo kun je ook uit jouw vriendenlijst op je profiel enigszins opmaken wie vaak je profiel bekijken (al is dat nooit bevestigd)

Het kan, maar er is geen officieel statement over. Google er maar eens op :slightly_smiling_face:

Ik praat niet met hem , ik like ook niets van hem
Hij staat niet eens in mijn vrienden lijst, we zijn geen vrienden op facebook
( al lang niet meer )
Ik weet dat als je een persoon zijn profiel vaak bezoekt hij bovenaan komt te staan,
Maar ik ben al maanden niet meer op zijn profiel geweest
Daarom dat ik het ook zo raar vind :s

Ik denk niet dat hij dat doet, maar anders blokkeer je hem toch weer? En jullie zijn geen vrienden, staat je profiel niet op prive?

Alleen de eerste zoekresultaten komen naar voren van de vrienden die jij het vaakst zoekt.

Je kan niet zien wie jou opzoekt via fb dus dan zou het gewoon toevallig gaan. En verder wat ze hierboven zeggen.

Ik heb ook mensen als suggestie staan, terwijl ik hen wel in m’n telefoon heb staan. Het is gekoppeld aan elkaar en inderdaad heeft het te maken met die algoritmen. Staat ie nog in je telefoon ofzo? Kan daarom ook zijn, net als wat ik heb/had :wink:

Hadden jullie het op Facebook staan toen jullie een relatie hadden? Want dat onthoudt hij gewoon.

Hij staat niet tussen mijn vrienden, we zijn geen vrienden.
Ik heb ook al maanden zijn profiel niet meer bezocht.
Als hij plots weer bovenaan komt te staan in de zoek lijst staat hij zelfs boven vrienden waar ik een tijdje geleden mee heb gepraat.
Daarom vind ik het zo raar :s

Mijn status was: heeft een relatie
Niet met wie
En bij hem was dat ook zo

Ik zou er niet te veel over na denken. En jullie zijn geen vrienden, dan kan hij toch niks zien als jij het op prive hebt staan. En als je niet wilt dat hij dingen ziet blokkeer je hem toch.

Mijn telefoon is niet gekoppelt aan mijn ipad of aan mijn pc, ik heb ook geen facebook op mijn telefoon
Ik heb nog een oude gsm :stuck_out_tongue:

Er is een bepaald trucje om te zien wie je profiel heeft bezocht, je moet wel een klein beetje handig met computers zijn, ik ga het even opzoeken!

Edit: Gevonden! :grinning:
http://www.legeeks.org/find-visited-facebook-profile/

Edit: dit werkt helaas wel alleen met mensen die je vriend zijn op fb…

Dit is idd enkel je vrienden lijst
En je kan zelfs niet eens zien wie je het meest bezoekt,
Het is gewoon de volgorde van je chat lijst van je vrienden aan de linker kant

Sorry, maar volgens mij is het gewoon toeval

Toeval is het sowieso niet, want Facebook werkt met algoritmes om jou het surfen makkelijker te maken (en daardoor Facebook verslavender). Maar of dat ligt aan het opzoeken, het eventuele bekijken van haar profiel door hem of doordat er vroeger waarschijnlijk veel sprake van facebookcontact is, kunnen we niet met zekerheid zeggen.

Het kan ook zijn dat ie er nog staat omdat je, toen jullie een relatie hadden, waarschijnlijk wel veel contact hadden :slightly_smiling_face:

OMG MAAR ALS DIT LEGIT IS DAN BEZOEKT MIJN CRUSH SUPERVAAK MIJN PROFIEL?? vaker dan m’n moeder in ieder geval. SCORE.

sorry, even tussendoor.

Kijk even op je vriendenpagina op je profiel, als hij daar ver bovenaan staan is die kans groot, ja hahah

Dit is gewoon je chatlijst