Hotelschool?

Hai!
Ik wil volgend jaar me in gaan schrijven bij de hotelschool in amsterdam, maastricht en leeuwwarden.
Welke is het beste hiervan? Zit er iemand toevallig hier op de hotelschool?
En wat is de baankans na zo’n opleiding? Is er veel werk te vinden in de hotelbranche of nu met de crisis bijna niet meer?

Tis een oud topic maar je kan er vast wel wat in vinden.
http://forum.girlscene.nl…te/list_messages/105791/1

Wat is je kans op een baan?
Hoger Hotelonderwijs is een brede opleiding en de studenten staan bekend als hardwerkend en sociaal vaardig. Daarom heb je als afgestudeerde een goede kans op een baan. Dat hoeft niet eens per se in het hotelwezen te zijn. Je bent breed inzetbaar omdat je veel hebt geleerd over human resource management, marketing en sales. Ook heb je een goede dienstverlenende en klantgerichte houding ontwikkeld, wat veel werkgevers aanspreekt.

Wat is het carrièreperspectief?
In de hotelbranche kun je ver doorgroeien. De meeste hotels horen tegenwoordig namelijk bij grote internationale concerns waar er goede gelegenheid is om hogerop te komen.

http://www.carrieretijger…atie/hoger-hotelonderwijs

Ik zelf woon in België, dus kan je hier geen antwoord op geven.
Maar wat ik mij nu eigenlijk afvraag, ik wil ook heel graag hotelschool doen, maar word je hier eigenlijk toegelaten als vegetariër? :stuck_out_tongue:

Stenden Leeuwarden schijnt de beste van Europa te zijn… Hier heb je ook heel veel internationale contacten, en de studenten runnen samen een echt hotel, dat lijkt mij heel vet!

jaaa, die is volgens mij inderdaad wel goed.
Ben ik laatst bij een open dag geweest, en was heel mooi, en volgens mij is die opleiding inderdaad ook heel goed.
Tenminste dat zeggen ze =)
Ook heb ik gehoord, dat die in Leeuwarden wat minder ‘bekakt’ is dan die anderen.
Wel is het zo dat Leeuwarden zelf niet echt een leuke studentenstad is, beetje saai. :wink:

Maar @JanisSalmon: als je vegetarier bent dan moet je dat maar op gaan geven als hotelschool echt is wat je wilt gaan doen. Als je namelijk iets als koken wilt/gaat doen, dan MOET je altijd proeven. ALTIJD. Dus dan mag je geen vegetarier zijn, lijkt me?

Het verschil tussen de beste van die drie weet ik niet, google misschien?