hotfix

hallo,
ik zit eraan te denken om een hotfix apparaat te kopen, heeft iemand hier ervaring mee?
ik heb een site gevonden met veel gratis hotfix patronen bv een patroon van bumba waar mijn zoontje helemaal gek van is lijkt me leuk om dat dan op zijn shirt te maken.
vragen voor diegene met ervaring:
blijven de steentjes echt met wassen zitten? (als er eens een af gaat is het niet erg maar niet dat na een keer wassen alles eraf is bedoel ik )
welke steentjes moet je precies hebben voor hotfix? kun je dat ergens aan zien?
en is het een beetje leuk om te doen?

wat is hotfix

Hotfix is iets om studs op kleding te zetten

Het werkt prima, is ook leuk om te doen, alleen glittersteentjes op je zoontjes shirt? :blush: Maar het blijft prima in de was zitten (echt al vaker dan 10x gewassen en alles zit er nog op) Verder als je een heel patroon wil maken moet hotfix transfer hebben, daarmee kan je, met een stokje met iets plakkerigs (fimo, kneedgum etc.) de steentjes op dat figuur leggen. Je hebt dus zeg maar je patroon, daarop dat plak papier en dan daar leg je steentjes op. (en dat strijk je er daarna op)
Verder als je gewoon los wat steentjes wilt doen heb je die applicator nodig. Als je een goed setje koopt zitten daar ook opzetstukjes bij voor steentjes ss6, ss10, ss16 enz. En dan moet je kijken welk formaat steentjes je wilt en je hebt gewoon rhinestones, swarovski en incastones.
En welke steentjes je precies moet hebben moet je kijken dat er hotfix (met een lijmlaag) bij staat, dan is het voor hotfix.

Sorry hele lange uitleg volgens mij, maar het is iig heel leuk om te doen alleen uiteindelijk komt dat patronen maken wel je strot uit, haha.

haha ja geen glitters gewoon bv zwarte niet glimmende steentjes en dan het hoofdje van bumba op zijn borst ofzo. maar ik wil inderdaad die patronen gaan namaken. maar ik begrijp niet goed watje bedoeld met dat transfer heb je dan niet die applicator nodig?

Nee, als je dat transfer koopt is dat een doorzichtig vel dat aan 1 kant plakt. En dan heb je inderdaad geen applicator nodig, wel een strijkbout. Niet glimmende zwarte steentjes, die heb ik eigenlijk nog nooit gezien? Maar dat zal wel aan mij liggen.

Maar moet ik ook nog uitleggen hoe dat transfer precies werkt of niet?

zou wel fijn zijn ja :slightly_smiling_face: anders had ik alweer zo’n applicator gekocht voor niks :slightly_smiling_face: graag zou ik ook weten wat ik moet aanschaffen precies. dat vel leg ik over mijn patroon en dan leg ik daar de steentjes op?

ik heb net een erg duidelijk filmpje gezien en denk dat het me duidelijk is. ik krijg dinsdag het papier en de steentjes binnen. mocht ik dan nog vragen hebben weet ik bij wie ik moet zijn :slightly_smiling_face: ik heb wel die doffe stenen gevonden in antraciet kleur als ik dan gezichtje van bumba op zijn grijze trui bv maak vind ik dat best kunnen hij is ook pas 1 jaar :slightly_smiling_face:

Oké leuk :slightly_smiling_face: Waar heb je die doffe steentjes gevonden dan?? Ben wel benieuwd haha.
Awh wat schattig, ik hou echt van kleine kinderen:$:)

http://i.ebayimg.com/t/144pcs-4mm-hotfix-pearl-domes-black-/00/s/NTAwWDUwMA==/$(KGrHqR,!p8E63Zwh8TJBO2YdG(yjw~~60_12.JPG

zoiets in antraciet heb het bij dinohobby besteld
de kleding van bumba in de winkels vind ik erg meisjesachtig meestal dus vind dit wel een leuke oplossing op een stoer truitje kan het best denk ik als het af is zal ik een foto posten :slightly_smiling_face:

Die steentjes zijn leuk, ja dat kan zeker!
Bumba is toch dat clowntje? :blush:
Ja ben zeker benieuwd naar het resultaat :slightly_smiling_face:

ja ik heb een patroon gemaakt met bumba en dan zijn naam eronder. hopelijk komt dinsdag de postbode :slightly_smiling_face:

Super leuk!

gelukt :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face: heb eerst op zijn slaapzak geoefend met de steentjes die er gratis bijzaten zie hier het resultaat niet slecht voor de eerste keer vind ik zelf dan :stuck_out_tongue:

het resultaat en het patroontje

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/388241_2551432877903_1616336033_2379489_1556073645_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/384412_2551439718074_1616336033_2379493_946402872_n.jpg

Awh die is echt leuk, super goed gelukt!

dankje :slightly_smiling_face: ik vind het best leuk om te doen! gaat redelijk vlot ook! ik ben al allemaal dingen aan het bedenken die ik nog meer kan versieren met iets leuks :slightly_smiling_face: is er geen topic over hotfix voor inspiratie hier?

Ahw die is echt goed gelukt zeg!
Wat leuk :slightly_smiling_face: