Hou ik nog wel van hem?

Hee meiden,

Ik lees vaak verschillende topics maar nu ga ik er toch zelf eentje plaatsen omdat ik niet meer weet wat ik moet doen.
Sinds augustus heb ik chronische hyperventilatie. Mijn vriend waar ik al anderhalf jaar mee heb gaat hier goed mee om. Maar mijn moeder zit er vooral op aan te dringen om de redden er achter te vinden. Ik gooi het op school en stage, maar doordat het is ontstaan op een vakantie in spanje samen met mijn vriend probeerd zij volgens mij een soort van hem de schuld te geven. En dat zegt ze niet tegen hem hoor, tegen hem doet ze heel aardig. maar dat herhaald ze vaak tegen mij.
Mijn vriend is echt een schat, ik krijg alles wat ik wil, hij is super lief, hij behandeld me echt als een prinses, hij is 24 en ik ben 19. Hij heeft het al over samenwonen en trouwen terwijl ik daar nog niet echt mee bezig ben en ik betrap mijzelf er ook steeds meer op dat ik er over twijfel of ik met hem wil samenwonen. Het is leuk als ik met hem ben, we hebben plezier, plagen elkaar, maar toch voel ik niet echt kriebels meer. En hij wel. Ook is de seks minder doordat ik minder zin en energie heb ivm mijn hyperventilatie.
Wat denken jullie? moet ik meer energie steken in mijn relatie of heeft het geen zin meer als ik geen kriebels meer voel.

Als je er zelf niet zeker over bent dan zou ik eerst eens beginnen met er meer energie in steken :slightly_smiling_face:

Meer energie in je relatie steken. Verliefdheids kriebels gaan ook over of worden minder als je een hele tijd samen bent. Dan hou je van elkaar. Maar dan moet je wel moeite voor elkaar doen. Ga iets leuks samen met hem doen. Hou de relatie spannend en romantisch. En de seks is sowieso minder als je twijfelt over je relatie. Dan heb je er ook minder zin in, maar blijf met elkaar praten anders wordt het alleen maar minder

laatst zijn we een nachtje weg gegaan naar antwerpen, hij was heel lief toen voor me ook door mn benauwdheid, hij tilt me dan gewoon naar de douche en help mij met uitkleden zodat ik daar geen energie in hoef te stoppen. En het voelt dan ook echt vertrouwd bij hem, ik kan gewoon in zijn armen liggen en huilen en hij troost me dan ook. Maar als we dan allebei weer thuis zijn dan denk ik van waar is dat gevoel

Ik denk dat je moet gaan kijken naar hoeveel je op dit moment in je relatie steekt. Als je denkt dat dat ‘voldoende’ is, zou ik gaan nadenken waardoor je die kriebels niet meer hebt.
Als je er (volgens jezelf) niet genoeg tijd/energie/liefde insteekt, zou ik gaan nadenken waarom je dit niet doen (en dan verder denken dan je chronische hyperventilatie). En wat wil je zelf? Wil je wel bij je vriend zijn? Of ligt het eraan dat hij misschien al verder denkt dan jou zelf? (trouwen, samen wonen etc.) Denk daar eerst eens goed over na. Maak duidelijk tegenover je vriend wat je zelf wil. En doe vooral geen dingen die je zelf niet wilt. Daar wordt je alleen maar ongelukkig van.

Ik denk dat je eerst eens moet kijken wat je zelf wil. Je kan er wel meer energie in steken, maar als jij daar geen zin in hebt en het wel mooi geweest vindt, is dat ook vrij nutteloos.

Ik denk dat het best mogelijk is weer echt verliefd te worden, maar dan moet je dat natuurlijk ook willen.