Hotelschool

Hallo, ik heb me aangemeld voor de hotelschool in Den Haag en in Maastricht.
Ik moet 23 maart voor selectie dag naar Maastricht en waarschijnlijk 16 maart naar Den Haag.
Maar ik vroeg me af hoe laat zo’n dag begint en wat voor’n vragen je gaan stellen.

Verder moest ik ook bij Den Haag een CV mee sturen, brieven van werkgevers en letter of motivation, en ik vroeg me af of dit bij Maastricht niet ook moet ?

Wat grappig! Ik ga 16 maart ook naar Den Haag en de 23e naar Maastricht!
Volgens mij krijg je nog een mail over “hoe en wat”.

Bij Maastricht hoefde ik dat niet mee te sturen geloof ik. Bij Leeuwarden ook niet, alleen bij Den Haag.

Ik heb zojuist een mail van Den Haag gekregen en daar staat het verder allemaal in :grinning:

ahhh, echt grappig haha, wat staat er allemaal in de mail van Den Haag ? ik moet mijn inschrijving nog versturen…

Het begint om half 11 tot half 5, dat stond erin.
Verstuur die aanmelding maar snel, straks is die dag vol! :slightly_smiling_face:

Ik ga waarschijnlijk 22 maart de toelatingstest in Leeuwarden doen.
Waarom hebben jullie voor Den Haag en Maastricht gekozen?

Ik doe 8maart in Leeuwarden.
Ik wil de hogere hotelschool doen & omdat het mij echt om de studie gaat, heb ik me op elke ingeschreven!
Ik hoop dat ik naar Leeuwarden kan aangezien ik in Drenthe woon.
Maar in den haag zit je het eerste jaar intern, ook erg handig. We zullen zien :grinning:

Wel duur joh om aan alle toelatingsexamens mee te doen!
Maar dan is er vast wel minimaal 1 waar je wordt toegelaten :grinning:
Ik was naar een open dag in den haag geweest en vond het maar niks dat je dan het 1e jaar je kamer moet delen etc. Die campus zag er nou ook niet echt super uit ofzo.
Maastricht ben ik niet geweest, maar heb er wel leuke verhalen over gehoord!

Ja echt duur, maar als ik op een word toegelaten betalen mijn ouders het terug.
Heb ik tenminste ook nog eens extra motivatie, omdat ik alles zelf heb betaald.
Ik vond Den Haag ook niet echt mooi, vet oude campus.
Als ik op hotelschool The Hague word aangenomen, gaat mijn eerste keus naar Amsterdam. :slightly_smiling_face:

weet eiggenlijk niet waarom ik voor Amsterdam en Maastricht gekozen heb, waarscheinlijk door de sfeer,

En, tja is idd best duur om beide selectie dagen te doen maar heb het er wel voor over :slightly_smiling_face:

Ik ga ook 8 maart naar Leeuwarden i.p.v. 22 maart :slightly_smiling_face:

Nou dan zie ik je daar! :slightly_smiling_face:

Is er iemand die zaterdag 16 februari in Amsterdam selectie doet?

Ik waarscheinlijk :slightly_smiling_face:

Oh even een vraagje! Welk niveau moet je doen om naar de hotel school te mogen?

Minimaal havo met een 2de vreemde taal (of deelcertificaat gehaald) en met economie maar met mbo kan het ook via de middelbare hotelschool en dan kan je doorstromen en de hotelschool in een kortere tijd doen

ohhhh oke dankjewel! want ik zit nu in mavo 3, en ik wil héél graag naar de hotelschool, maar ik denk dat havo te moeilijk voor me gaat worden, tenzij ik heel hard leer. Maar bedankt!

En hoe was jullie selectie in den haag? In welke groep zat je? Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen, heb een beter gevoel bij Leeuwarden :slightly_smiling_face: we shall see!

Mijn selectied ag ging hopelijk goed heb alleen niet zo’ n goed gevoel over m’n 2de intervieuw en de groepsopdracht ik zat in groepje 11

Ik zat in groepje 10. Zaten we achter elkaar haha! Laat maar weten of je bent aangenomen. :slightly_smiling_face: